Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه به خاطر معافیت های آمریکا، پالایشگاه‌های ژاپن خرید نفت از ایران را از سر گرفته اند ولی احتمالا تا ماه مارس ۲۰۱۹ واردات از ایران را متوقف می‌کنند.

حتی با اینکه به خاطر معافیت های آمریکا، پالایشگاه‌های ژاپن خرید نفت از ایران را از سر گرفته اند ولی احتمالا تا ماه مارس ۲۰۱۹ واردات از ایران را متوقف می‌کنند، چون مطمئن نیستند معافیتشان پس از ماه مه تمدید خواهد شد یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن یکی از هشت مشتری نفت ایران بود که برای ادامه خرید نفت ایران یک معافیت ۱۸۰ روزه پس از ۵ نوامبر دریافت کرد. آمریکا در این روز تحریم‌ها علیه صنایع نفت،کشتیرانی، بانکداری و بیمه ایران را آغاز کرد.

هیروشیگ سگو، وزیر اقتصاد و بازرگانی ژاپن گفت بعد از اعلام معافیت ها، حالا پالایشگاه‌های ژاپن آماده می‌شوند واردات نفت از ایران را از سر بگیرند. ژاپن پس از اعلام تحریمها تمام واردات نفت از ایران را موقتا متوقف کرده بود.

به گفته بسیاری از منابع صنعتی، حتی اگر برخی پالایشگاه‌ها تصمیم بگیرند ماه آینده صادرات را آغاز کنند، احتمالا تنها بتوانند نفت ایران را در ژانویه و فوریه و شاید مارس بارگیری کنند. اول، پالایشگاه ها می خواهند تمام معاملات مربوط به ایران را تا آخر آوریل متوقف کنند. بعد می توانند از بیمه کشتیرانی دولتی ژاپن برای کالاهای ایرانی در آخر مارس، پس از انقضای پوشش بیمه ای فعلی استفاده کنند. به علاوه تا آن زمان آمریکا انتظار دارد مشتریان نفت ایران خرید خود را کاهش داده باشند و مشخص نیست هیچ کدام از این معافیت ها پس از این دوره شش ماهه تا آخر مه، تمدید می شوند یا نه.

احتمالاً یک پالایشگاه نفتی ژاپن در سال آینده نفت ایران را وارد میکند. به گزارش اس پی گلوبال پلتس، این پالایشگاه قصد دارد به زودی با شرکت ملی نفت ایران (نیوک) برای بارگیری های احتمالی صحبت کند و قبلاً هم با بانک برای آغاز دوباره واردات تماس گرفته اند.

تردید های بسیاری که در مورد معافیت ها و پوشش بیمه وجود دارد باعث شده پالایشگاههای ژاپن به دنبال تولید کننده های نفت جایگزین باشند.

قبل از وضع دوباره تحریم‌ها، واردات ژاپن از ایران به ۱۶۴۹۰۰ بشکه در روز بین ماه‌های ژانویه و سپتامبر می‌رسید که ۵ درصد کل واردات نفت ژاپن بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تحریم ژاپن واردات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود

 «هر ۵ دقیقه یک بار، یک پیامک دیگر در مورد افزایش قیمت‌ها داریم. همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود. طبقه متوسط در حال فروپاشی‌ست؛ آنها برای خرید از سوپرمارکت وام می‌گیرند و کابینه کنونی توجه نمی‌کند. او (نتانیاهو) توجه نمی‌کند.»

اینها نوشته‌های نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رهبر اپوزیسیون پارلمان این رژیم، یائیر لاپید، در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) است.

روزنامه عبری زبان رژیم صهیونیستی هم از روند افزایش قیمت‌ها طی یک هفته اخیر و پیش‌بینی تحلیلگران از تورم بالاتر خبر داده است.

این روزنامه نوشته است، «پس از اینکه اعلام شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه مارس یک اتفاق غیرمنتظره منفی بود و نگرانی از افزایش مجدد تورم را افزایش داد، انتظار می‌رود که سناریوی هراس و وحشت اقتصادی در اسرائیل تحقق یابد.»

بخش خدمات کار رژیم صهیونیستی هم امروز گزارش داد، از زمان درگیری با حماس و حزب‌الله بیکاری در شهرک‌های این رژیم افزایش یافته است.

تعداد جویندگان کار در شهرک‌های تخلیه شده در ماه مارس ۳.۳ برابر تعداد این افراد در مارس گذشته بوده است.

افرادی که به دنبال کار هستند در سایر شهرک‌های این رژیم نیز در ماه مارس ۱.۴ برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

موسسه رتبه‌بندی «اس اند پی گلوبال» هم چند روز پیش رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را به علت تشدید تنش با ایران کاهش داد که دومین موسسه آمریکایی‌ست که اخیر این اقدام را انجام داده است.

موسسه مودیز هم در ماه فوریه به علت «درگیری مداوم با حماس» کاهش داد که نخستین کاهش رتبه اعتباری این رژیم محسوب می‌شود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود
  • همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود
  • اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران گیر کرد!
  • خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟