Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@08:03:53 GMT

حقایق باور نکردنی درباره قطب جنوب

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۱۶۱۴

حقایق باور نکردنی درباره قطب جنوب

خیلی چیز‌ها هست که ما انسان‌ها هنوز درباره کره زمین نمی‌دانیم. به خصوص درباره مکان‌های دور افتاده‌ای که به راحتی قابل دسترس نیستند و آب و هوای سخت و غیرقابل تحملی دارند. قطب جنوب یکی از مرموزترین مکان‌های دور افتاده روی کره زمین است که پر از راز‌های کشف نشده است و دانشمندان هنوز هم در حال کشف اسرار این سرزمین وسیع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از کاربران فضای مجازی لیستی از جالب‌ترین واقعیات قطب جنوب جمع آوری کرده است که در ادامه می‌توانید ببینید.
در قطب جنوب مکان‌هایی وجود دارد که ۲ میلیون سال برف و باران ندیده است

۱ درصد یا حدود ۴۰۰۰ کیلومتر از قاره قطب جنوب خالی از برف و یخ است. طبق تحقیقات د. انشمندان استرالیایی تا پایان قرن ۲۱ این مکان‌های خشک قطب جنوب به ۲۵ درصد رسیده است و این می‌تواند تنوع زیستی قطب جنوب را تغییر دهد.


در قطب جنوب آبشار‌هایی به نام آبشار خون وجود دارد

نگران نباشید این‌ها خون واقعی نیستند. ۵ میلیون سال گذشته زمانی که سطح آب دریا بالا آمد و قسمت شرق قطب را سیل فرا گرفت. بعد از میلیون‌ها سال یخچال‌ها شکل گرفتند و آب زیر یخچال‌ها شورتر شد. اکنون این آب ۳ برابر شورتر شده و به همین دلیل یخ نمی‌زند. آب زیر یکی از این یخچال‌ها به نام Taylor حاوی آهن است و زمانی که آهن در تماس با هوا قرار می‌گیرد اکسیده می‌شود و به قرمز تغییر رنگ می‌دهد.


بیشتر شهاب سنگ‌ها در قطب جنوب یافت می‌شوند

شهاب سنگ‌ها ممکن است هر جایی فرود بیایند. اگر در یک جنگل مرطوب فرود بیایند رطوبت و اکسیژن باعث فرسودگی آن‌ها می‌شود. اما در جایی مثل قطب جنوب که آب و هوای خشکی دارد شهاب سنگ‌ها هرگز فرسوده نمی‌شوند به علاوه شهاب سنگ‌ها روی برف سفید راحت‌تر قابل تشخیص هستند.


۷۰ درصد آب شیرین دنیا در قطب جنوب است

اگر تمام یخ‌های قطب جنوب آب شوند سطح آب دریا ۶۱ متر بالاتر می‌رود.

میانگین ضخامت توده‌های یخی ۱ کیلومتر است

ضخامت صفحات یخی بستگی به شرایط و موقعیت آن‌ها دارد. ضخامت یخ‌های شرق قطب جنوب بیشتر از غرب آن است. به طور میانگین ضخامت آن‌ها ۱ کلیومتر است، اما در برخی نقاط ضخامت آن‌ها به ۴ کیلومتر هم می‌رسد.


بزرگ‌ترین یخچال قطب جنوب از جزیره جامائیکا بزرگ‌تر است

بزرگ‌ترین یخچال قطب جنوب به نام B-۱۵ حدود ۲۹۵ کیلومتر طول و ۳۷ کیلومتر عرض دارد و مساحت آن ۱۱۰۰۰ کیلومتر مربع تخمین زده شده است. در سال ۲۰۰۰ این یخچال به قطعات کوچک تری تقسیم شد و به سمت دریا رانده شد.


این منطقه محدوده زمانی ندارد

از آن جا که قطب جنوب یک منطقه غیر مسکونی است به محدوده‌های زمانی تقسیم نشده است. با این وجود بعضی از ایستگاه‌های تحقیقاتی از منطقه زمانی کشور تامین کننده یا نزدیک‌ترین کشور را استفاده می‌کنند.


امیلیا مارکوس پالما نخستین کسی است که در قطب به دنیا آمده

امیلیا در سال ۱۹۷۸ در قطب جنوب به دنیا آمده است. پدر او در پایگاه تحقیقاتی اسپرانزا کار می‌کرد. از زمان تولد امیلیا تا کنون ۱۰ نفر در قطب جنوب به دنیا آمده اند، اما نام امیلیا به عنوان اولین نفر در مجبه گینس ثبت شده است.


قدیمی‌ترین مدنیا در قطب جنوب کشف شد

در سال ۲۰۱۵ دانشمندان سوئد اسپرم فسیل شده ۵۰ میلیون ساله نوعی کرم را کشف کردند که عمر بسیار کوتاهی دارد و به سختی یافت می‌شود.     منبع:بدونیم

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و دانش دانستنی های علمی قطب جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید

کیک پنیر یا همان چیز کیک، از محبوبترین دسر‌ها در دنیاست که از مواد ساده تشکیل شده و دستور پخت بسیار آسانی دارند. چیز کیک را میتوان در دورهمی‌های خانوادگی یا دوستانه به همراه چای یا قهوه برای عصرانه میل نمود. در ادامه این بخش از آموزش شیرینی پزی نمناک نکاتی را ارائه می‌کنیم تا بدانید چطور یک چیز کیک خوشمزه تهیه کنید.

بیسکویت چیز کیک چیست؟

چیزکیک‌ها در حالت کلی از دو لایه تهیه می‌شوند، لایه پایینی آن بیشتر از بیسکویت‌های ترد و یا کیک تشکیل می‌شود. می‌توانید برای تهیه چیز کیک بنا به سلیقه‌تان از بیسکوییت پتی‌بور شکلاتی و یا وانیلی استفاده کنید. لایه بالایی چیز کیک نیز معمولا ضخیم و نرم بوده و از موادی مانند پنیر تازه، تخم‌مرغ، و شکر تشکیل می‌شوند.

نکات مهم تهیه چیز کیک یخچالی و چیزکیک درون فر

درست کردن چیز کیک به دو روش است یکی داخل فر و دیگری داخل یخچال می‌باشد، برای تهیه چیزکیک در فر و تهیه چیز کیک در یخچال بهتر است، نکات زیر را رعایت کنید.

از پنیر خامه‌ای مرغوب استفاده کنید

یکی از مواد لازم برای تهیه چیزکیک پنیر خامه‌ای است، انواع پنیر خامه‌ای در فروشگاه‌ها موجود می‌باشد، پنیر خامه‌ای را انتخاب کنید که مرغوب بوده و عطر و طعم کیکتان را فوق‌العاده کند.

بیسکوییت‌ها را خرد کنید

برای اینکه بافت چیزکیک‌تان عالی شود، بیسکوییت پتی پور را کامل خرد کنید. برای این کار بهتر است از غذاساز استفاده کنید.

پنیر خامه‌ای را به دمای اتاق برسانید

برای جلوگیری از سفت و گلوله‌شدن پنیر خامه‌ای، آن را قبل از شروع تهیه چیزکیک به دمای اتاق برسانید تا کیک بافتی نرم و خامه‌ای پیدا کند. همچنین بهتر است باقی مواد هم قبل از استفاده به دمای محیط برسند.

بیسکویت‌ها را در فر قرار دهید

قبل از له کردن بیسکویت‌ها، آن‌ها را حدود ۸-۱۰ دقیقه در فر با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتیگراد) قرار دهید تا بیسکویت بافت نرم تری پیدا کند.

پنیر خامه‌ای را هم بزنید

برای یک دست شدن بافت چیز کیک، قبل از اضافه کردن پنیر خامه‌ای به چیز کیک آن را به خوبی هم بزنید.

در کنار چیز کیک در فر آب قرار دهید

برای جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن چیز کیک، هنگام پخت آن در فر، یک ظرف آب در فر و زیر چیز کیک قرار دهید. این کار نه تنها سبب می‌شود چیز کیک خشک نشود و ترک نخورد بلکه باعث می‌شود کناره‌های چیزکیک زودتر از وسط پخت نشوند.

از قالب کیک کمربندی استفاده کنید

برای تهیه چیز کیک از قالب کمربندی استفاده کنید، این قالب به گونه‌ای است که طرفین و ته آن قابل جدا شدن است و شما راحت‌تر با آن چیز کیک را از قالب جدا خواهید کرد.

هنگام پخت چیز کیک در فر را باز نکنید

اگر چیز کیک‌تان را در فر می‌پزید، برای جلوگیری از اختلال در روند پخت چیز کیک و ترک خوردگی آن، درب فر را باز نکنید، زیرا باز کردن درب فر حین پخت درجه حرارت را به شدت کاهش می‌دهد.

چیز کیک را بیش از حد نپزید

اگر می‌خواهید چیز کیکتان بافتی خشک و شکننده نداشته باشد، آن را بیش از حد نپزید و زمان زیادی در فر قرار ندهید. برای اطمینان از زیاد نپختن آن بک کیک ضربه آرامی با قاشق چوبی بزنید اگر کل کیک تکان خورد به این معنی است که پختن آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

تخم‌مرغ‌ها را بیش از حد هم نزنید

برای جلوگیری از خراب شدن بافت کیک بهتر است هنگام تهیه آن از به هم‌زدن بیش از حد تخم‌مرغ‌ها اجتناب کنید. قبل از افزودن تخم‌مرغ به مواد، کمی آن‌ها را با سرعت کم در میکسر هم بزنید تا زمانی که زرده و سفیده کاملا ترکیب شود.

چیز کیک را با چاقوی داغ ببرید

برای اینکه چیز کیک شما بعد از برش خرد نشود، بعد از پخت چیز کیک، ابتدا چاقو را داغ کنید و سپس کیک را برش بزنید و بعد از هر برش، چاقو را با دستمال تمیز کنید تا خرده‌های برش به تکه‌های بعدی نچسبد.

چیز کیک را می‌توانید بدون ژلاتین تهیه کنید

چیز کیک را می‌توان به دو صورت با ژلاتین و بدون ژلاتین هم درست کرد، در چیز کیک‌ها پودر ژلاتین باعث سفت شدن ترکیب پنیر و خامه می‌شود و بافتی شبیه به موس به آن می‌دهد.

چیز کیک چقدر در یخچال بماند؟

به گزارش وب گاه نمناک، قبل از سرو کردن چیز کیک آن را برای حداقل ۴ ساعت درون یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود. چیز کیک یخچالی را می‌توانید تا ۳ روز در ظرف دربسته درون یخچال نگهداری کنید. چیز کیک نباید بیش از ۴ ساعت در دمای اتاق بماند و همیشه باید در یخچال نگه داری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • چند باور غلط در مورد عسل
  • الخلیفی و چفرین: باور کنید سوپرلیگ را شکست دادیم!‏
  • راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید
  • باور کنید، این برزیل هیچوقت تسلیم نمی‌شود
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها
  • آیا برنج دوباره گرم‌شده باعث مسمومیت غذایی شود؟
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • سیاست‌های اقتصادی بر مبنای حقایق اقتصادی جامعه اتخاذ شود
  • برنج دوباره گرم شده باعث مسمومیت غذایی می‌شود؟
  • مسوولان به اقتصادِ مردمی باور ندارند/ اقتصاد ایران مقاوم شده است