Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:52:58 GMT

اهدای 100 میلیون ریال کتاب به سازمان زندان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۱۷۴۷

اهدای 100 میلیون ریال کتاب به سازمان زندان‌ها

تهران – ایرنا - مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور حواله اهدای کتاب به ارزش 100میلیون ریال به سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مهرزاد دانش با اشاره به برگزاری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: هیأت انتخاب و خرید کتاب اداره کل دفتر چاپ و نشر، مبلغ 100 میلیون ریال حواله اهدای کتاب به سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال‌های گذشته نیز تفاهم‌نامه‌های اهدای کتاب بین این سازمان و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده بود.
مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اهدای کتاب به سازمان‌ها و نهادها گفت: هدف از اهدای کتاب به سازمان‌ها و نهادها، ارتقای دانش و فرهنگ عمومی و کسب مهارت‌های اجتماعی از طریق ترویج کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌ها است.
وی افزود: کتاب‌های اهدایی بر اساس انتخاب خود نماینده سازمان زندان ها از انبار کتاب این مجموعه، شامل عنوان‌های ادبی، اجتماعی، روان‌شناسی، هنری، دینی، تاریخی و سایر رشته‌های مقتضی، در اختیار کتابخانه سازمان قرار می‌گیرد.

** یک هزارجلد کتاب به مناطق زلزله‌زده سر پل ذهاب اهدا شد
موسسه خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق وعده و اعلام قبلی تعداد یک هزار جلد کتاب را به مناطق زلزله‌زده سر پل ذهاب اهدا کرد.
همزمان با بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، این کتابها به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اهدا شده است.
این کتاب‌ها درقالب دومین محموله ارسالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناطق زلزله زده سر پل ذهاب ارسال شد.
یکی از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام هفته کتاب اهدای کتاب به مراکز صفر مرزی، مراکز سیار روستایی و شهری، مناطق محروم و بدون کتابخانه است. ارسال دومین محموله کتاب به مناطق زلزله زده سر پل ذهاب نیز در ایام هفته کتاب انجام خواهد شد. نخستین محموله کتاب همزمان با عید نوروز به این منطقه ارسال شده بود.

** آببن پایانی جشنواره «کتاب و رسانه» با حضور دو معاون وزیر
آیین پایانی جشنواره «کتاب و رسانه» همزمان با هفته کتاب یکشنبه 27 آبان ‌ماه جاری با حضور معاونین مطبوعاتی واطلاع رسانی و فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وجمعی از مسئولان عالی‌رتبه حوزه فرهنگ، کتاب و رسانه، دست‌اندرکاران و فعالان حوزه اطلاع‌رسانی کتاب و نیز مخاطبان علاقه‌مند، ازساعت 14 تا 16 در سرای کتاب مؤسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.
دبیرخانه جشنواره کتاب و رسانه، فهرست نامزدهای دو بخش «رسانه‌های نوشتاری» و «رسانه‌های دیداری و شنیداری» را اعلام کرده است. به تشخیص هیات داوران هفدهمین دوره جشنواره، برگزیدگان بخش «عکس» شامل تک‌عکس و گزارش تصویری و نیز بخش «تولید محتوا در صفحه‌های تخصصی شبکه‌های مجازی» شامل معرفی کتاب، یادداشت و نقد، گفت‌وگو، گزارش و خبر، بدون معرفی نامزدها و به‌صورت مستقیم در آیین پایانی این جشنواره معرفی خواهند شد.

** هم‌اندیشی ضرورت تدوین مبانی استاندارد ملی کتاب کودک
«نشست هم‌اندیشی ضرورت تدوین مبانی استاندارد ملی کتاب کودک» از برنامه‌های هفته کتاب است که روز یکشنبه از ساعت 9 تا 11 در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.
دراین برنامه اساتید و کارشناسانی چون کاشفی خوانساری، مصطفی رحماندوست، مهدی حجوانی، حمیدرضا شاه‌آبادی، نوش‌آفرین انصاری، فریدون عموزاده خلیلی، فاضل نظری، نادر قدیانی، محمدجواد مرادی‌نیا، علیرضا مختارپور، اشرف بروجردی، کیانوش غریب و فریبرز ولی‌پور حضور خواهند داشت.
همچنین نشست «آسیب‌شناسی نقد علمی ترجمه و آموزش ترجمه در ایران با محوریت بزرگداشت طاهره صفارزاده» با حضور محمدرضا اربابی؛ مدیرعامل انجمن مترجمان و علیرضا خان جان؛ مترجم قوه قضائیه برگزار خواهد شد.
همچنین در این مراسم مستند بیست دقیقه‌ای از طاهره صفار زاده و فعالیت‌های فرهنگی اودر حوزه ترجمه برای حاضران پخش می شود.

** نخستین همایش ملی حقوق نشر برگزار می‌شود
مدیر انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی از برگزاری نخستین همایش ملی حقوق نشر با حضور مسئولان قوه قضائیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری و اساتید حقوق مالکیت فکری در هفته کتاب خبر داد.
عباس حسینی‌نیک درباره برنامه‌های این انجمن در هفته کتاب گفت: مهم‌ترین برنامه برگزاری نخستین همایش ملی حقوق نشر است. این همایش از چند جهت دارای اهمیت است. در وهله اول وضعیت قوانین حقوقی حوزه نشر و آیین دادرسی مربوط به این حوزه نیازمند هم‌اندیشی با مقامات قضایی صنف نشر و مجلس است.
نخستین همایش ملی حقوق نشر با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات در تاریخ 29 آبان در ساختمان مرکزی پژوهشگاه برگزار خواهد شد.

**اهدای کتاب به منظور تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم کشور
مدیر استان‌ها و امور مشترکین موسسه خانه کتاب از انتشار فراخوان موسسه خانه کتاب همزمان با برگزاری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران جهت اهدای کتاب‌ به مدارس و کتابخانه‌های مناطق محروم خبر داد.
بهمن محبی اظهار داشت: دوستداران کتاب و کتابخوانی برای غنی‌سازی و تجهیز منابع کتابخانه‌های مناطق محروم کشور می‌توانند کتاب‌های اهدایی خود را از طریق این موسسه به مناطق محروم اهدا کنند. این کتاب‌ها پس از تفکیک و دسته‌بندی به کتابخانه‌ها و مدارس در نقاط محروم کشور ارسال خواهند شد.
وی ادامه داد: موسسه خانه کتاب این طرح را با هدف توسعه عدالت فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار، کمک به تجهیز کتابخانه‌های محلی و فرهنگ کتابخوانی در سراسر ایران برگزار می‌کند.

** سایت هفته کتاب رونمایی می‌شود
مشاور اجرایی مدیر عامل خانه کتاب از رونمایی سایت هفته کتاب خبر داد.
مجتبی تبریزنیا اعلام کرد:‌ مراسم رونمایی از سایت هفته کتاب ساعت 12 روز سه‌شنبه در سرای اهل قلم خانه کتاب با حضور دبیران دوره‌های پیشین برگزار خواهد شد.
مشاور اجرایی مدیرعامل خانه کتاب گفت: بخش اصلی این سایت به رویدادهای خبری و برنامه‌های هفته کتاب به تفکیک روز اختصاص داده شده است.
تبریزنیا ادامه داد: این سایت با دو رویکرد آرشیو اطلاعات دوره‌های پیشین و مرکز رسانه‌ای رویدادهای هفته کتاب راه‌اندازی شده است.
وی درباره بخش‌های مختلف سایت توضیح داد: این سایت قبل از هفته کتاب به اطلاع‌رسانی نشست‌ها و برنامه‌های هفته کتاب در سال آینده و در ایام هفته کتاب به پوشش رویدادهای این هفته پرداخته و بعد از هفته کتاب نیز جنبه آرشیوی خواهد داشت.
تبریزنیا افزود: آرشیو تصویری، ویدیویی و تیزرهای مربوط به هفته کتاب نیز در سایت بارگزاری خواهد شد.
این سایت با آدرس hafteyeketab.ketab.irدر اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 24 آبان تا 1 آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
فراهنگ ** 1355 ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و هنر هفته كتاب اخبار كوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم فرهنگ آب رفت

  زندگی فرهنگی اغلب با هزینه همراه است و محصولات فرهنگی همچون فیلم، کتاب، سفر، پوشاک و... نیاز به هزینه دارد. شاخص هزینه‌کرد فرهنگی خانوار، نسبت جامعه را با صنایع فرهنگی پیش روی ما می‌گذارد. جالب این‌که با وجودی که میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی از نظر اسمی روند صعودی داشته و درسال۱۴۰۱به ۲۶۱ هزار میلیارد تومان رسیده اما نکته حائز اهمیت ارزش واقعی هزینه‌کرد بوده که کاهش یافته است.با احتساب تورم، میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی ازسال۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱، روند نزولی داشته است. به‌طوری که سهم هزینه‌ فرهنگی خانوار از سبدخرید آنها از۱۱.۵درصد درسال۱۳۹۶ به ۹.۳درصد در سال۱۴۰۱کاهش یافته است. رشد ریالی بازار سینما، کتاب و موسیقی در سال گذشته، بیش از آن‌که ناشی از افزایش تعداد مخاطبان و میزان فروش باشد، ناشی از افزایش تورم بوده است. اتفاقی که برای سال جاری هم ضعیف‌تر شدن بازارهای فرهنگی را پیش چشم می‌گذارد. به‌عنوان مثال و بر‌اساس گزارش خانه کتاب و ادبیات ایران، سال گذشته، بالغ بر ۱۱۵هزارو۱۴۱عنوان کتاب منتشر شده که نسبت به سال۱۴۰۱رشد ۵.۸درصدی داشته است. بدون پرداختن به محتوای عناوین منتشر شده، دقت بیشتر به آمار تفکیکی نشر، گویای این است که این افزایش بیشتر از آن‌که نشان‌دهنده بهبود انتشار کتاب در حوزه فرهنگ عمومی و بزرگسال باشد متأثر از تیراژ کتاب‌های کمک‌آموزشی بوده است. به‌عنوان مثال از اردیبهشت تا مرداد سال گذشته انتشار کتاب‌های کمک‌آموزشی نسبت به سال۱۴۰۱ از ۸۲ تا ۱۵۵‌درصد افزایش داشته‌ است.همچنین به‌جز فروردین واسفند۱۴۰۲که افزایش کتاب‌های کمک‌آموزشی به ترتیب رشدهای منفی۲ ومنفی۱۵درصدی را تجربه کرده‌، درسایر ماه‌های سال انتشار آنها بیش از ۲۲‌درصد رشد داشته است. همین رویه به نوعی در حوزه‌های سینما و موسیقی با بلیت‌های۹۰۰هزارتومانی ادامه دارد. هرچه هست، تورم همه اجزا حوزه فرهنگ چه در بخش تولید و چه در بخش مصرف را تحت تأثیر قرار داده و به کاهش یا حذف کامل سهم آن از سبد خانوار منجر شده است. 

دیگر خبرها

  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است