Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر سیف اله جلیلی رئیس موزه ملی علوم و فناوری در این مراسم به تلاش ۹ ماهه همکاران موزه در برگزاری این جشنواره علمی اشاره کرد و افزود: موزه ملی علوم و فناوری برای رسیدن به اهداف متعالی خود که همان ترویج علم در جامعه است، شیوههای مختلفی از جمله برگزاری انواع کنفرانس، نشست، سخنرانی و گردهمایی علمی به کار میگیرد و یکی از این شیوهها، «جشنواره علم برای همه» است که هر ساله در هفته علم و با موضوعات روز جامعه برگزار میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جشنواره سال گذشته با موضوع «همزیستی با زلزله» هم زمان با زلزله غرب کشور برگزار شد و امسال به موضوع تغذیه و سلامتی پرداختهایم.

دکتر جلیلی با بیان اینکه موزه ما به عنوان یک مرکز کوچک، انجام وظیفه میکند، تصریح کرد: کشور ما در زمینه تغذیه نیاز به برنامهریزی مدون دارد و باید شیوههای مصرف مواد غذایی اصلاح شود.

در ادامه، مرضیه ادهم متخصص علوم ارتباطات با بیان اینکه امروزه «رسانه» در همه موضوعات از جمله تغذیه نفوذ دارد، افزود: رسانهها اسپانسر محور هستند و دیگر آن اعتماد سابق به تلویزیون وجود ندارد بنابراین باید به تمام آنچه در رسانهها تبلیغ میشود شک کرد.

ادهم تصریح کرد: رسانهها سرعت انتقال را بالا بردهاند اما درستی اخبار و پیامها پایین آمده است و در چنین شرایطی، ما باید یاد بگیریم همه چیز را راحت نپذیریم و به دنبال منابع معتبر باشیم.

وی «سواد رسانهای» را توانایی تشخیص درستی و نادرستی اخبار و پیامها عنوان کرد و ادامه داد: با وجود نفوذ رسانهها در دنیای امروز، راه حلی که یونسکو در سال ۲۰۱۷ ارائه داد، «تفکر انتقادی» بود؛ یعنی فرد فرد جامعه مجهز به تشخیص درستی و نادرستی اخبار شوند.

به مناسبت اختتامیه چهارمین جشنواره علم برای همه، بازدید از موزه ملی علوم و فناوری و غرفههای این جشنواره برای همه بازدیدکنندگان «رایگان» بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه فناوری مواد غذایی موزه یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: جشنواره سرزمین من با هدف کمک به تحکیم و وحدت در زمینه هویت ملی برگزار شده است.

هاشمی افزود: در استان بوشهر آیین‌ها و سنت‌های قدیمی وجود دارد که از نسل‌های گذشته به نسل فعلی منتقل شده و ما وظیفه داریم آنها را نگه داشته و به نسل بعد منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: برخی از این سنت‌های قدیمی کنار گذاشته شده و هدف ما از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جدید با آیین‌های سنتی استان بوشهر است.

معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: امروز در این جشنواره دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف آیین‌های قدیمی جنوب را به همکلاسی‌هایشان نشان دادند.

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • آیین اختتامیه یادواره شهدای دانش آموزی