Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که برای پاسخ به پرسش های رابرت مولر مسئول ویژه دخالت احتمالی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا تحت فشار بوده است، می گوید «به آسانی» به این پرسش ها پاسخ داده است؛ اقدامی که به نظر می رسد مرحله جدیدی را در این تحقیقات آغاز کرده است.

به گزارش گاردین، ترامپ روز جمعه گفت به آسانی به پرسش های مولر به صورت مکتوب پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می گوید سوالات به گونه ای طراحی شده بودند تا دروغ او را فاش کنند.
ترامپ، آن چنان که خود او هم تایید کرده است، هنوز این پاسخ ها را به تیم تحقیقات ارائه نکرده است.
وی به خبرنگاران گفت: باید وقتی به پرسش های کسانی پاسخ می دهید که احتمالا مقاصد بدی دارند بسیار مراقب باشید.
ترامپ هنوز نگفته که این پاسخ ها را چه زمانی در اختیار مولر قرار می دهد اما «رودی جولیانی» وکیل او پیش بینی کرده که این هفته انجام شود.
مولر، تمایل خود را برای پذیرش پاسخ های مکتوب در زمینه مسائل مربوط به تبانی با روسیه ابراز کرده است اما جولیانی بارها گفته است که ترامپ به سوالات مولر درباره کارشکنی احتمالی در روند قضایی پاسخی نخواهد داد.
وکلای ترامپ در چند بار مذاکره با دفتر مولر بارها به رئیس جمهور هشدار دادند که شخصا در مصاحبه با مولر شرکت نکند.
به نوشته گاردین، پاسخ مکتوب ترامپ، با وجودی که هنوز ارائه نشده است مرحله جدیدی در تحقیقات مولر را نشان می دهد. با گذشت یک سال و نیم از آغاز این تحقیقات، برخی گناهکار شناخته شده اند و برخی از مشاوران ارشد ترامپ متهم شدند و کاخ سفید درگیر مذاکراتی مفصل درباره این موضوع است که اگر ترامپ مجبور به شهادت شود این روند چگونه باید باشد.
با وجودی که ترامپ ساعت ها با وکلایش دیدار داشته باشد اما خود او تاکید دارد که پاسخ ها را شخصا به نگارش در آورده و وکلایش نقشی در این زمینه نداشتند.
ترامپ روز جمعه تاکید کرد که از روند اوضاع «بسیار خوشحال» است، اما ناامیدی وی از روند تحقیقات در همه چیز- از توئیت های این هفته او تا شکایتش در محافل خصوصی درباره این که مولر ممکن است اعضای خانواده اش را هدف قرار دهد،- مشهود است.
ترامپ روز پنجشنبه در توئیتی به مولر حمله کرد و نوشت: کارهایی که در داخل تحقیقات مولر انجام می گیرد کاملا افتضاح است. تیم تحقیقات اهمیتی نمی دهد چه تعداد از زندگی ها ممکن است نابود شود.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی در این زمینه نوشت: با تمام شدن انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا مولر با تصمیم گیری مهمی در تحقیقات خود درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مواجه است؛ تحقیقاتی که به طرح اتهام 32 نفر از جمله درباره 26 روس منجر شده است. چهار نفر از مشاوران ترامپ به اتهامات مختلفی گناهگار شناخته شدند که آخرین آنها «پل مانافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در سپتامبر (شهریور) گذشته بود.
تیم مولر هنوز چیزی درباره نتایج تحقیقات درباره تبانی تیم ترامپ با روسیه یا مانع تراشی شخص رئیس جمهوری در روند عدالت علنی نکرده است.
مولر از مدتها قبل به عنوان بخشی از گزارش محرمانه ای که انتظار می رود جزییات یافته هایش در این تحقیقات را مطرح کند، خواستار پاسخگویی به این سوالات از سوی رئیس جمهور شده بود.
جولیانی، وکیل ترامپ روز پنجشنبه به واشنگتن پست گفت: تیم حقوقی هنوز در حال تصمیم گیری این مساله است که برخی پرسش های مولر که با پاسخ گویی به آنها در سپتامبر موافقت شد، چطور ممکن است مشکلاتی حقوقی برای رئیس جمهور به بار آورد.
برخی از افراد آگاه از چرایی تاخیر در ارائه پاسخ ها به واشنگتن پست گفتند وکلای ترامپ بر این باورند که اکنون این مشکل حل شده است.
هر چند ترامپ می گوید به تنهایی به سوالات پاسخ داده است اما از قرار او در هفته ای که گذشت تقریبا هر روز برای بررسی پرسش هایش با وکلایش دیدار کرده است.
ترامپ تحقیقات مولر را «غیرقانونی» توصیف کرده است و در توئیتی بدون این که شاهدی ارائه دهد نوشت: تیم مولر سر مردم فریاد می کشند، به شکل وحشتناکی آنها را تهدید می کنند تا به جواب هایی که می خواهند دست یابند.
او گفت، من عصبانی نیستم این یک «فریب» است.
جولیانی گفته است که مولر ضرب الاجل تعیین نکرده است اما پاسخ های ترامپ ممکن است تا روز جمعه ارائه شود. یک دیگر از افراد مطلع در این زمینه گفت انتظار می شود پاسخ های ترامپ تا قبل از روز شکرگذاری در آمریکا (چهارمین پنجشنبه نوامبر) ارائه شود.
ترامپ با وجود اعلام همکاری با تیم مولر، این تحقیقات را غیرضروری و هدر رفتن دلارهای مالیات دهندگان آمریکایی توصیف کرده است.
وی همچنین این موضوع را رد کرده است که اتهامات علیه مولر از جمله درباره «فریاد زدن بی مورد بر سر مردم و تهدید آنها» به دلیل ترس از یافته های اوست.
شبکه های خبری آمریکایی به گمانه زنی درباره متهم بعدی در این پرونده و این که وی می تواند یکی از اعضای محافل نزدیک به ترامپ باشد پرداخته اند.
«جرمی کورسی» معتقد قدیمی «راجر استون» متحد ترامپ در هفته گذشته گفت که ممکن است مولر علیه او اعلام جرم کند.
کورسی، یکی از چند نفر از افرادی است که در زمان تحقیقات تیم مولر درباره ارتباط راجر استون با سایت ویکی لیکس به عنوان منتشر کننده ایمیل های به سرقت رفته از دمکرات ها از او سوال شد.

**فشار جمهوری خواهان برای تعیین دادستان کل برای کاستن از فشارها
جمهوری خواهان سنا بارها از ترامپ خواسته اند به سرعت دادستان کل را معرفی کند به این امید که این مقام ارشد مجری قانون نگرانی های هر دو حزب اصلی آمریکا درخصوص اینده رابرت مولر را رفع کرده و جایگاه جمهوری خواهان را درباره مذاکرات سخت پیش رو درباره مسائل مالی تقویت کند.
حتی بعد ازمجموعه توئیت های ترامپ در روز پنجشنبه در حمله به مولر، بیشتر جمهوری خواهان چنین استدلال می کنند که رئیس جمهور مولر را اخراج نخواهد کرد و مانع تحقیقات وی نخواهد شد زیرا تبعات چنین اقداماتی بسیار هنگفت خواهد بود.
آنها می گویند با معرفی دادستان کل به ویژه کسی که وعده دهد تحقیقات ادامه یابند، به جنجال دمکرات ها درباره این که «ماتئو ویتاکر» سرپرست دادستان کل روند تحقیقات را تضعیف خواهد کرد، پایان می دهد.
کاخ سفید از قرار در تلاش برای یافتن گزینه مناسب است. تیم حقوقی ترامپ با «بیل بار» دادستان پیشین آمریکا تماس گرفته اند تا از علاقه او برای تصدی این کرسی مطلع شوند. برخی ازمنابع آگاه از مذاکرات در این زمینه گفته اند که وی که مقامات کار کشته در دولت بوش پدر است پاسخ منفی نداده است اما به وکلای ترامپ گفته است ترجیح می دهد که آنها گزینه های دیگری را بررسی کنند.
صرف نظر از این که ترامپ چه کسی را انتخاب می کند بعید است که وی تا سال آینده میلادی تایید شود. اما فرد منتخب باید بعد ازتایید به سرعت متعهد شود که از مولر محافظت می کنند.
ویتاکر تاکنون در این زمینه سکوت کرده است و از اظهارنظری که به خشم رئیس جمهور منجر شود و حمله به مولر که باعث نارضایتی در بین جمهوری خواهان شود، خودداری کرده است.
اروپام**9158**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تيم حقوقي ترامپ پاسخ ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ایزوستیا، سفارت کشورمان در روسیه اعلام کرده که تا ۲ ماه دیگر امکان استفاده از کارت‌های بانکی اعتباری روسی در ایران فراهم می‌شود.

محسن رحیمی، سفیر کشورمان در روسیه، اعلام کرده که ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از کارت‌های بانکی روسیه در ایران در حال انجام است و البته بارگزاری سامانه‌های آن کمی زمان خواهد برد.

وی تأکید کرد این اقدام در راستای ادامه تلاش‌های روسیه و ایران برای تقویت مناسبات اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

در سایه تحریم‌های غرب که بعد از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین همانند کشورمان علیه مسکو نیز شدت گرفته، دو کشور به سمت تقویت روابط اقتصادی خود رفته اند.

میخائیل خاچاتوریان، استادیار دانشگاه اقتصاد مسکو، می‌گوید: حجم مبادلات تجاری دو کشور طی سال گذشته به ۴ میلیارد دلار رسید و در حوزه‌های نظیر تولید و فنی مهندسی امکان گسترش آن وجود دارد.

وی گفت، استفاده آزمایشی از «میر کارت» روسیه در ایران که به عنوان جایگزینی برای ویزا کارت و مستر کارد از سوی روس‌ها ایجاد شده تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز آغاز خواهد شد.

کد خبر 6086099 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • کشف جسددانشجوی گمشده درکوه های سرچشمه رفسنجان/آغاز تحقیقات تکمیلی
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • انتقاد عجیب توخل از مولر: او دیگر چه باید بکند!
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند