Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: امسال 230 هزار تن خرما از سطح 57 هزار و 162 هکتار نخلستان هاي اين استان برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور شد.

اردشير شهرکي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه برداشت خرما در سيستان و بلوچستان از اواسط خرداد شروع شده و در آبان به پايان رسيد اظهار داشت: ربي، مضافتي، هليله، زاهدي، پيارم، نگال و کوتومي بيشترين ارقام خرماي توليدي اين استان را تشکيل مي دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: خرماي برداشت شده امسال در سيستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته به دليل افزايش سطح کشت از 53 هزار هکتار به بيش از 57 هزار هکتار 27 هزار تن افزايش داشت.
مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان بيان کرد: بيشترين نخلستان هاي استان در شهرستان هاي سراوان، ايرانشهر، نيکشهر و سيب و سوران واقع شده است.
وي اظهار داشت: کشت خرما در سيستان و بلوچستان زمينه اشتغال افزون بر 40 هزار نفر را فراهم کرده است.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به سبب نزديکي به خط استوا و بهره گيري از رطوبت دريا توانمندي زيادي در توليد محصولات گرمسيري و نيمه گرمسيري و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپايا، گواوا، هندوانه آناناسي، نارگيل، زيتون محلي، مرکبات و غيره دارد.
توليد محصولات کشاورزي در سيستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمين هاي برخي مناطق اين استان مانند نيکشهر، سرباز، ايرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان توليد دو بار محصول را دارند.
7316 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار شماره هشت هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان، افزود: براساس نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح پنج‌شنبه تا شب شنبه (۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت) وزش باد شدید و گردوخاک در شمال استان، نوار شرقی و غرب رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد که ساکنان مناطق تحت تأثیر این سامانه، به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کرده و از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: در این مدت، از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 6099984

دیگر خبرها

  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • اصلاح و نوسازی حدود ۶۵ هزار هکتار باغات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری
  • (ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • کشف ۲۲ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های سیستان وبلوچستان
  • وزش باد شدید در مناطق شمالی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها