Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه ایلام امروز در دیدار با مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: نقش دانشگاه و حوزه در جامعه بسیار مهم است و اگر باهم تعامل داشته باشند خیر و برکت آن برای مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عده‌ای از انقلاب با تفکر ارتجاعی می‌گفتند حوزه باید از دانشگاه فاصله بگیرد در آنجا بی دینی است، اما امام(ره) با این تفکر مبارزه کرد و شاگردان ایشان همچون شهید مطهری، شهید مفتح، شهید بهشتی و شهید باهنر در دانشگاه به فعالیت پرداختند.
مدیر حوزه علمیه ایلام بیان کرد: در دانشگاه هم یک تفکر استعماری بود که حوزه علمیه مایه عقب ماندگی جامعه است و باید به دانشگاه نزدیک نشوند و از طرف دیگر برخی از دانشجویان و اساتید با این نوع تفکر مبارزه کردند.
وی با بیان اینکه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) که ایران معرفی می‌کند به نیازهای روحی و فکری پاسخگو است، افزود: کمیته مشترکی بین حوزه علمیه و دانشگاه تشکیل شود تا علاوه بر نزدیکی این دو نهاد، به بسیاری از نیاز‌های جامعه پاسخ دهند.
‌سید‌محمدباقر هاشمی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز هدف حوزه و دانشگاه را رشد علمی، فرهنگی، سیاسی و ... جامعه دانست و گفت: در بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری به موضوع مهم وحدت بین دانشگاه و حوزه بسیار تاکید کرده‌اند.
وی افزود: می‌توان از تمامی ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی برای برگزاری جلسات هم‌اندیشی بین اساتید حوزه و دانشگاه استفاده کرد و با تشکیل شورای مشورتی بین اساتید دایره تعاملات و فعالیت‌های مشترک را وسیع‌تر کرد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: حوزه و دانشگاه می‌توانند فعالیت‌های مشترکی در مباحث علمی متناسب با نیازهای جامعه را انجام دهند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام اجتماعی حوزه قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی روز پنجشنبه در دیدار محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با گرامیداشت یاد شهدا، امام شهدا و لزوم پاسداشت این مسیر انسان ساز، بر لزوم توجه جدی همه مسئولان، مدیران و نمایندگان به تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران تاکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مجلس آتی پیگیری حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران استان در سطح ملی خواهد بود.

همتی تصریح کرد: قطعاً از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برای افزایش خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا حمایت خواهیم کرد.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه منتخب مردم ایلام در مجلس نسبت به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، افزود: برای پیشبرد اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند همکاری و همراهی نمایندگان مجلس هستیم.

وی تصریح کرد: تکریم و حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جزو اولویت‌های اصلی بنیاد در سال جاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تکالیف قانونی خود در قبال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید اهتمام ویژه داشته باشند.

رحیمی عنوان کرد: با توجه به جمعیت ۱۰۲ هزار نفری ایثارگران در استان ایلام، همکاری همه دستگاه‌ها با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای افزایش خدمات رسانی ضروری است.

کد خبر 6088653

دیگر خبرها

  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد