Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ دبیرخانه دائمی شعر آیینی کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، نخستین جشنواره شعر آئینی کشور را برگزار می‌کند. فراخوان این جشنواره منتشر شده و از شاعران ولایی و درد آشنای کشور دعوت شده تا با ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره و حضور پرشور معنوی این مراسم، رسالت تاریخی خود را ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جشنواره به پاس بالندگی چشمگیر شعر آیینی در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تبیین ابعاد حماسی و ارزشی فرهنگ گرانسنگ قرآن و عترت و رویکرد شاعران متعهد و دین‌مدار به مقوله‌های پایداری و بیداری و آفرینش آثار فاخر و ماندگاری که جای خالی آن‌ها در پیشینه مکتوب یازده سده‌ای شعرآیینی در قلمرو زبان فارسی به صورت کاملاً ملموس و محسوس احساس می‌شد، برگزار می‌شود.
موضوعات فراخوان:
توحید، قرآن و عترت، اخلاق اسلامی، مقاومت و پایداری، رهایی و بیداری، شهدای انقلاب اسلامی، آزادگان و جانبازان، مدافعان حرم، مناقب و مراثی حضرات معصومین(ع).
قالب اشعار:
سنتی و آزاد
شرایط و موارد الزامی:
1- شاعران در انتخاب هریک از موضوعات فوق آزادند و حداکثر سه نمونه از آثار خود را انتخاب و ارسال نمایند.
2- اشعار ارسالی باید در قالب word تایپ شده باشند.
3- ذکر نام و نام خانوادگی، نشانی کامل پستی ، شماره تماس و شماره کارت ملی الزامی است.
4- آثار منتخب جشنواره به صورت مجموعه شعر مستقلی چاپ و منتشر خواهد شد و دارندگان این آثار موافقت خود را در این رابطه اعلام داشته و حق هیچ ادعا و اعتراضی نخواهند داشت.
5- از ارسال آثاری که در فراخوان‌های مختلف مقام اول تا پنجم را احراز کرده‌اند، اکیداً خودداری شود که در صورت انتخاب شدن مجدد، هدیه‌ای به دارندگان آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.
مهلت ارسال آثار:
از پانزده آبان تا 30 آذر 1397
داوری آثار:
آثار ارسالی به دبیرخانه در سه مرحله داوری خواهد شد و در نهایت 14 اثر به تشخیص هیئت داوران انتخاب می‌شود.
جوایز آثار برگزیده:
برای هر یک از دارندگان 14 اثر برگزیده هیئت داوران، کارت هدیه اعتباری به مبلغ 10 میلیون ریال در نظر گرفته شده که در صورت حضور در مراسم شعرخوانی به آنان اهدا خواهد شد.
ضمناً هزینه پذیرایی و ایاب و ذهاب برگزیدگان برعهده جشنواره خواهد بود.
نشانی دبیرخانه جشنواره:
قم، خیابان شهید لواسانی، جنب اداره ثبت احوال، ساختمان شماره 2، اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی.
شماره تماس با دبیرخانه: 37712828- 025
آدرس تارنما : https://qom.farhang.gov.ir
رایانامه (آدرس الکترونیکی ): sh.aeini@farhangmail.ir
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جشنواره شعر آئینی محمدعلی مجاهدی فراخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر