Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران ایرنا- دبیر بخش مسابقه مقالات رادی شناسی ازاستقبال پژوهشگران از نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی خبر داد و گفت: 27 مقاله تا پایان مدت زمان فراخوان بخش مسابقه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، روح الله جعفری دبیر بخش مسابقه مقالات رادی شناسی این جشنواره با بیان مطلب فوق، از توجه هنرمندان، پژوهشگران، محققان و اصحاب قلم نسبت به این بخش قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حال حاضر، 27 چکیده‌ مقاله، کد گذاری شده که در اختیار هیات داوران این بخش قرارداده می شود. داوران طی یک هفته، به خوانش این چکیده‌ها مبادرت می‌ورزند و سپس در یک نشست رسمی، جمع‌بندی انتخاب مقالات راه یافته به مرحله نهایی جشنواره صورت می گیرد.
دبیر بخش مسابقه مقالات رادی شناسی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی اظهار داشت: از 27 چکیده‌ مقاله ارسال ‌شده، تعدادی از آن‌ها دو نویسنده به صورت مشترک دارد و به ‌لحاظ آماری، 10 زن و 19 مرد نویسنده این چکیده‌ها هستند. ضمن این که این 27 چکیده از شهرهای تهران، تبریز، کرج، مشهد، بابل، قم و... به دبیرخانه ارسال شده است و بیش ترین تعداد آن ها از شهر تهران بوده است.
جعفری هم چنین اضافه کرد: موضوعات و عناوین بخش مسابقه مقالات رادی‌شناسی در پنج بخش شامل «سبک زندگی ایرانی و بررسی نقش مفهوم شهر و شهرنشینی در شکل‌گیری تحولات اجتماعی ایران در آثار استاد اکبر رادی»، «بررسی تطبیقی نمایشنامه‌های استاد اکبر رادی با آثار ادبیات نمایشی جهان» و «گرته‌برداری، اقتباس و برداشت آزاد از آثار استاد اکبر رادی» تعیین شده بودند.
به گفته وی، «تک‌آوایی یا چندآوایی در نقد آثار استاد اکبر رادی، بررسی آثار استاد اکبر رادی از دیدگاه نقد تکوینی، افق‌های تفسیر آثار استاد اکبر رادی از دیدگاه نقد هرمنوتیکی» و شیوه‌های کارگردانی نمایشنامه‌های استاد اکبر رادی دیگر موضوعات بخش مسابقه مقالات رادی شناسی است که هر پنج بخش مورد استقبال پژوهشگران قرار گرفت.
سمینار رادی شناسی 23 دی ماه برگزار می شود و مقاله‌های منتخب هیات داوران این بخش، از سوی پژوهشگران در این سمینار ارائه خواهد شد. همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، مقاله‌های انتخاب‌شده در ششمین جلد کتاب رادی‌شناسی نیز به چاپ می رسند.
نخستین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی از 18 تا 28 دی ماه 97 توسط بنیاد اکبر رادی در تهران برگزارمی شود.
فراهنگ**9012**7561

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی جشنواره رادی شناسی مقاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان

مدیر هنر‌های تجسمی حوزه هنری استان اصفهان گفت: سلسله نمایشگاه ریشه‌ها که مختص استادان هنرمند پیشکسوت اصفهان است تاکنون به آثار ۴ استاد پرداخته است و اکنون با ارائه بیش از ۱۳۰ اثر از آثار آبرنگ و آب مرکب استاد مصطفی شعرباف با عنوان «ریشه‌ها ۵» افتتاح می‌شود.


مجتبی مجلسی افزود: در این نمایشگاه آثار استاد شعرباف با موضوع طبیعت و چهره‌ها در مجموعه گالری‌های (بوستان، گلستان، تماشا، نقطه، تجربه و هنرمند) تا ۲۳ اردیبهشت ماه به نمایش در آمده و عموم مردم می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر روز به غیر از روز‌های تعطیل از این آثار دیدن کنند.


استاد مصطفی شعرباف از ۱۵ سالگی نقاشی را آغاز کرد و پس از اخذ مدرک دیپلم، آذرماه سال ۱۳۶۰ به عنوان رزمنده وارد سپاه پاسداران و لشکر امام حسین (ع) شد.


وی قالب کارش کشیدن چهره شهدا بوده و معتقد است آفرینش این دست آثار، کاری دلی و خدایی است که تأثیر هنر روی مخاطب را چند برابر می‌کند و روح و روانش را جلا می‌دهد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • بازگشت به روایت اقتصاد و جامعه
  • ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار
  • گشایش نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان