Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی و دستیار ویژه دبیرکل مجمع تقریب از برگزاری نشست چهل سالگی انقلاب اسلامی در حاشیه کنفرانس وحدت خبر داد و گفت: در این نشست دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهل سال مطرح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ محمد حسن تبرائیان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب، پیرامون سی و دومین کنفرانس وحدت، اعلام کرد: حدود 640 دعوت نامه به 99 کشور ارسال شده است و تا کنون حدود 250 نفر از 61 کشور برای حضور در کنفرانس اعلام آمادگی کرده اند که برخی از آنها از کشورهای آفریقایی، عربی، آسیایی و اقیانوسیه و آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشاور عالی و دستیار ویژه دبیرکل مجمع تقریب که مسؤولیت دبیر هیأت علمی کنفرانس وحدت را نیز برعهده دارد، افزود: از حیث حضور شخصیتها بر خلاف انتظار و بر خلاف مساعی که برای جلوگیری از شرکت بزرگان در کنفرانس وحدت انجام شده است، امسال از همین آماری که برای حضور اعلام آمادگی کرده اند، پیداست که جهان اسلام و بزرگان آن، برای کنفرانس وحدت اسلامی و  مجمع تقریب، احترام خاصی قائل شده اند.

تبرایئان ادامه داد: در کنفرانس وحدت امسال، کمیسیونها توسعه بیشتری پیدا کرده است، قبل از آغاز کنفرانس در روز جمعه (دوم آذر) دو نشست مهم خواهیم داشت، نشست مربوط به کمیسیون نقش احزاب در کاهش اختلافات مذهبی و نشست جلسه شورای عالی بین المللی که تمام اعضای شورای عالی داخلی و خارجی مجمع، در آن حضور دارند.

وی افزود: امسال سه کمیسیون در خصوص فلسطین تحت عناوین، کمیسیون فلسطین و معامله قرن، کمیسیون فلسطین و قدس شریف و  کمیسیون فلسطین و حق بازگشت، برگزار می شود؛کمیسیونهای دیگر سی و دومین کنفرانس وحدت، نشست اتحادیه زنان مسلمان، کمیسیون نقش جمعیتهای تقریب نهاد و اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت، کمیسیون مساعی حمیده و نشست اتحادیه سادات نبوی هستند.

مشاور عالی دبیر کل مجمع تقریب، تصریح کرد: موضوع مهم دیگری که در کنفرانس سالهای قبل نداشتیم، یک نشست عمومی برای مراسم 40 سالگی انقلاب است که در آن دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهل سال مطرح می شود.

وی افزود: کمیته‌ای هم برای تدوین بیانیه کنفرانس در نظر گرفته شده است، تا در آن بزرگانی از خود مدعوین مجمع از کشورهای مختلف مشارکت داشته باشند و با استفاده از  خرد و نظر جمعی این بیانیه تنظیم شود.

تبرائیان خاطر نشان کرد: مسؤولیت مجمع تقریب در تحقق اهداف ترسیم شده و  منویات مقام معظم رهبری بسیار سنگین است و از آنجا که مجمع یک مؤسسه غیر انتفاعی است، از مقامات مسؤول انتظار همراهی‌های بیشتر مادی و معنوی می‌رود تا این مجمع بتواند در شرایط حساس کنونی در جهان اسلام،  وظایف خود را به نحو شایسته انجام دهد.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد خراسان جنوبي بیرجند محمد جواد ظریف تامین اجتماعی ارزانی شیراز اردبیل خطبه نماز جمعه امام زمان عج چهل سالگی انقلاب اسلامی کنفرانس وحدت شورای عالی احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر لزوم صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چارچوب قانون گفت: محاکم در صدور این نوع از احکام، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور در نشست شورای معاونین با اشاره به نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مرکز استان‌ها، درباره دستورهای رئیس عدلیه مبنی بر اینکه هیچ حکم قطعی قضایی نباید بدون دلیل موجه معطل اجرا بماند، اظهار کرد: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده‌ها در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار گیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر آسیب‌شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آرای آنها قطعی شده است، اما در اجرای احکام معطل مانده است، تأکید کرد و گفت: با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی آسیب‌شناسی این نوع پرونده‌ها برای جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) است، افزود: یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت سال 1358 شورای انقلاب با تاسیس آن، گامی اساسی در راه سازمان‌دهی این نهاد برداشت.

رئیس دیوان عالی کشور با تأسی از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، گفت: کارنامه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، در عرصه‏‌های مختلف، امیدهای فروانی را برای مردم، مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسرجهان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی شوراها در بوشهر
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • برگزاری نخستین شورای اداری ۱۴۰۳ خرمشهر
  • تلاش برای دور کردن آموزش‌وپرورش لرستان از حاشیه و سیاست‌زدگی
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • دریادار سیاری: وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • وحدت ارتش و سپاه عامل اقتدار نظام اسلامی است
  • ظرفیت شناسی حکمت متعالیه در تبیین هنر اسلامی بررسی می شود