Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرناپلاس-يک کارشناس مسائل بين‌الملل معتقد است: تشکيل ارتش اروپا با جدا شدن انگليس از اتحاديه اروپا يک ايده خام است و اين ايده در همين حد که توانست ترامپ را عصباني کند موفق بوده است.

فريدون مجلسي، کارشناس مسائل بين‌الملل درباره پيشنهاد امانوئل ماکرون، رئيس‌جمهور فرانسه براي تشکيل ارتش اتحاديه اروپا، در گفت‌وگو با ايرناپلاس اظهار کرد: قبلاً بين ترامپ و رئيس‌جمهور فرانسه درباره تشکيل ارتش، کشمکشي رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي فرانسه اينکه بخواهد زير بار شعارها و رفتارهاي خودخواهانه ترامپ قرار بگيرد، در مقايسه با ساير کشورها خيلي دشوارتر است.
مجلسي تأکيد کرد: تشکيل اين ارتش به‌زودي عملي و اجرايي نخواهد بود، بلکه بيشتر تهديد براي وارد کردن فشار و شايد تخريب بيشتر چهره ترامپ است.
وي گفت: تشکيل ارتش اروپا با جدا شدن انگليس از اتحاديه اروپا يک ايده خام است و اين ايده در همين حد که توانست ترامپ را عصباني کند، موفق بوده است و حربه ماهرانه‌ تبليغاتي و تنبيهي براي ترامپ بود که فرانسوي‌ها توانستند از آن به‌خوبي استفاده کنند تا نشان دهند ترامپ نمي‌تواند هر کاري که دلش مي‌خواهد انجام دهد.
مجلسي ادامه داد: به نظر من تشکيل ارتش جدي است، ولي نه به‌عنوان امر فوري! به‌خصوص که مکرون در مراسم يکصدمين سالگرد پايان جنگ جهاني اول اعلام کرده که فرانسه بايد ارتشي در مقابل رقباي احتمالي آينده خود همچون روسيه، چين و آمريکا داشته باشد. ذکر نام آمريکا از سوي مکرون اشاره به رقيب بالقوه اروپا است. طرح اين مسئله با حمايت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تأکيدي است براي مقابله با تهديد ترامپ که خيال نکند ارباب دنيا و اروپا است.
اين کارشناس مسائل بين‌المللي افزود: بايد به اين نکته توجه کرد که ارتش امري نيست که به‌زودي تشکيل شود، اما در صورت تشکيل، منجر به گسسته شدن ناتو مي‌شود. همين امر باعث مي‌شد آمريکا از جبهه تاريخي و فرهنگي خودش جدا شود. چون نيازي به ناتو نخواهد بود مگر اينکه ارتش کل اروپا به‌عنوان واحد بخواهد عضو ناتو شود که آن يک تغيير فرم نسبت به وضع کنوني است.
وي در اين باره ادامه داد: اگر اروپا بخواهد داراي ارتش مستقل باشد، مستلزم اين است که ارتباطات درون اتحاديه اروپا جدي‌تراز الان باشد. در حالي که ما مي‌بينيم در اتحاديه اروپا در خود فرانسه، ايتاليا و برخي از کشورهاي ديگر، ضمن اينکه وفاداري نسبت به اروپا وجود دارد جريان‌هايي، مخالف باقي ماندن در اتحاديه اروپا هستند. با تشکيل ارتش اروپا، ممکن است اين جريان‌ها به‌شدت مقاومت کنند و نخواهند کشورشان تحت سلطه نظامي و سياسي ارتشي قرار بگيرد که طبيعتاً قدرت اصلي‌اش با فرانسه و آلمان خواهد بود.
گفت‌وگو از فريبا بامداد
**اداره کل اخبار چندرسانه‌اي**ايرناپلاس**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد