Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه اعتراضات مسالمت آمیز خود را داشته و صدای‌شان را رسانده‌اند، گفت: ما در حال تلاش هستیم با کمک مسئولان کشوری، مشکلات آنها را حل کنیم. آفتاب‌‌نیوز : در سیزدهمین روز از تجمع‎های اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه، برخی مردم نیز در خیابان‌های شوش به حمایت از کارگران معترض تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی از کارگران معترض فولاد اهواز در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. کارگران می‌گویند چندین ماه است که حقوق نگرفته‌اند.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در همین حال، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کارگران این کارخانه سه ماه حقوق طلب دارند و کارخانه هم بلاتکلیف بوده و مشکلاتی دارد، اظهار کرد: امروز هم کارگران جلوی فرمانداری اعتراضات مسالمت آمیزی داشتند و صدایشان را رسانده‌اند و ما هم دنبال این هستیم که به نحوی از انحاء با کمک مسئولان کشوری مشکلات آنها را حل کنیم. ما اعتراضات این عزیزان را به سمع و نظر مسئولان کشوری رسانده‌ایم و امیدواریم که مشکلات این کارگران را هر چه سریعتر حل کنیم.

شریعتی با تاکید مجدد بر اینکه اعتراض به کارگران کاملا مسالمت آمیز بوده است بیان کرد: هیچ گونه درگیری میان کارگران و نیروهای امنیتی شکل نگرفته و بازداشتی هم نداشتیم و شرایط اکنون عادی است. امروز کارگران اعتراض مسالمت آمیز خود را بدون هیچ مسئله خاصی مقابل فرمانداری شوش مطرح و درباره مشکلات خود صحبت کردند، ما هم پیگیر حل مشکلات آنها هستیم.
پیگیری مطالبات کارگران هفت تپه ازسوی دولت
خبرگزاری ایلنا نیز در همین‌باره نوشته است: همزمان با سیزدهمین روز از اعتراض کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، منابع کارگری در این واحد تولیدی از پیگیری مطالبات کارگران هفت تپه از سوی دولت خبر می‌دهند.
تعدادی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در تماس با ایلنا گفتند: روز گذشته نشست فوق‌العاده‌ای برای بررسی مشکلات هفت تپه برگزار شد. در این نشست، یداله مهرعلیزاده (قائم مقام معاونت اقتصادی استانداری خوزستان)  اعلام کرد شخص معاون اول رئیس جمهوری طی تماسی از استاندار خوزستان خواستار ادامه پیگیری‌ها در پایتخت شده است.
به گفته یکی از کارگران؛ نماینده عالی دولت در استان امروز (شنبه) با معاونان رئیس‌جمهور در همین زمینه دیدار خواهد داشت تا مشکلات به وجود آمده در این سطح توسط مقامات کشور بررسی و پیگیری شود.

کارگران اعلام کردند که در حال حاضر سه تا چهار ماه مطالبات مزدی‌شان به تعویق افتاده و در گزارش قائم‌مقام معاونت اقتصادی استانداری خوزستان، اولویت مجموعه مدیریتی استان این است که ۲ تا سه ماه از این مطالبات طی هفته جاری پرداخت شود.
عدنان غزی (فرماندار شوش) نیز پیش از این از رفع مشکل بیمه کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با کمک استاندار خوزستان خبر داده بود.
کارگران مجتمع هفت تپه در ادامه تصریح کردند: از زمانی که اجتماع صنفی آنان در محوطه کارخانه و خیابان‌های شوش آغاز شده، نه تنها کارفرما اهمیتی به پرداخت مطالبات عقب افتاده‌ی آنان نداده بلکه بدور از انتظار ما مسئولان استانی و شهرستانی برای خاتمه اعتراضات کارگران، اقدام جدی برای وصول مطالبات آنها انجام نمی‌دهند. ظاهرا وعده‌هایی که کارفرمای کارخانه و برخی مسئولان استانی پیش از این برای پرداخت طلب کارگران داده بود؛ در حد شعار باقیمانده است. به همین از مسئولان ارشد دولت خواستار پیگیری مطالباتمان هستیم.
طبق اظهارات کارگران معترض هفت تپه؛ اجتماعات صنفی امروز نیز در شهر و مقابل ساختمان فرمانداری ادامه دارد. آنها روز گذشته برای اولین بار اجتماع صنفی خود را به مصلی شهر شوش انتقال دادند.
همچنین دیروز حجت‌الاسلام سیدمحمد امام (امام جمعه شوش) در پیگیری مطالبات کارگران؛ از رئیس‌جمهور، هیات دولت و استاندار خوزستان خواست رفع مشکل کارگران هفت تپه را در اولویت خود قرار دهند.
دولت پرداخت 2ماه حقوق کارگران هفت تپه را پیگیری می کند
یداله مهرعلیزاده، قائم مقام معاونت اقتصادی استانداری خوزستان نیز روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا گفت است: روز گذشته نشست فوق العاده بررسی مشکلات هفت تپه برگزار شد تا جایی که شخص معاون اول رئیس جمهوری طی تماسی از استاندار خوزستان خواستار ادامه پیگیری ها در پایتخت شد.  نماینده عالی دولت در استان امروز با معاونان رئیس جمهوری در این زمینه نشست خواهد داشت و مشکلات به وجود آمده در این سطح از مقامات کشور بررسی و پیگیری می شوند. 
این مقام مسئول در استانداری خوزستان با اشاره به اینکه حقوق چهار ماه کارگران هفت تپه معوق شده است، افزود: اولویت مجموعه مدیریتی استان این است که 2 تا سه ماه از این مطالبات طی هفته جاری پرداخت شود.   در حال حاضر تعدادی از کارگران این شرکت دست از کار کشیده اند که این موضوع بر روند فعالیت خطوط تولید تاثیر گذاشته است زیرا نی ها باید قبل از انقضای تاریخ در اسرع وقت برداشت و وارد چرخه تولید کارخانه شوند. 

قائم مقام معاونت اقتصادی استانداری خوزستان آرامش را برای رسیدن به مطالبات کارگران ضروری خواند و افزود: از این قشر زحمت کش درخواست می شود تا قبل از اینکه محصولات از بین بروند به سر کار خود بازگردند تا از این طریق بخش عمده ای از مطالبات آنها تامین و پرداخت شود.  شرایط درآمدی شرکت هفت تپه وضعیت پایداری دارد و دولت این اختیار را دارد تا زمانی که دادستانی کشور به موضوع اعضای هیات مدیره این شرکت رسیدگی کند از محل درآمد حاصل از فروش محصولات مطالبات کارگران را پرداخت کند بنابراین بازگشت کارگران و ادامه فعالیت ارتباط مستقیمی با پرداخت مطالبات آنها دارد. 
کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد. 
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند. 
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.  کد خبر: ۵۵۷۲۲۹ تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نیشکر هفت تپه شوش فولاد اهواز تجمع اعتراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان قمی به جنایات صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، دانشجویان طرح ولایت با پیاده روی در بلوار پیامبر اعظم(ص) قم تجمع اعتراضی برگزار کردند و با شعار‌های خود از مقاومت مردم فلسطین حمایت و جنایت‌های صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

دیگر خبرها

  • پیگیری برای رفع کدورت آب برخی مناطق شهر خرم‌آباد
  • فولاد خوزستان با ویسی به دنبال نجات در لیگ برتر
  • برنامه ویسی برای نجات فولاد
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • تجمع اعتراض آمیز دانشجویان قمی به جنایات صهیونیست‌ها
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین
  • تجمع اعتراضی مردم گرگان به جنایات رژیم صهیونیستی
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد
  • استاندار خوزستان شخصا مدیریت امور مناطق و سازمان های شهرداری اهواز را در دست گرفت
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت