Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:29:12 GMT

فرودگاه و نیروگاه منطقه آزاد ماکو افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۲۷۹۴

فرودگاه و نیروگاه منطقه آزاد ماکو افتتاح می شود

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فرودگاه بین المللی و فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی این منطقه همزمان با سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی افتتاح می شود.

غلامرضا سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ساختمان های احداث شده این فرودگاه شامل محوطه سازی، VIP، ترمینال مسافربری، موتورخانه مرکزی، ساختمان تکنیکال و برج مراقبت و ساختمان‌های اداری، امنیتی و ایمنی، تاسیسات زیربنایی، را‌های ارتباطی و فضاهای سبز است، افزود: اعتبار هزینه شده برای این طرح بالغ بر یکهزار و 300 میلیارد ریال است و طرح در فاز نهایی 120 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه محوطه سازی برای این فرودگاه شامل لندساید به مساحت تقریبی 135 هکتار دارای جاده هایی به طول حدود 11 هزار متر و عرض متوسط 9 متر است، اضافه کرد: مساحت این فرودگاه حدود 440 هکتار شامل محوطه ایرساید، باند پروازی به طول سه هزار و270 متر و به عرض 60 متر است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه کل ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ماکو یکهزار و 600 مگا وات در زمینی به مساحت 45 هکتار خواهد بود، افزود: فاز اول این نیروگاه در شهرستان شوط با ظرفیت 80 مگاوات به بهره برداری می رسد.
سلیمانی با اشاره به اینکه با بهره برداری از فاز اول این طرح برای 40 نفر اشتغالزایی می شود، افزود: 40 میلیون یورو اعتبار برای اجرای این طرح توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه میهمان مردم آذربایجان غربی خواهد بود و ساعت 9 صبح آن روز در ورزشگاه شهید چمران خوی سخنرانی خواهد کرد.
در این سفر یکروزه، 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.
7129/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فرودگاه نيروگاه ماكو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سه پارک در سطح منطقه پنج شهرداری

سجاد یزدانی شهردار منطقه پنج کرمانشاه، در حاشیه افتتاح پروژه‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت این سه پارک در سه شهرک نساجی، نصر و جهاد، گفت : مساحت این سه پروژه مجموعا ۲۲ هزار متر مربع می‌باشد.

به گفته یزدانی، برای راه‌اندازی این سه پارک حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی افزود: پارک شهرک نساجی با مساحت ۹ هزار متر مربع با صرف اعتبار شش میلیارد تومان، پارک شهرک جهاد به مساحت هفت هزار مترمربع با اعتبار پنج میلیارد تومان و پارک شهرک نصر به مساحت شش هزار مترمربع با اعتبار چهار میلیارد تومان احداث شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سه پارک، تعداد پارک‌های سطح منطقه پنج شهرداری کرمانشاه به ۳۹ پارک رسیده و تمام شهرک‌های این منطقه صاحب پارک هستند.

وی مساحت فضای سبز این منطقه را ۲۰۳ هکتار اعلام کرد.

به گفته شهردار منطقه پنج شهرداری کرمانشاه سرانه فضای سبز این منطقه ۱۰ مترمربع است که بالاتر از استاندارد‌ها بوده و از میانگین فضای سبز سایر مناطق شهر کرمانشاه بالاتر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • افتتاح سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا توسط شرکت ایرانی
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • افتتاح سه پارک در سطح منطقه پنج شهرداری