Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با وزیر امور خارجه امارات متحده عربی بر افزایش صادرات محصولات پاکستانی به این کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان که برای سفر 2 روزه عازم امارات متحده عربی شده است در دیدار با «عبد الله بن زید النهیان» وزیر امور خارجه این کشور بر افزایش صادرات محصولات پاکستانی به دوبی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش صادرات برنج، میوه و سبزی پاکستان به امارات یکی از محورهای این دیدار مهم بود.

دو طرف درباره همکاری مشترک در زمینه صنعت فرآوری و بسته‌بندی مواد خوراکی با یکدیگر تبادل نظر کردند.

در ادامه قریشی درباره همکاری برای تأمین امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به رایزنی با همتای اماراتی خود پرداخت.

تبادل نظر درباره تحولات منطقه از دیگر محورهای دیدار وزرای خارجه پاکستان و امارات بود.

سرمایه‌گذاری امارات متحده عربی در پروژه تصفیه آب بندر کراچی و گوادر همچنین ارائه تسهیلات ویژه برای صدور ویزا از جمله مسائلی بود که دو طرف به تبادل نظر درباره آن پرداختند.

در ماه اکتبر اعضای هیأت سیاسی امارات متحده عربی در سفر به پاکستان با «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور دیدارکردند.

چندی پیش امارات متحده عربی با ارائه تسهیلات 6 میلیارد دلاری به پاکستان موافقت کرد.

از سوی دیگر فرمانده نیروی هوایی پاکستان با سفر به امارات متحده عربی با فرمانده نیروی هوایی این کشور دیدار و بر گسترش روابط نظامی دو کشور تأکید کرد.

امارات متحده عربی روابط گسترده با پاکستان دارد و مواد خوراکی از این کشور وارد می‌کند این در حالی است که این کشور روابط نظامی با پاکستان را نیز گسترش داده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امارات پاکستان شاه محمود قریشی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است