Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس راهکارهای مجلس و دولت در قبال تعلل اروپایی‌ها برای ایجاد کانال مالی با ایران را تشریح کرد. آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعلل اتحادیه اروپا برای ایجاد کانال مبادله مالی با ایران،گفت: زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد از برجام خارج می‌شود بنده و تعدادی از نمایندگان طرحی برای مقابله با این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا  تدوین و با 86 امضاء تقدیم هیئت‌رئیسه قوه مقننه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این طرح 2 فوریتی، و در 5 محور تدوین شده بود، افزود: طرح مذکور همچنان در نوبت مطرح شدن در صحن علنی پارلمان است و منتقی نشده است.نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه در این طرح ذکر شده اگر اروپایی‌ها تضمین‌های لازم  پس از خروج آمریکا از برجام را  ارائه نکنند دولت باید در 5 محور فعالیت خود را افزایش دهد، ادامه داد: طبق این طرح دولت باید پروتکل الحاقی که داوطلبانه در حال اجرای آن هستیم را به حالت تعلیق درآورد.
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تصریح کرد: همچنین طبق این طرح باید ساخت و نصب سانتریفیوژها متناسب نیاز کشور انجام شود.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد: طبق این طرح باید غنی‌سازی اورانیوم و تولید آب سنگین در حد نیاز کشور انجام شود و خروج از (NPT) نیز از سوی دولت بررسی شود.
ذوالنور با بیان اینکه اخیراً نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود پایبندی ایران به برجام را تائید کرد، افزود: اروپایی‌ها متعهد شدند که کانال مالی برای ارتباط با ایران برقرار کنند. با توجه به اینکه ایران اقدامات مورد نظرشان را انجام داده است باید شرایط همکاری مالی و پولی از سوی آنها  عادی سازی شود.
وی با تاکید براینکه اروپایی‌ها باید هرچه سریع‌تر موانع موجود بر سر ایجاد کانال مالی با ایران را مرتفع کنند،گفت: مشکلات داخلی اروپایی‌ها نباید مانع از انجام تعهداتشان شود. از آنها انتظار می‌رود که مشکل میزبانی این کانال را حل کنند و این بهانه که فلان کشور میزبانی را نپذیرفته مقبول نیست.
تسنیم  کد خبر: ۵۵۷۲۳۲ تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ذوالنور اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش، منتخب مردم قم در مدرسه علمیه خواهران شهید غفاری ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، گفت: رژیم صهیونیستی اشتباه بزرگی مرتکب شد و با زدن سفارت ایران زمینه را برای انتقام سخت فراهم کرد.

وی افزود: حمله به سفارتخانه یک کشور حمله به خاک آن کشور تلقی می‌شود به همین دلیل ایران از این حق برخوردار شد که به خاک اسرائیل حمله کند.

روانبخش گفت: ایران با برنامه‌ای بسیار حساب شده و با اطلاع دادن به همه کشور‌های همسایه و اروپایی و امریکایی حتی زمان پاسخ را هم مشخص کرد.

نماینده مردم قم افزود: ایران به رغم تقاضای امریکا و اسرائیل و کشور‌های اروپایی و منطقه‌ای انتقام سختی گرفت که در نوع خود تاکنون بی‌نظیر بوده است.

وی بیان داشت: موشک‌های ایرانی از لایه‌های مختلف عبور کرد و به هدف اصابت کرد.

روانبخش گفت: همه دنیا فهمیدند ایران می‌تواند رژیم اشغالگر را از روی زمین محو کند شعار ۲۵ سال نابودی اسرائیل یک شعار نیست بلکه واقعیت دارد.

 

دیگر خبرها

  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • اعتراف جنجالی ذوالنور درباره افزایش سن بازنشستگی /نفهمیدیم به چه چیزی رأی می‌دهیم، حتی بنده!
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • سفر به ایران قدیم؛ لشکر شاه با کوچکترین خط می‌توانست از هم بپاشد
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • رضاییان: شرکت ذوب آهن درباره ربیعی کارشکنی کرد!
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!