Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@01:45:33 GMT

هرس زمستانه درختان پایتخت و آمادگی 42 سایت برف روبی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۲۹۱۳

هرس زمستانه درختان پایتخت و آمادگی 42 سایت برف روبی

مدیر عامل سازمان بوستان‌های شهر تهران از هرس زمستانه درختان و آمادگی 42 سایت برف روبی فضاهای سبز با فعالیت بیش از 2100 کارگر آموزش دیده خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی محمد مختاری با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات دست اندرکاران فضای سبز شهر تهران در 6 ماهه دوم هر سال ، عملیات هرس زمستانه درختان در فصل خواب آنها می باشد گفت: این عملیات شامل تنک نمودن تاج درختان جهت مهیا نمودن امکان عبور هوا و رسیدن نور کافی ، حذف شاخه و سرشاخه و آرایش شکل ظاهری آنها ، حذف پاجوشها و تنه جوشها ، قطع شاخه های آفت زده ، بیمار، زخمی، شکسته ، کج شده و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌باشد که تحت نظارت مستقیم کارشناسان متخصص و کارگران کار آزموده با استفاده از وسایل و ابزار مناسب به انجام می رسد.


مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران افزود: در پاره ای از موارد نیز به دلیل الزاماتی نظیر انحراف درختان از فرم طبیعی خود و ایجاد مزاحمت هایی برای تردد شهروندان ، ایجاد معضلات ترافیکی، احتمال سقوط درختان به دلیل حجم تاج، زیباسازی منظر و ساماندهی بلندی درختان در ترکیب با سایر گونه های کاشته شده در مجاورت آنها ، فعالیت های هرس اجتناب ناپذیر است ، اما تحت هر شرایطی حفظ موجودیت درختان و بقای آنها در اولویت قرار دارد. همچنین در مواردی ، هرس با هدف کنترل آفات و امراض، کاهش حجم و تراکم شاخه های درختان که بالقوه در صورت ریزش برف های سنگین یا وزش بادهای شدید ، ناپایدار و شکننده خواهند بود صورت می گیرد.


بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بوستان های شهر تهران، مختاری با اشاره به این موضوع که درختان همواره در شرایط طوفانی و بارش‌های سنگین در معرض خطر قرار می‌گیرند، گفت: پیرو مکان‌یابی و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی این سازمان کلیه ادارات فضای سبز مناطق 22 گانه شهرداری تهران ملزم شده‌اند تا نسبت به استقرار و تجهیز 42 ایستگاه برف روبی در مکانهای مشخص شده در سطح 8 منطقه که دسترسی بهتری دارند ، اقدام نمایند . این اکیپ ها علاوه بر کارشناسان و ناظرین مسئول ، در مجموع شامل تعداد 2100 کارگر فضای سبز آموزش دیده هستند که با لباسهای فرم مناسب و بادگیر دارای علائم شب رنگ و لوازم مورد نیاز از جمله چوب مخصوص 3 تا 4 متری با انتهای پلی اتیلنی جهت جلوگیری از آسیب رسانی به درختان و ماشینهای بالابر مجهز گردیده و در حالت آماده باش به سر می برند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار سفیر ایران در ابوظبی آمادگی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، رضا عامری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات دو کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر کشورمان ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید و با اشاره به اهمیت تبادل هیئت‌های عالیرتبه میان دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد.

گزارش سفیر ایران از روند همکاری‌های دوجانبه بین تهران و بغدادتاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی شهرداری به ادعای قطع درختان برای ساخت مسجد
  • توضیحات جدید سازمان منابع طبیعی درباره قطع درختان در الیمالات مازندران
  • نارضایتی شهروندان تهرانی از لایه روبی نشدن مسیل رودبار + فیلم
  • آمادگی ۷ بوستان تهران برای اسکان مسافران نوروزی
  • تاکید استاندار تهران بر آمادگی جمعیت هلال احمر
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • دعوت از۳ بازیکن مازندرانی در اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان
  • ۳ بازیکن مازندرانی در اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان