Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی فارس اعلام کرد: بیشترین میزان بارش سامانه اخیر در استان متعلق به سپیدان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، براساس گزارش ها بیشترین میزان بارندگی اخیر در شهرستان‌های سپیدان با ۸۲ و ۶ دهم میلی متر، نورآباد ممسنی با ۶۳ و ۷ دهم میلی متر و درودزن ۵۴ و ۸ دهم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین خنج، زرین دشت، فورگ داراب، لار و لامرد ۵ شهرستان از استان هستند که بارشی نداشته اند و در دیگر شهرستان‌ها از ۷ دهم میلی متر تا ۸۲ و ۶ دهم باران باریده است.


آمار بارندگی در شهرستان فارس

    گرفتاری بیش از ۳۰ خانوار عشایری در بارندگی‌های اخیر   آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر خسارتی نداشته است، اظهار کرد: بر اساس آمار بدست آمده در شهرستان سپیدان ۳۲ خانوار عشایری دچار آبگرفتگی شدند.   وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفت این عشایر جابجا و تمام امکانات از جمله مواد غذایی، پتو و خوراک دام در اختیار این عشایر قرار داده شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سد تاخیری _تغذیه‌ای تنگ خمار فسا در سامانه بارشی اخیر

ایسنا/فارس طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، سد تاخیری _تغذیه‌ای تنگ خمار در بارش‌های اخیر، یک میلیون و هشتصد هزار متر مکعب آبگیری شده است.

سیاوش بدری امروز، ۸ فروردین با اشاره به اینکه آبگیری سد در سامانه بارشی اخیر به میزان یک میلیون و هشتصد هزار متر مکعب کمک شایانی به پرآب شدن منابع زیر زمینی پایین دست سد می‌کند افزود: سد تأخیری- تغذیه ای تنگ خمار بر روی رودخانه کنکان از سر شاخه‌های رودخانه شور جهرم است، که در نهایت به رودخانه قره آغاج می‌ریزد این سد با هدف تنظیم آبخوان‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی پایین دست در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی فسا احداث شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس هدف از احداث سد تنگ خمار را کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت‌های آن و ذخیره موقت آوردهای فصلی رودخانه کنکان و نیز تخلیه تدریجی آن در مسیل دانست و گفت: با این فرایند ذخیره سازی و تخلیه، تغذیه آبخوان آبرفتی دشت شیبکوه در پائین دست به خوبی انجام می‌شود و همچنین با جلوگیری از خسارت سیلاب‌های مخرب رودخانه در فصول پرباران از آسیب‌های احتمالی جلوگیری به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: سد تاخیری - تغذیه‌ای تنگ خمار فسا در دشت شیبکوه با وسعت کلی ۴۳۸ کیلومتر مربع احداث شده است، با توجه به برداشت توسط چاه‌های موجود در منطقه که موجب افت سطح آب شده است امید می‌رود آبگیری سد تنگ خمار قدری از این افت سطح آب را جبران کند.

بدری در ادامه اضافه کرد: سد تغدیه‌ای تنگ خمار با آبگیری متعدد و تخلیه طی سیلاب های مکرر در طول سال قادر به تغذیه متوسط سالانه بالغ بر ۷ میلیون متر مکعب آب می‌باشد که کمک بسیار شایانی به تغذیه سفره آب زیرزمینی و رونق کشاورزی در دشت شیبکوه می‌کند.

رئیس هیئت مدیر شرکت آب منطقه‌ای یادآور شد: سامانه بارشی اخیر کمک قابل توجهی به آبگیری سدهای استان و همچنین تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی کرد ولیکن هنوز تا رسیدن به میانگین بلند مدت بارندگی استان فاصله داریم و از مردم عزیز استان تقاضامندیم چونان همیشه با سرلوحه قرار دادن صرفه جویی مصرف در کلیه بخش‌ها به‌خصوص شرب و کشاورزی نهایت همکاری را در مدیریت هر چه بهتر منابع آب استان داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس، سد تأخیری تغذیه‌ای تنگ خمار از نوع سد خاکی غیر همگن است، به ارتفاع ۱۲متر و طول تاج ۱۷۰ متر و با یک سرریز اوجی دریچه دار به طول ۱۰۳ متر احداث شده است.

ین سد شامل ۱۱ دریچه قطاعی است و ظرفیت سرریز آن ۷۷۶ متر مکعب بر ثانیه برآورد می‌شود، حجم کل مخزن دو و نیم میلیون متر مکعب آب است که با آبگیری‌های متعدد قادر به تغذیه متوسط سالانه بالغ بر ۷ میلیون متر مکعب آب است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایش و سم پاشی مناطق مختلف زندگی پشه مالاریا در سیب و سوران
  • بارندگی در شهرستان مرزی آستارا ۶۴ درصد افزایش یافت
  • آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است
  • بازدید بیش از یک میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس
  • بارندگی‌های اخیر در اهواز منجر به اتفاق خاصی نشد
  • آبگیری سد تاخیری _تغذیه‌ای تنگ خمار فسا در سامانه بارشی اخیر
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • استان فارس بیش‌ترین آمار بازدید از موزه‌ها را در نوروز ۱۴۰۳ دارد
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • ۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی