Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهم ربیع الاول، نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام و آغاز حیات دوباره شیعه با دو طعم غیبت صغری و کبری است، مفهومی از انتظار که به‌عنوان متعالی‌ترین وظیفه خود به عنوان شیعیان آن حضرت دنبال می‌کنیم.

خبرگزاری شبستان_رشت، حكومت عباسی که از مدت ها پیش امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل كرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسكری(علیه السلام) پس از این كه نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری كه هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید و نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر (علیه السلام) است، بلكه آغاز حیات دوباره شیعه با دو طعم غیبت صغری و کبری شد و مردم آرام آرام با مفهوم تلخ و دردناك غیبت آشنا شدند.


در دوران غیبت صغرا چهار نایب خاص، امر وساطت میان امام علیه السلام و شیعیان را به عهده داشتند و پس از آن غیبت کبرا آغاز شد و مسلمانان به ویژه شیعیان، مفهوم انتظار را به‌عنوان متعالی‌ترین وظیفه خود دنبال می‌کنند. هزارو صد و هشتادمین سال است که همه محبان چشم به راه حجت خدا این ذخیره الهی برای نجات بشریت و مظلومان عالم هستند.


هرچند ایشان در زمان غیبت نیز سرپرستی و هدایت شیعیان را بر عهده دارند اما این غیبت و هجران، درد و حرمان بزرگی برای پیروان آن حضرت محسوب می‌شود.

حجت السلام و المسلمین کمال تجدد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک آغاز امامت منجی عالم بشریت، اظهار کرد: دشمن همیشه تلاش کرد تا نور امامت را خاموش کند از این رو می بینیم که هر چقدر امامت به طرف امام دوازدهم منتهی می شود عمر امامت کم می شود.


امام جمعه سنگر افزود: دشمن با مکر و حیله میخواست امامت را که امید مسلمانان و همه مظلومین جهان است از مردم جدا کند در حالی که دست خدا بالای همه دست هاست.

وی تصریح کرد: ناراحتی امروز دشمنان هم این است که تا امام زمان (عج) وجود دارند تحت عنوان منجی یعنی نجات دهنده مظلومین جهان معرفی می شود.

حجت السلام تجدد با بیان اینکه طبق وعده الهی روزی مستضعفین عالم مالکان جهان خواهند شد و این امید باعث ایجاد شعف و ایستادگی آنها در مقابل دشمنان می شود، تصریح کرد: این امید باعث می شود که ستم دیدگان عالم نسبت به نتیجه کار خود و یاری دین و یاری حق و حقیقت ناامید نشوند.

امام جمعه سنگر اذعان کرد: اگر دشمن امید را از یک ملت بگیرد آن ملت از حرکت بازخواهد ایستاد و آنطور که پیداست خداوند می خواست با مخفی نگاه داشتن حضرت مهدی(عج)، این امید نجات بخش استمرار پیدا کند هرچند دشمن با مکر و حیله در صدد گرفتن این امید از مردم است.

وی با بیان اینکه چشم انداز وظیفه شیعه معرفت شناسی نسبت به امام زمان خود است و اینکه کسی بمیرد ولی امام زمان خود را نشناسد مانند یهودی و نصرانی مرده است و با دین اسلام از دنیا نرفته است، گفت: این بیانگر جایگاه امامت و ولایت در دین اسلام است.

حجت السلام تجدد اشاره کرد: اگر از عمر این جهان یک روز مانده باشد خداوند به قدری این روز را طولانی می کند که امام زمان (علیه السلام) در آن روز به ظهور برسد تا وعده اش برای گرفتن انتقال حق مظلومین عالم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه غیبت امام زمان از این رو انجام گرفته که اگر امام دوازدهم هم کشته شود زمین از حجت خدا خالی و نابود می شود، اظهار کرد: در برخی منابع آمده است به یوم رجع که ۴۰۰ سال طول می کشد که در آن همه زنده نمی شوند و کسانی که دارای ایمان و کفر کامل هستند زنده می شوند تا وعده خدای متعال محقق و نصرت الهی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید امامت و ولایت در جامعه جایگاه خود را پیدا کند، گفت: مردم باید بدانند که در نفس کشیدن خود به حیات امام زمان(عج) وابسته هستند و بقای تمام نعمت هایی که خداوند عطا کرده است محتاج امام زمان است.

حجت السلام تجدد بیان کرد: چون خداوند نعمتی را که می دهد بخاطر امام زمان است از این رو ما نیز باید روی این معرفت تاکید کنیم زیرا امام عصر، خلیفه خدا بر روی زمین است و اگر این جانشین هم به شهادت برسد یقینا نعمت های خدا قطع خواهد شد و زمین از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: اگر مردم استمرار نعمت ها را دوست دارند این نیازمند به ارتباط خوب با ولایت و امامت دارد و خداوند نیز برای ارسال نعمت ها به ما، احتیاج به یک زنجیره دارد و حیات ولایت و امامت ادامه دهنده این زنجیره است.

وی اضافه کرد: مردم دوستدار استمرار حیات خود و نعمت های الهی هستند پس باید در تعجیل فرج امام دعا کنیم، چون وقتی امام ظهور کند بشریت به اوج کمال و جمال خود می رسد.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد ارزانی تامین اجتماعی محمد جواد ظریف هفته کتاب ظهور امام زمان عج امام زمان عج سالروز امامت حضرت مهدی عج ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور عصر غیبت استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: امروزسه‌شنبه چهارم اردیبهشت است. روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام سجادعلیه السلام و امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

امروز روز خوب و مبارکی است و برای امور زیر خوب است: 

مسافرت.

شراکت و امور شراکتی.

امور زراعی و کشاورزی.

تجارت و داد و ستد.

بنایی عمارت؛ و خرید دکان و ملک خوب است. 

ولی ازدواج خیر ندارد.

 بیمار امروز زود خوب شود.

احکام نجوم

 امروز تا ظهر قمر در برج سنبله و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:

ارسال کالا‌های تجاری به مشتری.

خرید باغ و زمین زراعی.

خرید منزل و آپارتمان.

امور زراعی و کشاورزی.

قباله و قولنامه نوشتن؛ و آغاز بنایی و خشت بنا نهادن نیک است.

ولی برای ازدواج؛ و شروع معالجه مناسب نیست.

نوشتن ادعیه احراز و نماز حرز و بستن آن خوب است. 

مسافرت

 مسافرت خوب است. 

مباشرت شبِ چهارشنبه

مباشرت و عروسی مکروه است.

اصلاح سر و صورت

اصلاح سر و صورت طبق روایات، اصلاح مو (سروصورت) در این روز از ماه قمری، باعث غم و اندوه می‌شود.

حجامت خون دادن قصد و زالو انداختن

خون دادن یا حجامت در این روز از ماه قمری، باعث قوت بدن می‌شود.

 ناخن گرفتن

 سه شنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید بر هلاکت خود بترسد.

دوخت و دوز

 سه شنبه برای بریدن، و دوختن لباس نو روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید (به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد) (خرید لباس اشکال ندارد) (کسانی که شغلشان خیاطی است میتوانند در روز‌های خوب بُرش بزنند و در روز‌های دیگر ان را تکمیل کنند)

وقت استخاره در روز سه‌شنبه

وقت استخاره در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تاعشای آخر (وقت خوابیدن)

تعبیر خواب 

تعبیر خوابی که شب چهارشنبه دیده شود طبق ایه‌ی ۱۹ سوره مبارکه مریم علیها السلام است.

قال انما انا رسول ربک لاهب لک غلاما... 

و از معنای آن استفاده می‌شود که فرستاده‌ای از جانب فرد بزرگی نزد خواب بیننده بیاید و خبر‌های دلپسند و خاطر خواه به او برسد و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

ذکر روز سه‌شنبه

یا ارحم الراحمین ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه یاقابض که موجب رسیدن به آرزو‌ها میگردد.

روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام سجادعلیه السلام و امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

tags # تقویم نجومی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره اعلام شد
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره