Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@11:39:40 GMT

رای انضباطی دیدار پرسپولیس - سایپا صادر شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۲۹۹۷

رای انضباطی دیدار پرسپولیس - سایپا صادر شده است

تهران- ایرنا- رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت صدور رای دیدار پرسپولیس و سایپا گفت: این رای صادر شده است و به زودی و پس از تشریفات قانونی به این باشگاه ها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده درباره رای پرسپولیس و سایپا اظهار داشت: با توجه به تعطیلات هفته گذشته و همچنین دیدار بزرگ فینال لیگ قهرمانان آسیا و ارسال لایحه دفاعیه باشگاه پرسپولیس، صدور رای بازی پرسپولیس و سایپا اندکی با تاخیر انجام شد اما رای صادر شده و به زودی ابلاغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم های فوتبال ساپیا و پرسپولیس در چارچوب هفته دهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور روز شنبه 5 آبان ماه به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک پایان یافت. تیم پرسپولس تا اواخر این دیدار با گل دقیقه 15 «کمال کامیابی نیا» تیم برتر میدان بود، ولی «محمدرضا سلیمانی» مهاجم تیم سایپا در دقیقه 87 بازی را به تساوی کشاند تا در نهایت بعضی از نیمکت نشینان تیم پرسپولیس تا آستانه درگیری فیزیکی با سرمربی سایپا پیش بروند.
البته این پایان کار نبود و بازیکنان دو تیم هنگام خروج از زمین مسابقه در تونل ورزشگاه تختی با یکدیگر درگیر شدند تا پای نیروی انتظامی برای جدا کردن آنها به قائله باز شود و این مهم در گزارش ناظر بازی مسابقه به کمیته انضباطی ارسال شد.

** اهانت تماشاگردان علیه تیم خودی هم مشمول مقررات انضباطی می شود
وی با بیان اینکه نقش رسانه ها در اعتلای فوتبال کشور بر همگان ثابت است ولی وجود اخبار سخیف یا تیتر های سبک و غیر واقعی، هیچ کمکی به اصلاح امور فوتبال نمی کند، تصریح کرد: به عنوان نمونه در مسابقه اخیر تیم استقلال، تماشاگران این تیم الفاظ توهین آمیز نسبت به عوامل بازیکنان و عوامل استقلال به کار بردند و به طور حتم مقامات رسمی مسابقه نیز مراتب را به کمیته انضباطی گزارش داده اند.
حسن زاده ادامه داد: این گزارش به باشگاه استقلال اعلام شده است که اگر توضیح و دفاعی دارد بیان کند که مدیرعامل باشگاه نیز لایحه دفاعیه را ارسال کرده است. اینکه در یک رسانه اعلام شود «نامه عجیب کمیته انضباطی به باشگاه استقلال» یا بنویسد «هواداران استقلال نباید علیه تیم خود شعار بی غیرت بی غیرت بدهند» یا اینکه تیتر بزنند «کمیته انضباطی از باشگاه استقلال خواسته است درباره اهانت به خودتان توضیح بدهید» این تیتر ها درست نیست.
رئیس کمیته انضباطی توضیح داد: اول اینکه به کار بردن الفاظ نامناسب رفتار غیر ورزشی است و الفاظ اهانت آمیز از تماشاگران یا سایر عوامل فوتبال حتی اگر علیه تیم خودشان باشد، مشمول تنبیه و مقررات انضباطی می شود. دوم اینکه رسانه محترمی که گزارش را ندیده است و از قضا در گزارش اصلا کلمه بی غیرت قید نشده بلکه لفظ توهین آمیز دیگری آمده است، با چه هدفی این تیتر را زده است؟
حسن زاده افزود: طبق مقررات انضباطی باشگاه استقلال مسئول رفتار تماشاگران خود است و رفتارهای غیر ورزشی علیه بازیکنان خودی یا تیم خود، هم مشمول قانون است. به طور حتم توضیحاتی در لایحه باشگاه استقلال آمده است و در اولین فرصت ممکن رای مقتضی صادر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اخیرا نامه ای به تمامی هیات های فوتبال سراسر کشور ارسال شده است، تا به تیم های شرکت کننده در مسابقات کشوری اعلام کنند که هرگونه شکایت از بازیکن غیرمجاز تیم حریف را در مهلت مقرر قانونی و با مستندات کافی و پرداخت هزینه دادرسی منعکس کنند ولی متاسفانه به طور فراوان دیده می شود که شکایت ها اغلب در یک نامه چند سطری و بدون مستندات اعلام می شود که تکمیل پرونده فرآیند طولانی را در بر خواهد داشت. تقاضا داریم در اعلام شکایت ها موازین قانونی را رعایت کنند.

** کمیته انضباطی صلاحیت ورود به موضوع بازیکنان قهر کرده را ندارد
وی ادامه داد: گاهی باشگاه ها غیبت بازیکنان و عدم شرکت آنان در برنامه های تیمی را به کمیته انضباطی منعکس می کنند که این موضوع وجاهت قانونی ندارد. اگر بازیکنی ترک تمرین یا مسابقه کرده است دو راه برای باشگاه وجود دارد.
رئیس کمیته انضباطی در تشریح این مساله افزود: اول اینکه ضوابط انضباطی داخلی خود باشگاه را اعمال کرده و به نحو مقتضی بازیکن متخلف را مطابق متن و مفاد قرارداد تنبیه کند. راه دوم این است که اگر از این ترک تمرین و فسخ قرارداد یا جدایی غیر قانونی، متحمل خسارت شده است، وفق مقررات می تواند در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان علیه بازیکن مذکور اقدام قانونی کند.
حسن زاده در این رابطه به درخواست باشگاه کارون خرمشهر اشاره کرد و گفت: کمیته انضباطی صلاحیت رسیدگی به موضوع بازیکنان قهر کرده آن باشگاه را ندارد.
ورزشی **1528 **9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش حسن زاده كميته انضباطي سايپا پرسپوليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری با نیروی انتظامی، شکستن شیشه و دلخوری بانوان/ کمیته انضباطی شبانه حکم داد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیدار تیم‌های سایپا و خیبر خرم‌آباد دیروز در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد نیمه نخست بدون حاشیه خاصی پیگیری شد، اما درگیری‌ها از جایی آغاز شد که سایپا گل اول را روی غافلگیری مدافعین خیبر وارد دروازه کوروش ملکی کرد. بعد از این گل به یک‌باره کادرفنی سایپا به حضور بانوان حاضر در ورزشگاه معترض شدند و معتقد بودند جای آن‌ها پشت نیمکت تیم سایپا نیست. به خاطر همین اعتراض بازی حدود 10دقیقه متوقف شد تا بانوان حاضر در استادیوم انقلاب کرج که قاعدتاً توسط تیم میزبان جانمایی شده بودند، جابه‌جا شوند که این ماجرا با دلخوری شدید بانوان همراه شد.
پس از این تیم سایپا تصمیم به تعویض‌های پیاپی گرفت، اما سرآسیایی هر بازیکنی را که به کنار زمین می‌فرستاد به محض توقف بازی برای انجام تعویض، از تعویض پشیمان می‌شد و دوباره بازیکنش را روی نیمکت می‌نشاند! از طرفی نیمکت‌نشینان سایپا هم بارها با انداختن توپ اضافه به زمین مسابقه و درگیری با توپ‌جمع‌کن‌ها باعث توقف بازی می‌شدند که در نهایت داور مسابقه 16دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم در نظر گرفت.
پس از پایان بازی اما وقتی دو تیم در حال ورود به رختکن بودند مجتبی سرآسیایی سرمربی سایپا به نیروی انتظامی و یگان ویژه مستقر در ورزشگاه درگیری فیزیکی پیدا کرد و این درگیری تا راهروی رختکن‌ها ادامه پیدا کرد و در نهایت سرمربی نارنجی‌پوشان با لگد به شیشه رختکن تیم مهمان زد و شیشه‌های رختکن خیبر را شکست!


کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از گزارش دقیق نماینده فدراسیون در این مسابقه، تشکیل جلسه داد و در آخرین ساعات روز دوشنبه رأی به محرومیت مجتبی سرآسیایی تا اطلاع ثانوی داد تا ماجراهای دیدار پرحاشیه لیگ دسته اول، همچنان ادامه‌دار باشد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895878

دیگر خبرها

  • ساعت بازی فوتبال پرسپولیس - صنعت نفت در هفته بیست و چهارم
  • حکم کمیته انضباطی برای مربی جنجالی استقلال صادر شد
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته‌های اخلاق و انضباطی
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته های اخلاق و انضباطی
  • احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
  • هافبک استقلال به خاطر یک استوری به کمیته انضباطی احضار شد
  • حکم انضباطی هاشمی نسب صادر شد/ مصاحبه مربی استقلال دردسر ساز شد!
  • درگیری با نیروی انتظامی، شکستن شیشه و دلخوری بانوان/ کمیته انضباطی شبانه حکم داد!
  • محرومیت فوری سرمربی نام آشنا!
  • آب پاکی روی دست استقلال و پرسپولیس/ تا پایان فصل خبری از VAR نیست