Web Analytics Made Easy - Statcounter

باید به ارزش های مذهبی در جامعه اسلامی توجه کرد و احترام گذاشت اما نحوه برخورد با سه جوان نوازنده نادرست بوده و در آموزه های دینی ما نیز برای امر به معروف و نهی از منکر مراحل و شیوه هایی پیش بینی شده است.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم تلاش در جهت ارتقاء نشاط اجتماعی افزود: قانون و هنجارهای عمومی نیز باید از سوی همگان رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرشمس مومنی زاده با اشاره به بازتاب گسترده فیلمی از برخوردی که اخیراً با سه جوان نوازنده خیابانی در محدوده میدان شهرداری (شهدای ذهاب) رشت صورت گرفته، ضمن تقبیح نحوه برخورد و نادرست خواندن آن افزود: به فرمانده نیروی انتظامی اعلام شد تا در مورد ابعاد ماجرا بررسی و متعاقباً پیگیری و اقدامات مقتضی در اسرع وقت صورت گیرد تا رفتار یک شخص موجب لطمه به زحمات و تلاش های مدبرانه و شبانه روزی فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی در سایر حوزه ها نشود.

وی بر لزوم توجه به ارزش های دینی در جامعه تاکید کرد و با یادآوری تقارن زمان وقوع این حادثه با شب شهادت امام حسن عسکری (ع) اضافه کرد: باید به ارزش های مذهبی در جامعه اسلامی توجه کرد و احترام گذاشت اما نحوه برخورد با سه جوان نوازنده نادرست بوده و در آموزه های دینی ما نیز برای امر به معروف و نهی از منکر مراحل و شیوه هایی پیش بینی شده است.

فرماندار رشت با تصریح اینکه تقویت نشاط و امید در جامعه باید بر مدار قانون و هنجارها باشد، گفت: نباید با رفتارهای نادرست و فراقانونی، تصویری نادرست از فضای فرهنگی و اجتماعی استان که در سطح کشور کم نظیر است، ایجاد و یا با واکنش های هیجانی چنین موضوعی را به دیگران القا کنیم.

مومنی زاده در خاتمه، عموم جامعه را به رعایت قانون، هنجارها و اخلاق دعوت کرد و گفت: حسب تاکید استاندار گیلان به جهت اهمیت حفظ آرامش فرهنگی و اجتماعی استان، پیگیری های لازم در مورد موضوع برخورد با نوازندگان جوان در رشت انجام می شود./ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی

فرماندار شهرستان زرند با دعوت از تعدادی هنرمندان صنایع دستی زرند که  طی پارسال  موفق به کسب نشان اصالت ملی شدند از آنان تجلیل کرد.

سیدرضا حسینی نژاد پس از شنیدن حرف‌های این صنعتگران گفت: هیچ چیزی برای هنرمندان صنایع‌دستی در آغاز سال جدید، زیباتر و ارزشمندتر از توجه خاص مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای( مدظله العالی) به مقوله‌ صنایع‌دستی نبود و تزئین میزی که در محل عکس حضرت امام رحمه‌الله علیه بود با پته‌ زیبای کرمان نشان از نگاه ژرف و عمیق رهبری عزیزمان به صنایع‌دستی داشت.

وی افزود: سرمایه گذاری اندک، استقرار کارگاه در خانه و رسیدن به سوددهی در کم ترین زمان ممکن از ویژگی‌های مهم این صنعت است، ضمن اینکه دولت سیزدهم در پرداخت تسهیلات ارزان و فراهم کردن شرایط نمایشگاه‌ها و بحث بیمه‌های حمایتی اقدامات ارزشمندی انجام داده است. 

 حسینی نژاد  بیان کرد: از طرفی با مکاتباتی که با مجموعه‌های صنعتی داشتیم از آنان خواسته شد تا ضمن اجرای مصوبه هیئت وزیران در خرید صنایع‌دستی برای هدایا، به این حوزه ویژه‌تر نگاه کند و به لطف خدا آنان نیز بسیار خوب عمل کردند.

محمد اسلامی، رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند با اعلام اینکه تاکنون چنین حمایتی از صنعتگران و فعالان گردشگری را شاهد نبوده ایم، گفت: ۳ نشان ارزشمندِ اصالت که یکی از زیرشاخه‌ها در نشانِ یونسکو می‌باشد به همت ۳ هنرمند زرندی، خانم‌ها زعیم باشی، نارویی و ایزدی اخذ شد که جای قدردانی داشت.

وی از فعالیت هزار کارگاه تولید صنایع‌دستی در شهرستان و ۱ هزار و ۳۰۰ بیمه شده، فعالیت بیش از ۵۰ فروشگاه صنایع دستی و شناسه دار شدن قریب به  ۳ هزار و ۵۰۰ هنرمند در سامانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد و افزود: اختصاص قریب به  ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی و معرفی ۳۰۰ صنعتگر طی پارسال برای استفاده از امتیازات بیمه‌های اجتماعی و اعزام صنعتگران به نمایشگاه‌های معتبر در این بخش به عنوان حمایت فرماندار از این افراد است. 

اسلامی گفت: در مقایسه با سایر مناطق باید اذعان کنم که توجه و حمایت فرماندار از این حوزه در سطح استان بی سابقه است و بر خلاف رویه قبل که به طور مثال برای برگزاری جشنواره‌ها با مشکلاتی روبرو می‌شدیم؛ اما در دولت سیزدهم، فرماندار شخصا پیگیر امور بوده و معاون خود را نیز مامور به بررسی و پیگیریِ مشکلات مربوط به تولیدکنندگان صنایع‌دستی و محصولات بومی و بوم گردی‌ها کردند که خوشبختانه با درایت و مساعدت این بزرگواران و توجه مدیرکل میراث استان باعث شد ما در مجموع عملکرد قابل دفاعی داشته باشیم.

 وی در ادامه، تلاشِ دهیاران روستا‌های احمدآباد، مطهرآباد، دشتخاک، بهاءآباد، بابتنگل و روستای دهنو سنگ سیریز را که پارسال به عنوان دبیران اجرائی جشنواره‌ها فعال بودند ستود.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند سرمایه گذاران گردشگری را افسران آماده و جانفدا و از مبارزانِ خط مقدم جهاد اقتصادی برای تحقق اقتصادِمقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  خواند. 

وی گفت: وقتی فردی سرمایه خودش را در روستایی که بعضا در حال نابودشدن هست هزینه می‌کند و باعثِ دلگرمی سایر اهالی و در نتیجه رونق روستا می‌شود و البته ریسک بالای این نوع سرمایه گذاری‌هایی را می‌پذیرد تا به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی عمل کمک کند، نیاز به حمایت‌های جدی دارد. 

اسلامی بیان کرد:خوشبختانه در بحث واحد‌های بوم گردی که موفق به اخذ گواهی فعالیت و درجه بندی شده اند نیز تسهیلات خوبی واگذار شده است و تنها در برخی موارد از جمله آنتن دهی موبایل و مشکلات گاز و جاده‌ای هست که برخی از آن ها هم با دستور مستقیم فرماندار درحال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • علی ربیعی: شیوه برخورد و اقدامات خیابانی درخصوص حجاب نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی
  • ۶۰ درصد نوازندگان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند!
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • اتفاقی تلخ برای ۲ جوان پس از سیل اخیر در جاسک
  • آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید
  • لزوم حمایت از پلیس برای برخورد با پدیده بدحجابی
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • جزییات افزایش مبلغ جریمه رانندگی و نحوه اعتراض