Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سلماس گفت: ضریب مکانیزاسیون در این شهرستان 1.4 بر اسب بخار بوده که با حمایت های انجام شده در دولت دوازهم به 1.8 ارتقا یافته است.

داوود شاه ولدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار و 800 دستگاه ماشین آلات کشاورزی شامل یکهزار و 650 دستگاه تراکتور، 150 دستگاه دروگر و 30 دستگاه کمباین در سلماس فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اعتبار خرید ماشین آلات کشاورزی از محل اعتبارات یارانه دار ستاد احیای دریاچه ارومیه بوده و 10 میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی از محل اعتبارات خط مکانیزاسیون برای کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در این راستا 19 تراکتور و 38 دستگاه انواع ادوات دنباله بند و دروگر، دستگاه های کشت مستقیم دیم و آبی و انواع خاک ورزهای حفاظتی و لوله نوار آبیاری تیپ خریداری، جذب و برای کشاورزان تحویل داده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی سلماس افزود: با افزایش ضریب مکانیزاسیون در سلماس برای 57 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 920 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان مجهز به آبیاری نوین و تحت فشار است، گفت: مطالعات اجرای آبیاری نوین در 860 هکتار از زمین های سلماس انجام شده که به مرحله اجرا می رسد.
وی توسعه پروژه های آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله در سلماس را با اهمیت خواند و بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و استقرار این شهرستان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه به این امر از ضرورت هاست.
مدیر جهاد کشاورزی سلماس گفت: تسریع در اجرای پروژه پایاب سد دریک و زولا برای استفاده بهینه از آب های سطحی از دیگر نیازهای این شهرستان است.
شاه ولدی اضافه کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و تامین نقدینگی و سرمایه در گردش کشاورزان و دامداران با اعطای تسهیلات کم بهره و درازمدت امکان پذیر است که باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.
وی در خصوص وضعیت شهرک گلخانه ای سلماس گفت: تاکنون 12 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه گازرسانی و 10 میلیارد ریال برای تکمیل شبکه برق شهرک کشاورزی درشک سلماس هزینه شده و اکنون درحال طی مراحل مربوط به عقد قرارداد با سرمایه گذاران است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سلماس در 90 کیلومتری ارومیه، مرکز استان قرار دارد و از قطب های مهم کشاورزی منطقه است.
سلماس در زمینه تولید محصولات باغی و زراعی از جایگاه شایسته ای در آذربایجان غربی برخوردار است به طوری که رتبه دوم تولید سیب درختی استان را داراست.
این شهرستان دارای 65 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی است که 9 هزار هکتار آن باغ، 33 هزار و 500 هکتار زمین دیم و 23 هزار هکتار زمین زراعی آبی می باشد.
7125/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي مكانيزاسيون آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید

علی همت زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا از بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید خبر داد و گفت: این میزان در راستای ۲۷ مورد تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی بخش رامند شامل دیوارکشی، اتاقک، محوطه سازی، فنس کشی و استخر اجرا شده است.

وی اظهار داشت: این عملیات با حضور فرمانده یگان حفاظت امور اراضی، نماینده دادگاه بخش رامند و همکاری عوامل انتظامی و راهداری بویین زهرا و رئیس و کارشناسان امور اراضی شهرستان صورت گرفت.

 این اجرا شامل اخبار سامانه و شناسایی‌های اخیر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • مکانیزاسیون ‌بخش کشاورزی چه مزیت‌هایی برای کشاورزان دارد؟