Web Analytics Made Easy - Statcounter

صمد چراغی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره این حادثه گفت: دیوار ساحلی شهرستان پلدختر بر اثر سیلی که سال 86 در این شهرستان به وقوع پیوست  آسیب دید و باعث تخریب بخش زیادی از این دیواره به همراه پل‌های این شهرستان شد.

چراغی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر بخشی از این دیواره بازسازی شد اما  بخش دیگر این  دیواره قدیمی سال گذشته بر اثر بارندگی شدید کاملا تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در خیابان ساحلی ولی‌عصر که  به رودخانه کشکان متصل می‌شود هم کانال آبی وجود دارد که آب مناطق بالادست شهرستان را به سوی رودخانه هدایت می کند که متاسفانه این کانال نیز تخریب شد.

وی تصریح کرد: در این حادثه سطح این خیابان نیز فرونشست و تامین اعتباری از سوی شهرداری برای بازسازی آن صورت نگرفت و طی بارندگی‌های روز گذشته بخش بیشتری از این کانال تخریب و باعث مسدود شدن خیابان ساحلی شد. این تخریب و ترانشه‌های ایجاد شده متاسفانه نزدیک خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری مسکونی مردم هم شده و اگر این ترانشه پیشرفت پیدا کند و به این ساختمان ها برسد موجب خسارت‌های جانی و مالی می‌شود.

شهردار پلدختر ادامه داد: در حال حاضر خیابان ساحلی کاملا مسدود شده و سطحی حدود 300 متر مربع از این خیابان فرو نشسته و کانال آب به طور کامل تخریب شده و باعث مشکلات بهداشتی در این منطقه از شهر شده است. برخی تاسیسات شهری مانند فاضلاب و خط لوله گاز نیز در این منطقه عبور می‌کند و هر لحظه ممکن است باعث مشکل مواجه شوند و همچنین به دلیل تخریب لوله، گاز منطقه قطع شود.

وی در ادامه به مشکل کانال آب های سطحی منطقه کوی بسیجیان و مسکن مهر شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود: در بالا دست این شهرستان آب 700 هکتار اراضی به سوی این کانال  هنگام بارش‌ها ریخته و به سوی شهر هدایت و از طریق یک کانال خاکی از شهر عبور داده می‌شود. این کانال خاکی ظرفیت عبور این آب را ندارد و باید یک کانال بتنی احداث شود. عملیات ساخت این کانال آغاز شد ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات این پروژه فعلا متوقف شده است و اگر این پروژه ادامه پیدا نکند آب ممکن است وارد سایت مسکن مهر پلدختر شود کما این که در سنوات گذشته این آب وارد مسکن‌های مهر شده است.

وی در پایان گفت: سال گذشته از محل اعتبارات مدیریت بحران استان 470 میلیون تومان اخذ اعتبار و پروژه تحویل پیمانکار شد و این پروژه آغاز به کار کرد و از اعتباری که مصوب شده بود تنها 30 درصد آن تخصیص داده شد و پیمانکار بیشتر از 30 درصد کار را پیش برده بود و به دلیل اینکه نتوانستیم مطالبات را تامین کنیم متاسفانه یک ماه است این پروژه متوقف شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گاز مدیریت بحران مسکن مسکن مهر کمبود اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان

بارش باران که از عصر گذشته در گلستان آغاز شده بود علاوه بر متوقف کردن قطار مسافربری با ۲۷۰ مسافر، اب‌گرفتگی معابر شهری و روستای به چند پل روستایی در مناطق شرقی این استان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، با ورود سامانه سرد بارشی از عصر روز سه‌شنبه به گلستان بارش باران در مناطق غربی این استان آغاز و سپس همه گستره گلستان را فرا گرفت. بارش‌های بهاری در منطقه شیرآباد رامیان به رکورد بالای ۱۰۰ میلیمتر رسید. بارندگی‌ها تردد در معابر و خیابان‌های شهر‌ها و روستا‌ها گلستان را با مشکلاتی مواجه و خساراتی به برخی زیرساخت‌های این استان از جمله در حوزه راه‌های ارتباطی وارد کرد.

چند پل در محدوده شهرستان کلاله، گالیکش، مینودشت، علی آبادکتول، بندرترکمن و بندرگز دچار آبگرفتگی شد. آمد و شد در برخی روستا‌ها را به صورت موقت مسدود شد که عوامل راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

راه‌ها و پل‌های مواصلاتی روستا‌های براین شهرستان مینودشت، روستای سیدکلاته شهرستان رامیان، روستای بایلر شهرستان گالیکش، روستای اوقچی شهرستان کلاله، روستای آق بند شهرستان گنبدکاووس و روستای خمرآباد شهرستان بندرترکمن دچار گرفتگی شد.

صبح امروز مسیر ریلی در غرب بندرترکمن دچار آبگرفتگی شد که با هدف جلوگیری از حادثه احتمالی قطار مسافربری تهران به مقصد گرگان که شب گذشته از تهران به سمت گرگان حرکت کرده بود؛ صبح امروز در حوزه ریلی شهرستان بندرگز متوقف شد و ۲۷۰مسافر آن با مینی بوس و اتوبوس به گرگان و بندرترکمن منتقل شدند.

همچنین در محور کوهستانی توسکستان گرگان به شاهرود، در مسیر"چالچالیان بارش برف به ثبت رسید که تردد در این محور را ملزوم به داشتن زنجیر چرخ کرد. به گزارش مدیر کل هواشناسی گلستان این سامانه ناپایدار عصر امروز از شرق گلستان خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • گره ناگشوده مسکن ملی در آذرشهر/ جانی که به لب رسیده است
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی