Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:53:23 GMT

تشخیص باکتری غذا با نگاه کردن به بسته‌بندی آن!

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۳۳۰۰

تشخیص باکتری غذا با نگاه کردن به بسته‌بندی آن!

گروهی از پژوهشگران آلمانی، روشی ابداع کرده‌اند که به تشخیص باکتری‌های غذا کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ادونسد ساینس نیوز، باکتری "سالمونلا"(salmonellae)، نوعی باکتری است که معمولا در جوجه‌ها و تخم‌مرغ‌ها وجود دارد و عامل یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌های غذایی است. سالمونلا می‌تواند تخمدان‌های پرنده را آلوده کند و قبل از تخم گذاردن پرنده، وارد تخم‌مرغ شود یا اینکه هنگام تخم گذاردن پرنده، به پوسته تخم مرغ نفوذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است مصرف‌کنندگان به زودی بتوانند با نگاه کردن به بسته‌بندی غذا، وجود باکتری را در آن تشخیص دهند. پژوهشگران "دانشگاه زارلاند"(Saarland University) آلمان، روش جدیدی برای مشخص کردن تراکم نانوذرات در مواد جامد ابداع کرده‌اند.

در این پژوهش، مواد کاربردی که به محرک‌هایی مانند دما و نوسانات مغناطیسی واکنش نشان می‌دهند، مورد بررسی قرار گرفتند. بیشتر این مواد، بر پلیمرهایی مبتنی هستند که در واکنش به محرک، تغییری کلی نشان می‌دهند.

به عبارت دیگر، می‌توان ترکیبات زیستی را با این مواد ادغام و در عین حال، فعالیت متابولیک آنها را نیز حفظ کرد. "توبیاس کراوس"(Tobias Kraus)، پژوهشگر ارشد این پروژه و همکارانش، تلاش کردند با استفاده از نانوذرات طلا، موادی ابداع کنند که قابلیت تراکم داشته باشند.

در این پژوهش، ابتدا نانوذرات طلا، با قطرات نفت پوشیده شدند و هنگام وارد شدن به آب، درون قطرات نفت باقی ماندند. هنگامی که ذرات درون قطرات نفت، حرارت دیدند، از یکدیگر جدا شدند؛ در نتیجه ماده به رنگ قرمز روشن درآمد و شفاف شد اما سرما، به تراکم ماده، تیره شدن و شفافیت آن منجر شد.

این پژوهش نشان داد که تغییر در تنظیم ذره می‌تواند ویژگی‌های نوری، الکتریکی، حرارتی و مغناطیسی آن را طوری تغییر دهد که به تغییرات بزرگ مقیاس مانند تغییر رنگ منجر شود.

پژوهشگران در حال حاضر برای استفاده از محرک‌های بزرگتر در این روش تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باکتری بسته بندي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرد: بر اساس نرخنامه مصوب این سازمان، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۸۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۷۴ هزار و ۴۰۰ تومان، ۲۰ عددی ۶۲ هزار تومان، ۱۵ عددی ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان، ۹ عددی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسند.

کد خبر 6086387

دیگر خبرها

  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)