Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@17:19:32 GMT

رنج بحرینی ها در زندان های آل خلیفه

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۳۳۱۲

رنج بحرینی ها در زندان های آل خلیفه

منابع رسانه ای بحرین از وضعیت دشوار بازداشت شدگان بحرینی از جمله شیخ«میرزا المحروس» و «سید علوی حسین» پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة البحرین،«علیاء رضی» همسر دبیرکل الوفاق«شیخ علی سلمان» در توئیتر خود نوشت: شیخ «میرزا المحروس» یکی از همراهان شیخ علی سلمان در «عنبر الرموز» درزندان مرکزی جو همچنان از درمان بیماری از جمله پس روده که از آن رنج می برد، محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضی در توئیتی نوشت که محروس از مدت طولانی به علت اهمال در درمانش از خونریزی رنج می برد و بارها خواستار پزشکی متخصص شده است، زیرا داروی های کنونی فایده ای برای وی ندارد.

در همین حال، همسر سید«علوی حسین» از فعالان و بازداشت شده در زندان آل خلیفه اعلام کرد: همسرش بیش از پنج ماه است که از فشار خون بالا رنج می برد و مقامات بحرینی به وی اجازه درمان لازم را نداده اند.

همسر سید علوی اعلام کرد: افزایش مداوم فشار خون بر سلامتی او تاثیر می گذارد.

سید علوی به همراه یک گروه از فعالان بحرینی بازداشت شده و مورد شکنجه شدید قرار گرفته است و وی و تعدادی دیگر را به برنامه ریزی برای ترور«خلیفه بن احمد» فرمانده ارتش متهم کردند و در دادگاه نظامی وی را به اعدام محکوم کردند؛ اما پادشاه این حکم را به زندان ابد کاهش داد.

محاکمه علوی و همراهانش در دادگاه نظامی با موجی از محکومیت گسترده از سوی از سازمان های بین المللی از جمله دیده بان حقوق بشر رو به رو شد.

گفتنی است، بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند. در مقابل، رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان این درخواست‌های مشروع ملت بحرین را با مشت آهنین سرکوب می‌کند. مقامات آل خلیفه ازآغاز انقلاب بحرین تاکنون سرکوب اعتراض های گسترده مردمی را ادامه دادند وشیعیان این کشور را در تنگنا گذاشتند و به بازداشت علما و شخصیت های شیعه، لغو تابعیت «عیسی قاسم»، تعلیق فعالیت جمعیت های اسلامی بحرین از جمله الوفاق و ممنوعیت اجرای مناسک شیعی و تخریب اماکن مذهبی شیعیان اقدام کردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد خراسان جنوبي عراق ظهور امام زمان عج امام زمان عج شیراز بیرجند محمد جواد ظریف سفر برهم صالح به ایران هفته کتاب آل خلیفه بازداشت بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزمین شعر، میزبان میهمانان شعر علوی می‌شود

ویژه برنامه «سرزمین شعر» برای لیالی قدر با عنوان «شعر علوی» از جمعه دهم فروردین ماه به مدت چهار شب با تهیه کنندگی علی زارعان ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در آستانه فرا رسیدن لیالی قدر، برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» به صورت ویژه برنامه با محوریت شعر علوی پخش می‌ کند.

در این برنامه که از جمعه دهم فروردین به مدت چهار شب روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود شاعران آئینی کشورمان اشعار خود در مدح امام علی (ع) را ارائه می‌دهند و میهمانان برنامه درباره شعر رمضان و نیایش گفتگو می‌کنند.

میهمانان این ویژه برنامه در چهار شب قدر عبارتند از

آذرمیدخت صفوی ( استاد شعر و ادب از کشور هندوستان) و علیرضا افتخاری. محمدکاظم کاظمی، ناصر فیض، محمود اکرامی فر، مصطفی محدثی خراسانی، سید محسن حسینی، علی داودی، علی‌محمد مودب، احمد بابایی، محمدرضا طهماسبی ،علیرضا قزوه، قاسم صرافان، مبین اردستانی، زهیر توکلی، محمد رسولی و...

همچنین اجرای این ویژه برنامه به عهده محمود حبیبی کسبی، شاعر شعر آیینی «شاه پناهم بده» خواهد بود که در وصف امام رضا (ع) سروده شده است.

ویژه برنامه «سرزمین شعر» برای لیالی قدر با عنوان «شعر علوی» از جمعه دهم فروردین ماه به مدت چهار شب با تهیه کنندگی علی زارعان ساعت 22:30 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

لازم به ذکر است پس از این ایام روال معمول رقابت شاعران برای رسیدن به فینال مسابقه شعر ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • سرزمین شعر، میزبان میهمانان شعر علوی می‌شود
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • محمد غلوم: مادحین برای تولید اثر جهانی فکر کنند / امروز خیلی‌ها در دنیا فارسی یاد می‌گیرند که صحبت‌های مقام معظم رهبری را متوجه شوند+فیلم
  • دو تفسیر از خلیفه‌اللهی انسان/ تفاوت رأفت و رحمت خداوند
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب
  • فیلم/ شعرخوانی احمد علوی در دیداربا رهبر انقلاب
  • شاهزاده سرین در کرج بازداشت شد
  • فرد هتاک به مقدسات مشهور به «سرین» در کرج بازداشت شد
  • بازداشت فرد‌ هتاک به مقدسات در کرج