Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@14:49:16 GMT

سه ایستگاه آتش نشانی آماده بهره برداری است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۳۳۷۶

به گزارش ایلنا، محمد یساولی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات عمرانی سه ایستگاه آتش نشانی در کرج به پایان رسیده و در صورت تامین نیروهای مورد نیاز، به زودی این ایستگاه‌ها راه‌اندازی می‌شوند. 

وی ادامه داد: این سه ایستگاه در حسن‌آباد، بیلقان و بعد از مهرشهر احداث شده‌اند و راه اندازی آنها نقش به سزایی در افزایش سرعت خدمات رسانی به ساکنان این مناطق در زمان حوادث خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول توضیح داد: به جز این سه ایستگاه، عملیات عمرانی دو ایستگاه دیگر هم درحال انجام است و تا کنون 75 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی کرج در ادامه به تعداد نیروهای مورد نیاز برای راه‌اندازی این پنج ایستگاه اشاره کرد و گفت: حدودا 95 نیروی آتش نشان برای این پنج ایستگاه مورد نیاز است.

یساولی اظهار کرد: طبق استانداردها به ازای هر 2500 نفر باید یک نیروی آتش نشان و به ازای هر 500 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی در شهر وجود داشته باشد. 

وی گفت: در حال حاضر 446 نیروی آتش نشان در کرج فعالیت دارند که طبق استانداردها باید 270 نفر دیگر به این تعداد اضافه شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهرداری کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری، مدیرعامل شرکت فراب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: در سال ۱۳۸۷ مقامات دولت ایران و سریلانکا تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به حوزه برق و انرژی کشور سریلانکا امضا کردند و به‌موجب آن قرارداد احداث مگاپروژه سد نیروگاه اومااویا با پیمانکار ایرانی به امضا رسید.

وی افزود: کار این پروژه از سال ۲۰۱۶ در سریلانکا آغاز شد و هم‌اکنون این پروژه با گذر موفق از مراحل تست و پیش‌راه‌اندازی، آماده بهره‌برداری رسمی توسط مقامات دو کشور است.

حیدری خاطر نشان کرد: شرایط جغرافیای خاص کشور سریلانکا با ۱۰۳ رشته رودخانه و بارش‌های شدید موسمی می‌شود به همین دلیل این کشور مشکلاتی در زمینه مدیریت منابع آبی و تأمین برق دارد که در پروژه چندمنظوره اومااویا، هر دوی این موارد دیده شده به‌طوری که با ساخت دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق، این مگاپروژه با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این پروژه مجموعاً در مساحتی با طول و عرض ۲۳ کیلومتر در ۴۰ کیلومتر، در منطقه‌ای کوهستانی با بارش‌های موسمی سنگین و بدون جاده‌های دسترسی اجرایی شده، با این شرایط، این پروژه پیچیدگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته، از جمله آنکه یک شفت قائم ۷۰۰ متری با قطر ۳ متر ایجاد شده تا نیروگاه برق در عمق ۷۵۰ متری زمین احداث شود و آب با فشار برای تولید برق به نیروگاه منتقل شود.

مدیرعامل شرکت فراب اضافه کرد: پروژه چندمنظوره اومااویا شامل دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا و به دست متخصصان ایرانی اجرایی شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری رسمی است.

حیدری اضافه کرد: در این پروژه مجموعاً ۱۲۰ مگاوات ظرفیت تولید برق دیده شده که در دو نیروگاه زیرزمینی ۶۰ مگاواتی است و آب برای ۵ هزار هکتار اراضی کم‌آب سریلانکا مدیریت و هدایت خواهد شد.

وی افزود: مهندسان ایرانی به‌گونه‌ای با استانداردهای دقیق کار را به اجرا رسانده‌اند که در مدت چندین ساله اجرای این پروژه، با وجود پیچیدگی‌های طرح و شرایط سخت محیطی، هیچ خسارت جانی و مالی نداشته‌ایم.

کد خبر 6079865 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟
  • رفع نشتی در ۵ مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز
  • راه اندازی دهکده لجستیک در بوشهر
  • دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • مجتمع آب شیرین کن لیردف به بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
  • اورژانس ۱۱۵ ندوشن آماده بهره برداری
  • راه آهن رشت بندرکاسپین آماده بهره برداری است
  • راه‌آهن رشت - بندرکاسپین آماده بهره‌برداری است