Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تودیع و معارفه همزمان رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین قضاوت‌های عادلانه را دستاورد مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تودیع و معارفه همزمان رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین قضاوت‌های عادلانه را دستاورد مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، مظفری معاون منابع انسانی دادگستری استان تهران، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین قضائی حوزه‌های همجوار، فرماندار، شهردار، بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر و شورا‌های حل اختلاف، نیروی‌های نظامی، انتظامی، اجرائی، امنیتی، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و نیز قضات و کارمندان این حوزه قضائی حضور داشتند.

در ابتدا رئیس کل دادگستری استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و امام الشهداء و بویژه شهدای مدافع حرم و آرزوی توفیق برای تمام خدمتگزاران نظام اسلامی و بویژه مقام معظم رهبری (حفظ ا...) و همچنین تبریک ایام ربیع الموعود و میلاد مسعود پیامبر رحمت و مهربانی و آغاز هفته وحدت طی سخنانی اظهار داشت: خدای متعال را سپاسگزاریم که در جامعه اسلامی و دینی، در میان مناصب و مشاغل متعددی که زمینه خدمت به مردم و جامعه اسلامی در آن فراهم گردیده؛ خدمت در منصب قضاء را نصیب بنده و همکارانم نمود و معتقدیم انجام وظیفه در این عرصه با فضیلت‌ترین ارزش‌ها می‌باشد و هدف قوه قضائیه نیز در این میان ترویج قضاوت‌های عادلانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

اسماعیلی با اشاره به مخاطرات و حساسیت منصب قضاوت بیان داشت: در نگاه جامعه ما وجود این مخاطرات و حساسیت‌ها بر محسنات و ارزش‌های این منصب غلبه نموده و تا سخن از قضاوت به میان آید، این تصور ایجاد می‌شود که قاضی بر لب پرتگاه جهنم قرار دارد و این موضوع تذکری است برای تکیه زنندگان بر این منصب و مقام که بدانند و تمام حواسشان را جمع کنند تا خدای نکرده نلغزند و مطلع باشند که خدمت در این جایگاه و به سلامت عبور کردن از آن، اجر و مزدی عظیم و بی نظیر دارد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) مورد دادگران اظهار داشت: آن حضرت می‌فرمایند: إن المقسطین، عند الله، على منابر من نور، عن یمین الرحمن عز وجل با این معنی که در روز قیامت عدالت گستران، نزد خدای متعال و در جوار آن حضرت بر منبر‌هایی از نور می‌نشینند و این شان کسانی است که در جامعه در مسند قضاوت و دادگری تکیه می‌زنند و خصوصاً زمانی که این منصب در نظام اسلامی منبعث از احکام نورانی اسلام و شرع انور باشد، زیبایی آن دو چندان خواهد بود و بویژه این که استفاده کنندگان از این خدمت نیز مردمی انقلابی، خوب و ارزشمند می‌باشد و کسانی که خدمت کردن به آن‌ها مایه افتخار ماست و هیچ جایی از دنیا چنین مردم شایسته و خوب پیدا نخواهیم نمود و هرچه به آنان خدمت نماییم ارزش خدمت بیشتری را دارند.

غلامحسین اسماعیلی متذکر شد: قضاوت در هر جامعه‌ای سختی‌ها و ناملایمات خاص خودش را دارد. ما در مقام قضاوت باید در حال سعی و تلاش، برای کشف حقیقت و بیان واقعیت و همچنین اجرای عدالت باشیم و در این زمینه تلاش‌های گوناگونی را انجام بدهیم و اینگونه هم نیست که با وجود این تلاش‌ها به راحتی بتوانیم به حقیقت دست یابیم و فرا روی ما نیز موانع بسیاری وجود دارد که باید از آن‌ها عبور کنیم.

رییس کل دادگستری استان تهران خاطر نشان ساخت: نفس قضاوت سختی‌های خاص خودش را دارد؛ همانطور که مجازات کردن متخلفان مشکلات خاص خودش را به همراه دارد و ما از مجازات‌های سبک و سنگین خوشحال نیستیم؛ اما از اجرای قانون، عدالت و احقاق حق و دفاع از حقوق مردم خوشحالیم و آن را به هر قیمتی اجرا می‌نماییم و زمانی این صعوبت ها، آثار و برکات اجرای قانون و احقاق حق نتیجه خواهد داد که ما با تکیه بر ذات حضرت حق و با استعانت از حضرت حق و در جهت دفاع از حقوق مردم، امر دادرسی و رسیدگی قضایی را انجام بدهیم و برای مجرم، مجازات متناسب تعیین و اجرای قانون نماییم و آنوقت است که می‌توانیم؛ شهد شیرین عدالت را به مردم و جامعه بچشانیم و این قاضی دادگر و عدالت گستر در فردای قیامت؛ وقتی تمام این سختی‌ها را قبول کرد در نزد خدای متعال ماجور بوده و ان شاء ا... این عدالت خواهی به من و همکاران عزیز و ارجمندم کمک خواهد کرد تا بتوانیم این رسالت خطیر را به سلامت به پایان رسانده و به آنچه نبی مکرم اسلام وعده داده نائل و در جوار خدای متعال بر منابر نور تکیه بزنیم.

وی در ادامه افزود: ما بسیار خوشحالیم بعد از ورود مقتدرانه دستگاه قضایی کشور به مسائل مفاسد اقتصادی، مالی و ارزی که آسیب‌های جدی را بدنبال داشت؛ مجدداً بارقه امید به کشور بازگردانده شد و این مردم قدرشناس وقتی که با آنان مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری تودیع دادگستری ورامین قضاوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

   

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع)، گفت: وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیاست گذاری، ساماندهی، نظارت و راهبری برنامه ملی و مذهبی در کشور است.

وی با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت ایام الله ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب تاکنون است، گفت: هویت انقلاب اسلامی را همین ایام‌الله شکل می‌دهد و گرامیداشت این ایام یعنی بزرگداشت انقلاب.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه گرامیداشت ایام‌الله از انحراف انقلاب جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در طول سال  افز.ن بر 15 مراسم ملی سراسری در کشور برگزار می‌شود که  آخرین آن مراسم روز قدس بود که در 2776 نقطه از کشور مراسم راهپیمایی این روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری یک مراسم در کشور هزاران برنامه فرهنگی، تبلیغی و تبیینی برگزار می‌شود و مردم در اجرای آن مشارکت دارند، افزود: سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد را در پیش داریم که برنامه‌های آن در حال برنامه‌ریزی است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه دهه کرامت نیز یکی دیگر از برنامه‌های مذهبی است که در آستانه ورود به آن هستیم و این دهه را شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دهه کرامت نامگذاری کرده است، گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در این ایام حتی در خارج از کشور هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر نامگذاری شده است که هزاران برنامه جشن و سرور و تبلیغی و تبیینی درباره زندگی اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: اعیاد شعبانیه نیز از دیگر برنامه‌ها و از حرکت‌های جدیدی است که با کمک مردم شکل گرفته است و هر سال توسعه پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه به صحنه آوردن مردم در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ماموریت دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، افزود: امروز می‌بینیم که مردم چگونه در اجتماعات حمایت از مردم مظلوم غزه و جبهه مقاومت شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از انجام عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نخستین کشوری که اعلام حمایت کرد، ایران اسلامی بود، ادامه داد: چندین اجتماع و راهپیمایی بزرگ نیز در سطح کشور برگزار شد؛ همین اقدام در سایر کشورها نیز الگو شد و جمعه‌های خشم علیه رژیم غاصب صهیونیستی در سطح کشور به راه افتاد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه بعضی مناسبت‌های استانی نیز مورد توجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است که از جمله آن بزرگداشت 24 مهر در کرمان است، گفت: در این روز در زمان رژیم منحوس پهلوی مسجد جامع کرمان به آتش کشیده شد و تعدادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی نیز از ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است، افزود: در این راستا برنامه‌های تبیینی زیادی در کنار برنامه‌های مختلف ملی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: سال گذشته بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور 120 میلیارد تومان بوده است که شامل حقوق کارکنان و تهیه اقلام فرهنگی و برای برگزاری مراسم در کل کشور می‌شود.قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تاخیر و تعلل چند ساله مسئولان استان کرمان و شهرداری در مورد ساخت سردیس امام خمینی (ره) جهت نصب در محل مسجد امام شهر کرمان و نیز ساخت و نصب المان قدس در شهر کرمان با توجه به کرمانی بودن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در راه آرمان قدس تلاش‌های زیادی کرد و به شهیدالقدس نیز معروف است، گفت: باید همکاری و پیگیری‌های لازم در این موارد صورت گیرد.

 

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود