Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت: در طرح نذر خون حسینی و رضوی که در ماه‌های محرم و صفر اجرا شد از مجموع ۳۳ هزار ۲۱۶ مراجعه که به مراکز اهدا خون استان داشتیم ،25هزار و۶۹۹ مورد اهدای خون داشتیم که به نسبت مشابه سال ۹۶ مراجعه رشد ۲ درصدی وجود داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال ۹۶ مجموعا ۱۸۰ هزار مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی را داشته ایم که ۱۴۰ هزار مورد آن منجر به اهدا شد و سیصد و ۵۲ هزار کیسه خون و فرآورده خونی در اختیار ۵۹ بیمارستان استان قرار داده شد.

دکتراسلامی با اشاره به وجود بیش از ۷۷ هزار اهداکننده مستمردر استان تصریح کرد: این مقدار ۵۲ درصد از اهداکنندگان هستند و می‌خواهیم که اهداکنندگان بار اولی و اهداکنندگان با سابقه را به اهداکننده مستمر تبدیل کنیم و سالانه هر آقا ۴ نوبت و هر خانم ۳ نوبت می‌تواند اهدای خون داشته باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه  هم‌اکنون در سطح کشور ۹۴ درصد اهداکنندگان آقایان و ۶ درصد بانوان هستند،سعی داریم  مشارکت بانوان در امر اهدای خون را افزایش دهیم .
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: طرح واکسیناسیون  علیه هپاتیت برای اهداکنندگان مستمر خون ویژه افراد بالای ۲۹ سال  به‌صورت رایگان در سطح استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

وی افزود: همزمان با ایام هفته وحدت طرح راه‌اندازی نخستین پایگاه اهدای خون بانوان کشور در مشهد با همکاری شورای مشارکت‌های بانوان در حوزه سلامت کلید خواهد خورد.   مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی  با تکذیب شیوع   ایدز خراسانی گفت:انتقال ویروس HTLV۱ از راه‌های ارتباط جنسی، شیر مادر، انتقال خون و تزریق مواد اعتیادآور بوده است، اما امکان این انتقال از طریق انتقال خون در خراسان رضوی وجود ندارد، زیرا نظارت‌های خونی در آزمایشگاه‌های اداره کل انتقال خون خراسان رضوی به‌صورت ویژه انجام می‌شود.   انتهای پیام//م.ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت ودرمان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی

به گزارش قدس آنلاین، کیان دهراب‌پور درخصوص وضعیت خونی استان اصفهان، اظهار کرد: میزان ذخیره خون استان دو هزار و ۶۷۵ واحد معادل ۶/۶ روز و در شهرستان اصفهان یک هزار و ۸۳۹ واحد معادل ۵/۵ روز می‌باشد.

وی افزود: از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم به صورت مستمر به مراکز اهدای خون مراجعه نمایند و با اهدای یک واحد خون جان سه نفر را نجات دهند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: از اهداکنندگان با گروه‌های خونی A منفی و o منفی می‌خواهیم بیشتر به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رقابت ۹۱ هزار و ۳۲۶ خراسانی در کنکور سراسری۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی