Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@10:46:19 GMT

آغاز اجرای طرح ملی حفظ قرآن در بخش کارکنان دولت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۳۵۷۵

آغاز اجرای طرح ملی حفظ قرآن در بخش کارکنان دولت

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح ملی حفظ قرآن کریم «بشارت ١٤٥٢» که از تابستان سال جاری با محوریت حفظ و مفاهیم سوره‌های جزء سی قرآن و با همکاری نهادها و سازمان‌های فرهنگی و قرآنی کشور کار خود را شروع کرده بود، از امروز 26 آبان‌ماه فعالیت خود را در بخش کارکنان دولت آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چنانچه بنا بر هماهنگی‌های صورت گرفته بین معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اداری و استخدامی کشور آموزش حفظ و مفاهیم جزء سی قرآن کریم به عنوان آموزش عمومی ضمن خدمت برای تمامی کارکنان دولت از ٢٦ آبان به مدت یک ماه بر روی پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir ارائه می‌شود.
معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت‌کنندگان در این برنامه علاوه بر لحاظ هشت ساعت آموزش ضمن خدمت، هزاران جایزه برای برگزیدگان آزمون پایانی این طرح قرآنی در نظر گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی طرح ملی حفظ بشارت 1452 قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» در شیراز پایان یافت

ایسنا/فارس همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و مطابق روال سال‌های گذشته، مراسم دیدار جامعه قرآنی شیراز با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، همراه با اختتامیه ششمین جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان امشب، ۲۷ اسفندماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در این جشنواره علاوه بر جامعه قرآنی شیراز ، برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت «باران وحی»، رئیس جهاد دانشگاهی فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امام جمعه اهل سنت شیراز و سایر مسئولان ارشد استانی حضور داشتند. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در این مراسم گفت: یکی از نهادهایی که به برکت انقلاب تاسیس شد، نهاد کمیته امداد بود و متناسب با دهه‌هایی که پشت سر گذاشتیم، جهت‌گیری‌هایی در این کمیته ایجاد شد.

مرتضی موصلی با بیان اینکه در حال حاضر بر توانمندسازی این نهاد مقدس تمرکز شده است، افزود: توانمندسازی اقتصادی، فکری و فرهنگی و اجتماعی از جمله زمینه‌های است که در حال حاضر تمرکز بیشتری بر روی آن‌ها شده است.

وی با تصریح اینکه ارتقای شاخص‌های تحصیلی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و انجام مشاوره فعالیت‌های اسلامی از جمله فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد بوده است، به برگزاری جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» اشاره کرد و گفت: آنچه مد نظر ریاست کمیته در کشور بوده، افزایش دانش قرآنی است.

موصلی، منویات مقام معظم رهبری در ترویج سبک زندگی اسلامی را از اول اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: شناسایی و توانمندسازی قرآن‌آموزان جامعه هدف، انس و ارتقای دانش قرآنی مخاطبین و همچنین ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس شرکت کنندگان به واسطه رقابتی سالم از دیگر اهداف این جشنواره هستند.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی‌هایی که جشنواره امسال داشت، تشکیل دبیرخانه با حضور اساتید برجسته استانی بود. در فارس افتخار حضور استادهای بسیار مجربی را داریم و این یکی از نقاط قوت جشنواره امسال بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، زمان برپایی جشنواره مذکور در سال جاری را اول تیرماه تا ۳۰ مهرماه اعلام کرد و گفت: امروز مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات در ۳ بخش آوایی، مفاهیم و هنری برگزار شد، گفت: بخش آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح خوانی‌، اذان، صحت قرائت نماز، دعاخوانی و مداحی؛ بخش مفاهیم شامل رشته‌های فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و بخش هنری با رویکرد مضامین قرآنی شامل رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و قصه‌گویی است.

موصلی اظهار کرد: در مجموع این جشنواره ۱۵ رشته در رده‌های سنی زیر ۱۲ سال ، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و دو بخش بانوان و آقایان را دربرگرفت.

مدیرکل کمیته امداد فارس تصریح کرد: در این جشنواره تعداد ۹۰۵۱ نفر در دو بخش آثار محور و آزمون محور با هم به رقابت پرداختند. در بخش آثار محور که تعداد ۸۰۵۷ نفر حضور داشتند، مخاطبین آثار خور را از طر یق سامانه هم‌گروه به دبیرخانه استانی ارسال کرده و در بخش آزمون محور که شامل رشته‌های حفظ می‌شد، تعداد ۹۹۴ نفر از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر استان به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، ۵۵ نفر از اساتید برجسته استان داوری مسابقات را بر عهده داشته و در پایان ۲۷۷ نفر از متسابقین به مرحله کشوری راه پیدا کرده که مرحله کشوری در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) هم در این مراسم گفت: یکی از با ارزش‌ترین کارها، ترویج فرهنگ قرآنی است چه کسی که قرآن را تلاوت می‌کند و چه آنکه قرآن را آموزش می‌دهد، در این کار با ارزش فرهنگی سهیم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری اظهار کرد: اگر کمیته امداد در کنار کارهای دیگر، آموزش قرآن را هم سرلوحه قرار داده است، جای قدردانی فراوانی دارد.

وی یادآور شد: کمیته امداد یکی از سازمان‌ها و نهادهای جوشیده از انقلاب اسلامی است که در مقیاس جهانی کار می‌کند. یعنی جزو آن سازمان‌ها و دستگاه‌های خیریه و خدمتگزاری است که مشابه آن در دنیا وجود ندارد.

این هم از برکات انقلاب اسلامی و از انفاس قدسی بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهار کرد: کمیته امداد در کنار این‌همه کار صادقانه و بی‌منت، چنین کار فرهنگی بزرگ را هم انجام می‌دهد که جای قدردانی دارد و امیدوارم این نهاد پاک برامده از انقلاب، این مسیر را با قدرت ادامه دهد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: امسال ششمین دیدار جامعه قرآنی استان با نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد که نخستین بار در سال ۹۶ با حضور مرحوم آیت‌الله ایمانی،‌ امام جمعه فقید شیراز چنین مراسمی برگزار شد.

سیدحمید موسوی با یادآوری اینکه این برنامه از سال ۹۸ تاکنون با حضور آیت‌الله دژکام برگزار شد، افزود: به دلیل شیوع کرونا دو سال در اجرای این برنامه وقفه ایجاد شد اما از سال ۱۴۰۱ این برنامه مجدداً اجرا شد.

وی تصریح کرد: این برنامه به تأسی از دیدار هر ساله جامعه قرآنی کشور با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان، در استان فارس اجرا می‌شود که امسال در کنار این دیدار، اختتامیه جشنواره قرآنی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان و داوران جشنواره تقدیر به عمل آمد و سپس از پوستر طرح زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطورا» رونمایی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره شب‌های موسیقی تاک در ملایر برگزار می‌شود/ اجرای رایگان ویژه برنامه نوروز 
  • روابط فرهنگی با کشورهای همسایه در سال ۱۴۰۳ گسترش می‌یابد
  • فراخوان نخستین المپیاد ملی آموزش هنر منتشر شد
  • فراخوان نخستین نخستین المپیاد ملی آموزش هنر منتشر شد
  • جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» در شیراز پایان یافت
  • «خانواده» محور سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم است / رونمایی از پویش «حافظ‌شو»
  • رونمایی از پوستر سی‌ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور وزیر ارشاد
  • در نمایشگاه قرآن به دنبال فضای پرنشاط دینی برای خانواده‌ها هستیم
  • محور سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم «خانواده» است / پویش «حافظ‌شو» رونمایی شد
  • خانواده، محور سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن