Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در اولین کنفرانس بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان شهر ها، راهکارها و چالش ها اظهارداشت: در حوزه امنیتی برنامه‌ریزی ملی ما باید به گونه‌ای طراحی شود که رویکردهای منطقه ای، مرزی و شهری در آن مورد توجه قرار گرفته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاید یکی از مشکلات این است که برنامه‌ریزی کلان آنگونه که باید باشد نداشته باشیم، لذا برنامه آمایشی که جمعیت و دیگر ابعاد را نیز در برمی گیرد باید متناسب با پارامترهای سرزمینی، مرزی، منطقه‌ای و ملی ما شکل بگیرد و هم اینکه با هم تناسب داشته باشد.

سردار وحیدی ادامه داد: ما امروز پیشرفت را خارج از سند الگوی ایرانی و اسلامی نمی‌توانیم طراحی کنیم، چراکه الگوی لیبرال دموکراسی و سوسیالیستی که هر دو شکست خورده‌اند هیچ گونه تطابقی با فرهنگ ما ندارند. لذا ما باید الگوی خود را از دل مبانی اسلامی و در چارچوب آمایش ملی و فرهنگی مان بیرون آوریم.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که یک مدل در حوزه توسعه اقتصادی است باید برای اجرای آن اول ببینیم که چگونه می خواهیم این مدل را پیاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حذف قومیت‌ها و تضعیف آنها در خط مشی‌های جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد، افزود:جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از دیدگاه اسلامی همواره خرده فرهنگ‌ها و حفظ و ترویج فرهنگ قومیت‌ها را امری صحیح و مایه پیشرفت شمرده است.

سردار وحیدی افزود: البته حذف سنت‌های نامتناسب هم در اسلام تاکید شده در حالیکه دیدگاه لیبرال دموکراسی می گوید باید قومیت‌ها را از صحنه حذف کرد.

وی با اشاره به شرایط مناطق مرزی بعد از انقلاب اسلامی، گفت: مناطق مرزی ما در این ۴۰ ساله به طور کلی امن بوده است، و اگر هم گروه‌هایی گاها دست به اقداماتی زده‌اند بخاطر این بوده که مردم در این مناطق هیچ گاه راضی نشدند که با تروریست‌ها همکاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت ما از گذشته تا به امروز مردم محور است و به همین دلیل است که از امنیت پایدار برخورداریم، خاطرنشان کرد: لذا معاندان از همین امنیت مردمی وحشت دارند این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی اینقدر مبانی و پیامش قوی بوده است، که امنیت را توانسته مردمی کند که غالب ان هم در چارچوب دیدگاه مکتب اسلامی شکل گرفته است.

سردار وحیدی با اشاره به رشادت های نیروهای مسلح در تامین امنیت مرزها، اظهارداشت: شهید شوشتری به این دلیل شهید شد که در قلب مردم منطقه جا گرفته بود و دشمن نمی توانست آنرا ببیند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در حفظ هویت قومیت ها و احترام به افراد با فرهنگ های مختلف تلاش کرده است و همواره بر انسجام ملی تاکید کرده است. امروز در حوزه اقتصادی باید پیوندهای اقتصادی میان استان ها و شهرستان ها شکل بگیرد و استان های ما باید طبق برنامه های آمایشی به قطب های اقتصادی تبدیل شوند و در عین حال با استان مجاور نیز هماهنگ باشند.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی تمرکز اقتصادی در شهرهای بزرگ کار صحیح ندانست و افزود: تمرکز اقتصادی کار صحیحی نیست چرا که باید پیوند اقتصادی میان شهرها و استان ها شکل بگیرد و همه شهرها و استان ها قطب باشند.

سردار وحیدی بابیان اینکه همه باید تلاش کنیم و از فرصت های به دست آمده بهره‌برداری کنیم، افزود: اتصال راه آهن به کشور عراق و سوریه می تواند ما را به دریایی مدیترانه متصل کند و موجب شود چین هم برای فروش کالا و تجارت به سمت ایران بیاید. و مجموع این اقدامات موجب می شود که تحریم ها دیگر هیچ معنایی نداشت باشد، البته امروز هم اگر به خودمان بیاییم تحریم معنا ندارد و ما با قدرت و سربلند از آن عبور می کنیم.

وی پایداری ملی و افزایش آستانه صبر مردم را از اصول اصلی پدافند غیر عامل دانست و گفت: زمانی که میان واقعیات و توقعات تفاوت باشد موج نارضایتی مردم شکل می گیرد و در نتیجه ناامنی را در پی خواهد داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی سیفی فرمانده گروه هشتم پدافندهوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در ستاد منطقه پدافندهوایی شمالغرب ارتش با امیرسرتیپ دوم عباس عظیمی فرمانده این یگان پدافندی دیدار و گفتگو کرد.

امیرسرتیپ دوم عظیمی در این دیدار اظهار کرد: افتخارات امروز نیروهای مسلح حاصل اطاعت محض از فرامین فرماندهی معظم کل قواست.

وی با بیان اینکه در سایه هماهنگی و هم افزایی نیروهای مسلح افتخارات بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی رقم خورده است، افزود: عملیات وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را برهمگان آشکار ساخت ونشان داد جمهوری اسلامی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد امنیت ملی اش خدشه دار شود.

سرتیپ دوم عظیمی تاکید کرد: پدافندهوایی در بالاترین سطح از آمادگی قرار دارد و بصورت حساس و هوشمند از فضای میهن اسلامی حراست می‌کند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی سیفی هم در این دیدار گفت: ارتشیان غیرتمند در کنار سپاهیان جان برکف همیشه و در همه حال در حراست و صیانت از حریم جمهوری اسلامی هستند و با همکاری و هماهنگی با یکدیگر در جهت راهبردهای دفاعی ایران اسلامی گام برمی دارند.

کد خبر 6088203

دیگر خبرها

  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت