Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@17:05:00 GMT

کم شنوایی در زمان سرماخوردگی را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۳۷۲۴

کم شنوایی در زمان سرماخوردگی را جدی بگیرید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   مهدی خواجوی خاطرنشان کرد: در گذشته زمانی که بر اثر عفونت گوش آسیب پایدار به گوش میانی وارد می‌شد تمام گوش میانی توسط جراح تخلیه می‌شد و شنوایی افت بسزایی پیدا می کرد ولی امروزه با عمل‌های جراحی در صورتی که بیمار به موقع به متخصص مراجعه نماید عفونت مزمن را می‌تواند با درمان‌های ترمیمی نه تنها عفونت را کنترل کند بلکه شنوایی فرد را هم بهبود ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در مورد تومورهای اعصاب شنوایی که داخل جمجه قرار دارد، افزود: در گذشته جراحی بسیار وسیع صورت می‌گرفت و آسیب جدی به اعصاب شنوایی و تعادلی و همچنین اعصاب صورت وارد می‌شد ولی امروزه با روش‌های محافظه‌کارانه بدون آسیب به نسوج و اعصاب دیگر داخل مغز، تومور برداشته می‌شود و سلامتی فرد به دست می‌آید.

 

خواجوی ادامه داد: در مورد تومورهای حنجره اگر بیمار با توجه به علائم اولیه مراجعه کند با روش‌های ساده معاینه در مطب، بیماری تشخیص داده می‌شود و با روش‌های پیشرفته‌ای که وجود دارد و تومورها را درمان کامل انجام گردد و حتی بیمار صدای خود را داشته باشد در مراحل پیشرفته نیز که حنجره به طور کامل برداشته می‌شود با توجه به امکانات پیشرفته امروزی فرد قادر به تکلم و صحبت کردن است.

 

وی گفت: درمجموع در تمامی قسمت‌های جراحی‌های ناحیه گوش، گلو، بینی و سر و گردن با توجه به پیشرفت‌های امروزه در دنیا که در ایران هم امکانات آن وجود دارد، قابل درمان است، به خصوص روش‌های جراحی قاعده جمجمه به وسیله روش‌های آندوسکوپیک پیشرفته بدون نیاز به باز کردن قسمت‌های مهمی از صورت و جمجمه، انجام می‌گردد و بیمار هم از نظر ظاهر و هم عملکرد آسیب نمی‌بینند.

 

شانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران، ۶ تا ۹ آذر ۹۷ در مرکز همایش‌های رازی تهران با حضور صاحبنظران بین المللی و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

تهران24

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: عفونت تنفسی کم شنوایی گوناگون جام نیوز سرماخوردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حجامت یکی از روش‌های درمانی سنتی محسوب می‌شود که باید قبل و بعد از ان اصولی را رعایت کرد تا بعدا برای بدن مشکلی به وجود نیاورد. حجامت نیز یکی دیگر از شیوه‌های درمانی است که در آن سیستم ایمنی بدن به واسطه خون گیری تحریک و تقویت می‌شود. حسین خیر اندیش متخصص طب سنتی می گوید دو روش حجامت تر و حجامت گرم که همان بادکش هست. هر انبساطی را حجامت می گویند که با خون گیری حجامت تر می شود. او می گوید سرماخوردگی که مادر همه امراض هست با بادکش خیلی سریع درمان می شود.

کد خبر 849347 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سلامت طب سنتی خبر مهم بیماری - سرما خوردگی حجامت

دیگر خبرها

  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • بازگشت به دنیای صدا
  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد
  • برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان