Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش های استفاده از سوخت LNG  در کشتی ها طراحی و نحوه قرار گیری مخازن LNG در داخل کشتی ها است که با توجه به حساسیت موضوع بازنگری هایی باید در این زمینه صورت گیرد.جورجیوس کریستوف گفت: امروزه استفاده از گاز طبیعی به عنوان یک سوخت جایگزین در حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دریایی و کاهش آلودگی ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کریستوف افزود: استفاده از گاز طبیعی به عنوان یک سوخت جایگزین در حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دریایی و کاهش آلودگی ایفا می کند از اینرو همه کشورها صاحب کشتی باید به این سمت حرکت کند. وی خاطرنشان کرد: LNG گاز طبیعی است که تا دمای منفی ۱۶۰ درجه سالنتیگراد سرد شده است و در موقع نیاز و استفاده مجدد گرم می شود. ۹۰ درصد LNG را گاز متان تشکیل می دهد و در حدود یک ششصدم سوخت های دیگر متداول فضا اشغال می کند که امتیاز خوبی برای کشتی ها محسوب می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا گفت: از سال ۲۰۱۶ تا به امروز پیشرفت قابل توجهی در زمینه استفاده از LNG  به عنوان یک سوخت پاک در صنعت حمل  و نقل دریایی داشته ایم. در سال ۲۰۱۶ اولین کشتی یخ شکن با سوخت LNG  مورد استفاده قرار گرفت.  وی تصریح کرد: طی سال های اخیر شاهد افزایش تعداد ترمینال های بانکرینگ LNG بوده ایم. در ماه می ۲۰۱۶ اولین بانکرینگ کشتی به کشتی LNG را در سوئد تجربه کردیم. در واقع در سال ۲۰۱۶ با افزایش تقاضای شرکت ها برای استفاده از LNG به عنوان سوخت جایگزین مواجه بودیم و در همین راستا سمینارهای آموزشی متعدی را در EMSA در همین زمینه برگزار کردیم. کریستوف افزود: در سال ۲۰۱۷ اولین استانداردها و مقررات بانکرینگ LNG تدوین شد. به علاوه در سال ۲۰۱۷ شاهد آغاز فعالیت کشتی ها سوخت رسان LNG بودیم که در دنیا به کشتی ها سوخت رسانی می کنند. در سال ۲۰۱۷ اولین کشتی کروز که به طور کامل از سوختLNG استفاده می کند نیز با ظرفیت بیش از ۳ هزار متر مکعب فعالیت خود راآغاز کرد. لاینر CMA CGM نیز در سال ۲۰۱۷ تعداد ۹ کشتی خود را به سوخت LNG مجهز کرد. مسئول واحد محیط زیست و ظرفیت سازی آژانس امنیت دریایی اروپا اذعان داشت: در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش های استفاده از سوخت LNG  در کشتی ها طراحی و نحوه قرار گیری مخازن LNG در داخل کشتی ها است که با توجه به حساسیت موضوع بازنگری هایی باید در این زمینه صورت گیرد. وی خاطرنشان کرد: از مهمترین محاسن سوخت LNG  میتوان به پاک بودن آن نسبت به دیگر سوخت های متداول در این صنعت  و همچنین هزینه کمتر آن با توجه به استفاده آن در سال های گذشته اشاره کرد. در مقابل با توجه به این موضوع که ۹۰درصد LNG   را گاز متان تشکیل می دهد، در صورت عدم کنترل صحیح و انتشار این گاز، خطرات زیست محیطی به مراتب بیشتری از گاز کربن در پی خواهد داشت. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ساخت و توسعه دوربین‌های ضد انفجار، پایه‌های پایدارساز و شبیه‌ساز نوسانات دریایی، اقدام به بومی‌سازی تجهیزات صنعت دریایی کرد.   فرهاد فتوره‌چی، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، شبیه‌ساز نوسانات دریا، دوربین‌های ضد انفجار، مونیتورهای ویژه شناورهای دید در روز و ضد آب را از محصولات تولیدی این شرکت ذکر کرد و گفت: آخرین دستاورد ما پایه‌های پایدارساز است. این محصول بر روی شناورها قرار می‌گیرد و جریان‌هایی را که موجب نوساناتی بر روی شناور می‌شود، کنترل می‌کند.   وی اضافه کرد: از طریق این محصول می‌توان کلیه تجهیزات بر روی شناورها را به صورت افقی نگهداری کرد؛ علی‌رغم نوساناتی که شناور بر روی این تجهیزات اعمال می‌کند.   فتوره‌چی با اشاره به کاربردهای این پایدارسازها، توضیح داد: آنتن‌های شناور برای ارتباط با ماهواره‌ها باید در وضعیت ثابت باشند، در غیر این صورت با نوسانات کشتی، امکان یافتن ماهواره برای آنتن از بین می‌رود و این پایدارسازها می‌توانند عملکرد این ماهواره‌ها را تضمین کنند.   وی با اشاره به ساخت شبیه‌ساز نوسانات دریایی، گفت: شبیه‌سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریایی از اهداف ساخت این محصول است. راستی‌آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی‌های رایانه‌ای از دیگر موارد استفاده این شبیه‌سازها به شمار می‌رود.   مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، پیاده‌سازی نرم‌افزارهای شبیه‌سازها را از دیگر دستاوردهای این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است، این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه‌سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کنند.   فتوره‌چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی مؤثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه هستند، دست می‌یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه‌ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم‌افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال‌ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.   مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کاربردهای دوربین‌های ضدانفجار این شرکت، اظهار کرد: این شرکت دوربین‌های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی و دفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.   وی بدنه این دوربین را از جنس استیل و آلومینیوم و کاملا ضدآب دانست که این امر موجب افزایش مقاومت این دوربین‌ها در برابر ضربه و شکستگی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ربات صنعتی ایرانی با هفت درجه آزادی تولید شد دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • شکست پانزدهم، کشتی صنعت نفت غرق شد
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • چالش هدف گیری دروازه داخل آب توسط ژائو کانسلو / فیلم
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!