Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@21:33:04 GMT

رئیس‌جمهور چین به کره‌شمالی سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۰۲۲

رئیس‌جمهور چین قرار است سال آینده میلادی که کمتر از دو ماه تا پایان آن باقیمانده است، به کره شمالی سفر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کره جنوبی امروز (شنبه) اعلام کرد، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در نظر دارد تا سال آینده میلادی سفری به کره شمالی داشته باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این نخستین سفر رئیس‌جمهور چین به کره شمالی از سال 2005 تا کنون است که به دنبال دریافت دعوتنامه‌ای از جانب «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته آقای شی در سال 2008 میلادی در مقام معاون رئیس‌جمهور چین به پیونگ‌یانگ سفر کرده بود.

بر اساس این گزارش، شی جین‌پینگ  در نشستی دوجانبه با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در حاشیه اجلاس «اپک» (سازمان‌ همکاری‌های اقتصادی آسیا اقیانوسیه که در پاپوآ گینه نو برگزار شد، به وی اعلام کرده که قصد دارد برنامه ای برای سفر به کره شمالی در سال آینده میلادی ترتیب دهد.

بنا بر اعلام سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی، شی گفته است که چین به ایفای نقش سازنده در برقراری صلح در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، سفر رئیس‌جمهور چین به کره شمالی در شرایطی صورت می‌گیرد که مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی بر سر خلع سلاح شبه‌جزیره کره به نظر می‌رسد که به بن بست رسیده باشد.

هر چند که اخیرا «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس آسه‌آن در سنگاپور از احتمال برگزاری دیدار دوم میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی سال آینده میلادی انجام خواهد شد. با این وجود پنس تأکید کرد که این بار واشنگتن اشتباهات گذشته را تکرار نخواهد کرد.

دیدار اول ترامپ و کیم در سنگاپور در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ (خرداد ماه گذشته) انجام گرفته بود. طی ماه اخیر سران دو کشور از توافق برای دیدار دوم ترامپ و کیم خبر داده بودند. 

بعد از دیدار اول، کره شمالی پذیرفت اقدام به خلع سلاح اتمی کند و در مقابل تضمین امنیتی دریافت کند. آمریکا هشدار داد تا خلع کامل سلاح اتمی تحریم‌های سرسختانه علیه کره شمالی لغو نخواهند شد. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ هشدار رئیس جمهور به صهیونیست‌ها

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور خطاب به صهیونیست‌ها: اگر کوچک‌ترین تعرضی از ناحیهٔ رژیم صهیونیستی به خاک وطن ما یا به منافع ایران صورت بگیرد، برخوردی شدید و سهمگین با آن‌ها خواهد شد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی
  • دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند
  • جادوی شرق در سمرقند
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • استقبال از رئیس جمهور در سمنان
  • ۳۰ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری
  • عکس/ رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور
  • فیلم/ هشدار رئیس جمهور به صهیونیست‌ها