Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: محور مراغه - ارومیه جزو ایمن ترین محورهای ریلی کشور بوده و با متوسط 160 کیلومتر بر ساعت طراحی شده است.

ابراهیم مبارک قدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهتمام ویژه دولت به اجرای کامل طرح راه آهن مراغه - ارومیه با وجود مشکلات مالی و اعتباری انجام شد و دولت همه توان خود را برای اجرای این طرح به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اختصاص یکهزار و 250 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح طی سال گذشته بیان کرد: این میزان پنج برابر سال پیش از آن بود و تا ابتدای امسال بخش عمده روسازی مسیر، ریل گذاری مهاباد تا ارومیه، خرید ادوات لازم و اجرای تقاطع های غیرهمسطح در مسیر انجام شد.
وی با اشاره به اینکه طرح راه آهن مراغه - ارومیه از سال 1380 مطالعه شده بود، گفت: این طرح از سال 1385 وارد فاز اجرایی شد و تا سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید (1392) 84 کیلومتر از 182 کیلومتر کل مسیر احداث شده بود.
وی ادامه داد: از سال 1392 تاکنون علاوه بر اجرای ایستگاه های مدرن ارومیه و نقده، با تلاش ویژه دولت تدبیر و امید 98 کیلومتر از این مسیر ریل گذاری و احداث و کاستی های دوره پیش از آن نیز برطرف شد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرای طرح سینی دوار در ایستگاه ارومیه را یکی از مهمترین بخش های راه آهن مراغه - ارومیه دانست و گفت: با احداث این سینی دوار که برای دور زدن قطار در ایستگاه تعبیه شد، مساحت اراضی مورد نیاز برای تملک در اطراف ایستگاه از 70 به 30‌ هکتار کاهش یافت.
مبارک قدم بیان کرد: این ایستگاه 15 هزار مترمربع زیربنا دارد که مسجد، انبار، ایستگاه پلیس و سالن ترانزیت را شامل می شود.
وی با تاکید بر اینکه مسیر ریلی مراغه - ارومیه بیشترین پوشش جمعیتی در جنوب استان و شمال کردستان را دارد، ادامه داد: ملکان، میاندوآب، مهاباد، بوکان، نقده و پیرانشهر و ارومیه شهرهای پرجمعیتی است که ساکنان آنها می توانند از این خط ریلی استفاده کنند.
وی در خصوص مزیت های اجرای طرح راه آهن مراغه - ارومیه برای منطقه گفت: صرفه بسیار زیاد در ترانزیت کالا با مسیرهای طولانی، راه اندازی پایانه لجستیکی در ارومیه به خاطر نزدیکی به 2 مرز بین المللی، زمینه سازی مناسب برای توسعه شرکت های صادرات و واردات و توجه ویژه به توسعه شبکه حمل و نقل در استان با هدف تکمیل مسیر ریلی از جمله این مزیت ها به شمار می رود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از هزینه 400 میلیارد تومانی برای اجرای این طرح تنها در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: ارزش فعلی این پروژه یکهزار میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی به شمار می رود.
وی، آماده بودن حمل و نقل مسافری در مسیر ارومیه تا مراغه را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: قرار است در ابتدا هر 2 روز یک بار و در آینده نزدیک به صورت روزانه قطار از ایستگاه ارومیه به تهران حرکت‌ کند.
به گزارش ایرنا، مسیر دسترسی اعم از جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی از زیرساخت های توسعه همه جانبه مناطق به شمار می رود و در دنیای امروز بیشترین اهمیت را دارد.
حدود 17 سال از آغاز اجرای طرح راه آهن مراغه - ارومیه می گذرد؛ طرحی که چندین شهر را در مسیر خود به شبکه ریلی متصل کرده و بهره برداری از آن یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان و شهر ارومیه را محقق می کند.
این طرح که از جمله مهمترین طرح های افتتاحی برای مردم شهر ارومیه طی دهه های گذشته به شمار می رود، نتایج بسیاری در راستای توسعه همه جانبه این شهرستان و حتی مناطق وسیعی از مرکز، جنوب و شمال استان خواهد داشت که از جمله آثار اقتصادی آن می توان به کاهش هزینه های حمل و نقل کالا و توسعه روزافزون اقتصادی، ایجاد ارتباط ترانزیتی استان های مختلف کشور با ترکیه و عراق از طریق مرزهای تمرچین و سرو، ایجاد فرصت های جدید اشتغال در حوزه حمل و نقل و تبدیل ارومیه به هاب لجستیک کالا اشاره کرد.
طرح راه آهن مراغه - ارومیه از سال 1380 مطالعه شده بود، گفت: این طرح از سال 1385 وارد فاز اجرایی شد و تا سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید(1392) 84 کیلومتر از 182 کیلومتر کل مسیر احداث شده بود؛ هرچند که در این مسیر نیز کاستی هایی وجود داشت.
8137/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امور زيربنايي راه آهن آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حمید بهادری روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا افزود: بلافاصله بعد از بروز این مشکل نیروهای راه آهن در محل حادثه حضور یافتند تا بتوانیم هر چه سریع تر نسبت به بازگشایی مسیر اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: وجود مشکلات و آسیب به سازه‌های ریلی سیستان و بلوچستان همواره وجود دارد و بصورت مداوم کار بهسازی و تعمیرات انجام می شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: کارکنان پشتیبانی راه آهن بصورت شبانه روزی در حال خدمت هستند تا مشکل به وجود آمده در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

کد خبر 845484 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • سیلاب مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • مسیر ریلی راه آهن زاهدان_میرجاوه مسدود شد
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • انسداد ۲۹ محور شریانی و غیر شریانی در کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین / ۳۲ محور مسدود است