Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-07@10:38:44 GMT

هرس زمستانه درختان پایتخت و آمادگی 42 سایت برف روبی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۰۸۲

به گزارش وانانیوز، 

علی محمد مختاری با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات دست اندرکاران فضای سبز شهر تهران در 6 ماهه دوم هر سال ، عملیات هرس زمستانه درختان در فصل خواب آنها می باشد گفت: این عملیات شامل تنک نمودن تاج درختان جهت مهیا نمودن امکان عبور هوا و رسیدن نور کافی ، حذف شاخه و سرشاخه و آرایش شکل ظاهری آنها ، حذف پاجوشها و تنه جوشها ، قطع شاخه های آفت زده ، بیمار، زخمی، شکسته ، کج شده و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌باشد که تحت نظارت مستقیم کارشناسان متخصص و کارگران کار آزموده با استفاده از وسایل و ابزار مناسب به انجام می رسد.


مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران افزود: در پاره ای از موارد نیز به دلیل الزاماتی نظیر انحراف درختان از فرم طبیعی خود و ایجاد مزاحمت هایی برای تردد شهروندان ، ایجاد معضلات ترافیکی، احتمال سقوط درختان به دلیل حجم تاج، زیباسازی منظر و ساماندهی بلندی درختان در ترکیب با سایر گونه های کاشته شده در مجاورت آنها ، فعالیت های هرس اجتناب ناپذیر است ، اما تحت هر شرایطی حفظ موجودیت درختان و بقای آنها در اولویت قرار دارد. همچنین در مواردی ، هرس با هدف کنترل آفات و امراض، کاهش حجم و تراکم شاخه های درختان که بالقوه در صورت ریزش برف های سنگین یا وزش بادهای شدید ، ناپایدار و شکننده خواهند بود صورت می گیرد.


بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بوستان های شهر تهران، مختاری با اشاره به این موضوع که درختان همواره در شرایط طوفانی و بارش‌های سنگین در معرض خطر قرار می‌گیرند، گفت: پیرو مکان‌یابی و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی این سازمان کلیه ادارات فضای سبز مناطق 22 گانه شهرداری تهران ملزم شده‌اند تا نسبت به استقرار و تجهیز 42 ایستگاه برف روبی در مکانهای مشخص شده در سطح 8 منطقه که دسترسی بهتری دارند ، اقدام نمایند . این اکیپ ها علاوه بر کارشناسان و ناظرین مسئول ، در مجموع شامل تعداد 2100 کارگر فضای سبز آموزش دیده هستند که با لباسهای فرم مناسب و بادگیر دارای علائم شب رنگ و لوازم مورد نیاز از جمله چوب مخصوص 3 تا 4 متری با انتهای پلی اتیلنی جهت جلوگیری از آسیب رسانی به درختان و ماشینهای بالابر مجهز گردیده و در حالت آماده باش به سر می برند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان

 

به گزارش  تابناک به نقل از سایت حسن روحانی، دفتر رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موارد ردصلاحیت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت اجمالی و تفصیلی برای آگاهی عموم منتشر خواهد شد.

امروز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: «مواردی که به صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست. چندین موردی هم که توسط او مطرح شده بعضاً به ‌صورت دقیق گفته نشده است.»

 
 
روحانی قبلاً طی سه نامه، پاسخ شورای نگهبان را شامل انتسابات کلی و بدون مستندات عنوان کرده و خواستار ارائه مکتوب دلایل ردصلاحیت شده بود که شورای نگهبان مستندات را برخلاف قانون ارسال نکرده است.

روحانی هفته گذشته در دیدار با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و…»

پس از سخنان امروز سخنگوی شورای نگهبان، همه موارد همراه با پاسخ به آن‌ها منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • سازوکار‌ها و آمادگی‌ها برای اجرای دور دوم انتخابات مجلس