Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ؛ یک عضو برجسته نیروی دریایی آمریکا به ارتکاب جنایات جنگی بیرحمانه در عراق متهم شد. رسانه های آمریکایی گزارش دادند ادوارد گالاگر پزشک و تک‌تیرانداز آمریکایی که ریاست عملیات ویژه آمریکا را در عراق بر عهده داشته، به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در عراق تحت پیگرد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام رسانه های آمریکا گالاگر که تیرانداز نخبه نیروی دریایی آمریکا است و نشان افتخار نیز گرفته است، در زمان ماموریت نظامی خود در عراق به روی غیرنظامیان شلیک کرده و با جسد یک عضو جوان داعش عکس گرفته است.
گالاگر که از قهرمانان پیشین نیروی دریایی آمریکا محسوب می شود اکنون با اتهام ارتکاب قتل عمد، بی اعتبار کردن نیروهای مسلح، ایجاد اختلال در اجرای عدالت و چند فقره اتهام دیگر روبرو شده است. اگر اتهامات وارده بر ضد گالاگر اثبات شود ممکن است به حبس ابد محکوم گردد. با این که گالاگر اتهامات مطرح شده بر ضد خود را به شدت رد کرده است، این ماجرا به اعتبار نیروی دریایی آمریکا لطمه وارد کرده و پای افراد دیگری را نیز به میان کشیده است. یکی از این افراد گروهبانی است که گفته می شود جنایات جنگی ارتکابی توسط گالاگر را نادیده گرفته است.
جلسه مقدماتی دو روزه رسیدگی به اتهامات گالاگر که در پایگاه دریایی سن‌دیه‌گو برگزار شده بود و روز پنجشنبه به پایان رسید، شواهد دیگر اعضای یگانی را که این عضو نیروی دریایی آمریکا در آن خدمت کرده است، جمع آوری کرد. برخی در این جلسات گالاگر را یک نظامی "بی‌احتیاط" و " خونخوار" توصیف کردند.
شاهدان همچنین در جلسات دادگاه اعلام کردند گالاگر در ماموریت خود در عراق به روی یک دختر جوان عراقی که در طول ساحل در حال قدم زدن بود شلیک کرده و یک پیرمرد را نیز به ضرب گلوله کشته است. وی همچنین همقطاران خود را تهدید کرده که اگر او را لو بدهند، آنها را خواهد کشت.
جو وارپینسکی مامور ویژه بخش تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد برخی نظامیان نیروی دریایی که در کنار گالاگر در عراق خدمت کرده اند، اعلام کردند بیشتر از آنکه در ماموریت خود در عراق با داعش جنگیده باشند تلاش کرده اند تا از جان غیرنظامیان عراقی در برابر رفتار خشن گالاگر محافظت کنند.
آندرئا گالاگر همسر ادوارد گالاگر در دفاع از شوهر خود در برابر این اتهامات تاکید کرد که دیوید در عراق فقط برای حفظ جان غیرنظامیان تلاش کرده
است. فیلیپ استاکهاوس وکیل مدافع ادوارد گالاگر نیز اعلام کرد در دفاع از موکل خود اظهارات بیشتری از همرزمان و دوستان همخدمتی وی جمع آوری خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آمريکا نيروي دريايي جنايت جنگي عراق داعش بي رحمانه تعقيب غيرنظاميان شليک بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند

آفتاب‌‌نیوز :

ساعت ۲ بامداد امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، کشف جسد مرد جوانی در خانه‌ای در شهرک دانشگاه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، ماموران کلانتری ۱۵۴ وردآورد، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و قاضی محمدمهدی براعه بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، راهی محل حادثه شدند.

در پاگرد ورودی خانه جسد سوخته زن میانسالی  مشاهده شد که بر اثر جسم نوک تیز به قتل رسیده بود و بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که قاتل پسر مقتوله بوده و پس از ارتکاب جنایت خودش را در یکی از اتاق‌های خانه حبس کرده است.

به این ترتیب ماموران کلانتری وارد اتاق شدند و متهم پرخاشگر که قصد داشت تا با یک محلول شبه‌اسید به پلیس حمله کند را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند.

طبق تحقیقات انجام شده، پسر جوان ابتدا مادرش را با ضربات متعدد به قتل رسانده و پس از ارتکاب جنایت با مواد اشتعال‌زا جسد را در پاگرد ورودی خانه به آتش کشیده و سپس داخل خانه رفته و چند کتاب را نیز آتش‌زده است؛ از سوی دیگر نیز مشخص شد قاتل احتمالاً دچار مشکلات روحی و روانی است.

 با دستور قاضی براعه، جسد مقتوله برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند