Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@16:30:27 GMT

دلیل طراحی شلوار گل‌مالی میلیونی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۵۶۸

دلیل طراحی شلوار گل‌مالی میلیونی مشخص شد

مد شدن شلوارهای گِلی با قیمت های گزاف خبری است که روزهای اخیر در شبکه های مجازی بسیار دست به شد این در حالی است که مطلب پیش رو به دلایل طراحی این مدل شلوار پرداخته است.

روزنامه خراسان نوشت: «بعد از مد شدن شلوار جین‌های پاره و طرح‌های عجیب دیگر چند روزی است که شلوارهای گِلی با قیمت‌های بالا یکی از اخبار منتشر شده در فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه ممکن است یک مد جدید خیلی مورد استقبال قرار نگیرد اما با گذشت زمان کم‌کم مورد توجه قرار می‌گیرد و حتی کسانی که در ابتدا آن را دوست نداشتند، برای خریدنش دست به جیب هم می‌شوند. بعد از شلوارهای جین پاره و به اصطلاح زخمی، حال یک برند معروف خارجی شلوار گِلی را روانه بازار کرده است. این شلوارهای گِلی به نقل از واشنگتن‌پست، بیش از ۴۰۰ دلار قیمت دارند. درباره دلایل طراحی چنین لباس هایی و مد شدنشان در ایران، چند نکته مهم وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

شلوارهایی برای حمایت از قشر کارگر

طرح هایی مانند شلوار پاره یا گل مالی شده که معمولا روی جنس جین هم کار می شود، مربوط به سبک هیپ هاپ است و برای حمایت از قشر کارگر یا علیه پولداری و سرمایه داری طراحی می شود. در کشور ما، این سبک از لباس تبدیل به مد شده ولی در کشورهای پیشرفته و طلایه داران مد مانند ایتالیا و فرانسه، فقط توسط گروه ها و قشرهای خاصی از مردم استفاده می شود و برای همه مردم قابل استفاده نیست. همان طور که مطرح شد، این لباس ها برای قشر خاصی طراحی می شود و طرفدارهای خاص خودش را دارد. حالا این قشر یا تعدادشان کم است یا زیاد که هر چه بیشتر باشد، بازتاب بیشتری در مطبوعات و رسانه ها خواهد داشت و محصول شان بیشتر دیده خواهد شد.

این شلوارها نباید در دسترس همه افراد باشد

درباره شلوارهای جین پاره و البته همین شلوارهای گل مالی شده باید دانست که وقتی این سبک لباس ها وارد ایران می شود، بعضی افراد جامعه به خصوص جوانان و آن هایی که علاقه مند به مدهای روز هستند، فقط به این دلیل که مد شده و سبک روز است از آن استفاده می کنند. البته ممکن است این چنین لباس هایی، زیبایی های خاص خودش را برای یک قشر خاص داشته باشد و خوشایند آن ها باشد و در حوزه مد هم از آن استفاده شود ولی در کشور ما نباید در دسترس همه افراد باشد. همان طور که گفته شد سبک هیپ هاپ برای دفاع از قشر کارگر و علیه سرمایه داری استفاده می شود و به همین دلیل وارد حوزه مد هم شده و زیبایی های خاص خودش را دارد اما در جامعه ما نباید به گونه ای باشد که همه از آن استفاده کنند. معمولا مردم در غرب برای پوشیدن هر سبک لباس، فلسفه خاص خودشان را دارند و از سبک های خاصی استفاده می کنند اما متاسفانه هنوز در کشورمان فرهنگ سازی نشده است که هر لباسی را در جایگاه خودش استفاده کنیم.»/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران پس از چند بازی استفاده از پیراهن سفید رنگ حتی در بازی‌های خانگی در نیم فصل دوم، دوباره از رنگ اصلی خود در بازی‌های اخیر استفاده می‌کند.

سفید پوشیدن نساجی باعث ایجاد حواشی و سوال برای هواداران شده بود و حالا شاگردان ساکت با لباس قرمز خود مقابل رقیبان قرار می‌گیرند.

بنابراین در جلسه هماهنگی دیدار نساجی مازندران و ذوب‌آهن به میزبانی اصفهانی‌ها مقرر شد نساجی با لباس یک دست قرمز پا به زمین مسابقه بگذارد.

آنها در بازی برابر سپاهان و تراکتور نیز با لباس اصلی خود ۴ امتیاز کسب کردند و به نظر می‌رسد دیگر تا میزبانی قرمزپوش مقابل‌شان نباشد این پیراهن را عوض نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • لباس خواننده چینی باعث مرگش شد
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • خاطرات مهندس جعفر شریف امامی از کار در راه آهن
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • هدیه ۲ میلیونی وزیر آموزش و پرورش به حساب معلمان واریز شد
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • جریمه ۲۰۰ میلیونی و یک اخطار برای تراکتور