Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: مهمترین حوزه استقلالی کشور ما تفکر، اندیشه و جهان بینی در قالب حکومت و اداره مملکت است که نقطه قوت انقلاب ماست و باید با آن، با جهان مواجه شویم.

خبرگزاری شبستان، گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر کشور گفت: مهمترین حوزه استقلالی کشور ما تفکر، اندیشه و جهان بینی در قالب حکومت و اداره مملکت است که نقطه قوت انقلاب ماست و باید با آن، با جهان مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه ۴۰ عدد پختگی و تکامل است، گفت: خداوند توفیق دهد تا این امر خطیر بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب را به خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه لازم است در چهل سالگی بار دیگر روند این سالها را دقیق و درست بررسی کنیم، افزود: با سنجش درست ضعف ها و قوت های خودمان را بشناسیم تا بتوانیم گامهای بعدی را بلندتر از این در رسیدن به اهداف برداریم.

وی افزود: کارهایی را هرساله انجام می دادیم که کافی نیست چراکه این کارها را هرساله انجام می دادیم مانند بیان ابعاد تاثیرگذاری انقلاب، اجرای پروژه های عظیم و مقایسه با دیگر کشورها و مقایسه خود با قبل از انقلاب که در طول این سالها انصافا موفق هم بودیم چراکه این کارها را در شرایط عادی انجام نداده ایم .

وزیر کشور با اشاره به اینکه این مقایسه ها با برخی از کشور ها عده ای را بی انگیزه می کند، اظهار کرد: بعضی از منتقدین می گویند کار بزرگی در مقایسه با برخی کشورها انجام نشده است. درست است شاید بسیاری از کشورها گامهای بلندتری برداشته باشد اما مقایسه مطلق مقایسه مع الفارق است و مقایسه باید در همه ابعاد باشد. اگر مرور کنیم که در چه شرایطی این کارها را انجام دادیم، کارهایی که انجام شده قابل مقایسه با دیگران و حتی بیشتر است و اگر جامع و کامل مقایسه کنیم می بینیم کارهای زیادی شده است.

وی اضافه کرد: ما کشوری را تحویل گرفتیم که در هیچ حوزه ای استقلال نداشت. مهمترین حوزه استقلالی هر کشور تفکر، اندیشه و جهان بینی در قالب حکومت و اداره مملکت است.

وزیر کشور با بیان اینکه رژیم شاهنشاهی هیچ تفکر و جهان بینی برای اقدامات و حکومت داری خود نداشت، افزود: این بزرگترین آسیب و ضعف این رژیم بود. درحالی که نقطه قوت انقلاب اسلامی همین موضوع است اما ما به آن بی توجه یا کم توجهیم.

رحمانی فضلی اشاره کرد: رقبای ما در عرصه جهانی، در حوزه هایی ما را به چالش می کشند که برتری دارند. علت برتری آنها هم برتر بودن خودشان نیست بلکه به این خاطر است که طی سالیان دراز انباشت سرمایه، استعمار و چپاول کرده اند و دیگران را در محدودیت و فشار قرار دادند تا خودشان به اوج برسند. مانند حوزه های علمی و تکنیکی و تمدن فیزیکی که پیشرفت دارند و هیچکس هم منکر این موضوع نیست. درحوزه های سیاسی هم با ابزارهایی که در اختیار دارند و یا در حوزه نظامی گری با تهدید، ما را به چالش می کشند.

وی افزود: اما ما هیچگاه در حوزه هایی که برتری مطلق داریم، آنها را به چالش نکشیده ایم و این یکی از ضعفهای ماست. ما در حوزه تفکر، اندیشه و فلسفه وجودی حکومت به دست انسان ضعیف عمل کرده ایم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه حکومت داری مارکسیسم و لیبرالیسم ناشی از ذهن انسان و ناقص است، افزود: این شیوه های حکومت داری به تمام خلأها و نیازها و خواست انسانی نتوانسته پاسخ دهد. اگر پاسخ داده بود که اینهمه پوچگرایی، ظاهربینی، سطحی اندیشی و رقابتها در حوزه های مادی نبود و خلأهای بسیار زیاد معنوی اتفاق نمی افتاد، ضمن اینکه تجلی بیرونی اینها در بقیه کشورها نیز مبتنی بر ظلم و زور و تجاور و استثمار بوده است. آیا این جز کمال گرایی ها و غایت اندیشی های انسان است؟ آیا صلح جهانی و عدالت جهانی همین است؟ شما که دستتان در کیسه همه دراز است و دستتان به خون همه ملت ها آغشته است.

وی ادامه داد: ما این تفکر و جهان بینی و فلسفه حکومت را به چالش نمی کشیم. اصلی ترین مسئله تفکر ناب الهی و با منشا وحدانیت قدرت مطلق حق تعالی و اسلامی است که ما داریم، درحالی که تفکری که آنها دارند برخاسته از ذهن و تفکر بشری است و براساس گفته خودشان چون تفکر بشری مبتنی بر علم مطلق است و ناقص و در حال تکامل پس ابطال پذیر است. پس چنین تفکری چگونه می تواند با تفکری که منشا و مبدأ آن قدرت مطلق و وحدانیت است و جایی که ثبات و قطعیت در آنجا حاکم است، مقابله کند. چون مخلوق بشری توسط همان قدرت مطلق ایجاد شده است بهتر از همه ما نیازها و آینده ما را می داند.

وزیر کشور اشاره کرد: با پیروزی انقلاب از فقدان و خلأ تفکر و اندیشه، به چنین تفکری رسیدیم که بتواند حکومت، مردم، زندگی و تفکر مردم را اداره کند.
وی افزود: باید در چهل سالگی انقلاب، بزرگترین فلاسفه غرب در حوزه های عدالت، صلح و  پیشرفت را دعوت می کردیم و بعد می گفتیم تفکرات علمی و فلسفی شما در این حوزه ها چیست؟  یقینا نه در نظر و نه در عمل هیچ برای ارائه ندارند اما ما داریم. اگر بتوانیم در این حوزه ها مقایسه انجام دهیم، برنده خواهیم شد.

رحمانی فضلی اشاره کرد: بعد از تفکر و اندیشه، بحث استقلال کشور است. ما مملکتی را تحویل گرفتیم که در همه امورات وابستگی کامل داشت و مقدرات این کشور را دیگران اداره می کردند. امور سیاسی را سفارتخانه ها و امور نظامی را مستشاران انجام می دادند و بر امور اقتصادی ما نیز حاکم بودند. در حوزه فرهنگی هم تفکر لیبرالی حاکم بود. وقتی در این حوزه ها مقایسه انجام دهیم تفاوت معنا دار خواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون کشوری  هستیم که در حوزه سیاسی استقلال داریم و برای استقلالمان ۴۰ سال مقاومت کردیم. اندیشمندان موافق و مخالف ما در جهان به تنها چیزی که معترفند استقلال ایران است. استقلال ما در دنیا آن چیزی است که در چهلمین سالگرد انقلاب باید بالای دستمان بگیریم و به همه دنیا نشان دهیم. این استقلال برای کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای جهان الگو شده است و همه پذیرفته اند. همه این مقاومت و استقامت ما را ارج می نهند.

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه تکنولوژیکی براساس گزارشهای خودشان نه به اندازه چهل سال بلکه به اندازه صدها سال که ما را عقب نگه داشتند، پیشرفت کردیم و سرعت حرکت ما از بسیاری از کشورها در این چهل سال بیشتر بوده است. اکنون دعوای به ظاهر اصلی آنها با ما در حوزه تکنولوژی است، به مرحله ای رسیدیم که موجب خشم و عصبانیت آنها شده است.

وی افزود: برخی می گویند در ایران کارهای فوق العاده را در شرایط خاص انجام می دهیم اما آیا جریان عمومی علم در ایران روبه پیشرفت است؟ باید گفت بله واقعا جریان عمومی علم در ایران در حال پیشرفت اساسی است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه بالاترین ضعف و بیشترین نقطه آسیب ما به ظاهر در حوزه اقتصادی است، گفت: به این دلیل که بیشترین وابستگی را در حوزه اقتصادی داشتیم و این وابستگی در تار و پود این مملکت رخنه کرده و بلایی است که نفت بر سر این کشور آورده است. آنها برای اینکه نفت را محور اصلی کنند، تمام بنیادهای اصلی و اساسی اقتصاد ما را نابود کردند. مهمترین پایه اقتصادی کشور ما کشاورزی بود که با اصلاحات ارضی نابود شد و بعد با دلارهای ارزان و تکنولوژی های وارداتی غیرموثر اقتصاد ما را کند کردند. در این چهل سال در حوزه اقتصاد واقعا تلاشهای بسیاری انجام شد اما عقب افتادگی های بسیار زیاد است. به هرحال راه برای ما کاملا روشن است چون آسان ترین موضوع اداره اقتصادی کشور است.

وی افزود: ما علم، تجربه و انگیزه کافی در حوزه اقتصادی داریم و به نسبت توانسته ایم توفیقاتی داشته باشیم اما با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم اما با نسخه اقتصاد مقاومتی و تجهیز منابع و همچنین فشارهایی که بر ما وارد می کنند و ما را ناگزیر می کند، یقینا گامهای بلندی را برخواهیم داشت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ده سال ما را وارد جنگی ناخواسته کردند و تمام امکانات مارا نابود کردند. هزینه بالایی به دست ما گذاشتند، سالها ترور انجام دادند و نخبگان و موثرین و انقلابیون ما را به شهادت رساندند. هنوز هم بعد از چهل سال با ابزار تحریم با ما برخورد می کنند. ما قابل مقایسه نیستیم؟ 

وی تاکید کرد: مردم ایران بلند همت، غایت اندیش و کمال گرا هستند و به همین خاطر به هرجا می رسیم، ده گام جلوتر را می بینند و راضی نمی شوند. این خصلت خوبی است و ما نباید از احساس نارضایتی مردم ناراضی باشیم. ما باید مردم را نسبت به وضع موجود توجیه کنیم. ما نباید بخواهیم مردم در سکون و فشار و عادت زندگی کنند چراکه اینگونه ملتی رشد نخواهد کرد.

وی افزود: مردم انتقاد و مطالبه کنند و از وضع موجود ناراضی باشند اشکالی ندارد اما ما باید توجیه کنیم و به آنها بگوییم و از آنها بخواهیم که همانگونه انقلاب کردیم و همانگونه که جنگ را اداره کردیم همانگونه هم باید اقتصاد کشور را اداره کنیم. البته تنها به گفتن اکتفا نکنیم و بگذاریم مردم هم وارد میدان عمل شوند.

وزیر کشور تاکید کرد: یکی از افکار پوسیده و غلط اقتصادی در کشور این است که نمی گذاریم مردم وارد عرصه اقتصادی شوند. وقتی می گوییم اختیارات و امکانات اقتصادی مناطق را به دست مردم بسپارید، بهانه ها و مسائلی ایجاد می کنند. چطور ما در حساس ترین، مهمترین و موثرترین موضوع که امنیت است، اختیارات را به مردم واگذار کرده ایم هیچ نگرانی نداریم و نه تنها هیچ اتفاقی هم نمی افتد بلکه به خوبی اداره می شود. اما در حوزه اداره دو بنگاه یا تفویض اختیار دستگاههای بخشی به مناطق دچار مشکل می شویم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت غیرمتمرکز ترین روش اجرایی را داریم، گفت: شوراهای تامین استانها همان اختیاراتی را دارند که وزیر کشور در شورای امنیت دارد و اتفاقا در حوزه امنیت هیچ مشکلی نداریم. باید مردم را توجیه کنیم تا وارد عرصه شوند و بعد این اختیارات را به آنها بدهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه باید موانع را برداریم، گفت: هرجا که امتیاز، قدرت و رانت است، انحصار اتفاق می افتد. حتما اینها شکسته خواهد شد و بعد از آن مسیر بهتری خواهیم داشت.
رحمانی فضلی اشاره کرد: نگاهی به گذشته داشته باشیم تا انقلاب، نگاهی به انقلاب داشته باشیم و نگاهی به اینکه کجا ایستاده ایم و باید به کجا برسیم. ما انقلاب نکردیم که تنها دشمن را شکست دهیم بلکه انقلاب کردیم که باورها، اعتقادات، اخلاق و آنچه را که موجب کرامت و تعالی انسانی و قرب انسان به حق تعالی است حاکم شود.

وی ادامه داد: ما انقلاب کردیم تا الگوی نمونه به دنیا نشان دهیم. بتوانیم بسترها و زمینه های الگوی نمونه ای که انسان کامل همان نبی اکرم (ص) و قرآن به ما ارائه کرده است، را فراهم کنیم. اگر خودمان را به دشمن و مبارزه با دشمن و رسیدن به رشد اقتصادی محدود کنیم، همیشه دور خود خواهیم چرخید.

وزیر کشور با بیان اینکه ما باید نه یک گام بلکه دهها گام جلوتر برویم، افزود: باید به تفکرات و اندیشه های مردم و به باورها و اعتقاداتشان توجه کنیم و صادق و خالص باشیم و با مردم خوب برخورد کنیم. همان کاری که امام با مردم کرد. امام خمینی از درون خالص بود، با مردم صادق بود و به خود و راهش و مردمش ایمان داشت و مردم هم در مقابل به او ایمان آوردند و از او تبعیت کردند و نور واحد متکثر شد و همه مردم از این نور واحد نورانی شدند و انفجار نور انقلاب اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: باید اینها را در چهل سالگی انقلاب به مردم بگوییم. باید بگوییم در کجاها اشتباه کردیم در کجاها ضعف داشتیم. لازم نیست اینها را فریاد بکشیم یا در همین ده بیست روز منتهی به دهه فجر بگوییم. باید مشی و مرام ما این باشد. ایمان داشته باشیم که بدون مردم این انقلاب نمی تواند مسیر تعیین شده امام و مقام معظم رهبری را طی کند. ایمان داشته باشیم که بدون اندیشه های ناب الهی و بدون توکل و توجه برخورداری از اعتقادات دینی نمی توانیم موفق باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه علوم تجربی قابل تجربه و کسب است، افزود: اعتقاداتمان را در پای تکنولوژی فدا نکنیم. مگر ایمان و اعتقادات مانع کسب تکنولوژی است. معرفت دینی کجا مانع از کسب علم یا اعمال سیاست های موفق است؟ اتفاقا این موضوع انگیزه و اراده را بیشتر می کند.

وی افزود: ما باید صادقانه ایمان داشته باشیم. اثر وضعی نداشتن ایمان این است که کم کم از مردم جدا خواهیم شد. مردم نه رفتار ما بلکه با توجه به تفکرشان و عقل و قلب و فطرتشان خداجو و کمال طلب هستند و ما هم به عنوان منتخبان مردم باید در همان مسیر حرکت کنیم. باید در چهلمین سال انقلاب بنگریم که کجاها خلاف دایره هستی حرکت کرده ایم و کجا به فطرت و عقل و اعتقادات بی توجه بودیم.

وزیرکشور تشریح کرد: در این چهل سال جمعیت ۳۰ میلیونی کشور ۸۰ میلیون شده است و ده میلیون از جمعیت سال ۵۷ را نیز کودکان زیر ده سال تشکیل می دادند یعنی ۶۰ میلیون نفر شرایط عینی انقلاب را تجربه نکرده اند و شرایط ذهنی را نیز ما نتوانستیم منتقل کنیم. نه فیلم وسریال خوب ساختیم، نه فلسفه درستی برای این انقلاب تبیین کردیم و در کتابها منعکس کنیم. اما در کنار آن شرایط عینی با توجه به هجمه گسترده تبادل افکار و اطلاعات با روشهای مختلف القای تفکرات و اندیشه های وارداتی روی نسل بعد از انقلاب ما کار کردند و ما وقتی از تغییر نسل و سبک زندگی حرف می زنیم همین است.

وی اضافه کرد: اکنون آیا ما قادر هستیم که شرایط ذهنی و عینی انقلاب را به نسل جدید منتقل کنیم؟ اگر توانستیم، انگیزه ایجاد می شود و اگر انگیزه ایجاد شود، اراده شکل می گیرد و پس از آن انتخاب محقق می شود و نسل جدید ما را انتخاب می کند. انتظار نداشته باشیم بدون ایجاد انگیزه و معرفت لازم، نسل جدید ما را انتخاب کنند، شاید بتوانیم آنها را نادیده بگیریم اما این نسل در سطح وسیعی خود را به ما تحمیل خواهند کرد، زیرا ما دیگر نخواهیم بود و نسلی که انقلاب را عینی و ذهنی تجربه کرده است، نباشد؛ همین نسل کشور را اداره خواهند کرد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ما که انقلاب را دیده ایم از نسل جوان توقع و انتظار داریم، مطالبه می کنیم و اعتراض و حتی گاها برخورد می کنیم که چرا مثل ما فکر نمی کنید اما اگر خود را جای آنها بگذاریم می بینیم که نمی توانیم. باید کلید برای شروع کار در این حوزه ها را در چهل سالگی انقلاب بزنیم البته باید در حوزه های تمدنی، ملی، مطالبات و زندگی مردم هم باید تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اساس قدرت جمهوری اسلامی به صورت عینی مردم ایران هستند، اظهار کرد: قدرت، حکومت و موفقیت را می خواهیم باید مردم را راضی نگه داریم. بخشی از رضایت مردم در حوزه های معرفتی، اقتاعی، ایمانی و دینی است اما بخش مهم آن زندگی جاری مردم است. ما باید مردم راضی را نگه داریم. مقام معظم رهبری تاکید بر رضایت و مشارکت مردم و احترام به مردم دارند اما ما چقدر گام برداشته ایم و چقدر موفق بودیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه آیا فراهم کردن حداقل زندگی در ایران غنی و ثروتمند کار سختی است؟ گفت: البته که فشارهای خارجی نمی گذارد اما باید اراده کنیم و با عدالت آنچه که هست را بدون سوءاستفاده عده ای خاص بین مردم تقسیم کنیم. مردم بدانند که اگر کم داریم همه کم داریم و با آن زندگی می کنیم اما مردم بی عدالتی و تفاوت ها و تبعیض و ظلم را نمی پذیرند. اگر مردم با ما همراه هستند و ما را کمک می کنند به عنوان رضایتمندی از خودمان تلقی نکنیم بلکه این موضوع به خاطر علاقه به دین، انقلاب، نظام و امام و مقام معظم رهبری است. مردم این را می فهمند و خوب درک می کنند.

وی افزود: وزارت کشور و فرمانداری ها و استانداری ها در خدمت این ستاد هستند و هرکاری را که لازم باشد برای اینکه در این ایام به دنیا و همه کسانی که سر عناد و کینه با کشورمان دارند، کشور خود را بشناسانیم، انجام می دهیم. همه کارهایی که لازم بوده در طی این سالها انجام داده ایم اما این بار باید ویژه تر، موثرتر و خاص تر اقدام کنیم.
وزیر کشور با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۰۰ پروژه از سوی وزارت کشور در استانها پیگیری می شود، گفت: مردم باید این دستاوردها را ببینند. هر وزارتخانه و دستگاهی باید کار چهل ساله خود را بدون تعریف و تمجید با واقع بینی گزارش کند و ایرادات و اشکالات خود را بیان کند.

وی یادآور شد: باید نمایشگاههایی در استانها داشته باشیم و هر دستگاه و سازمانی دستاوردها و توفیقات چهل ساله خود را به نمایش مردم بگذارند. صداوسیمای استانها با تهیه فیلم سینمایی و سریال خوب فرایند و روند انقلاب در استان خود را به نمایش بگذارد. باید همه تلاش کنیم که در چهلمین سالی که با خشن ترین، سخت ترین، بی رحمانه ترین تحریمها مواجه هستیم، به خوبی عمل کنیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی قابل مقایسه با سال ۹۱ نیست در آن زمان اجماع جهانی علیه ایران بود و تحریمها به تصویب شورای امنیت رسیده بود و به آن مشروعیت حقوقی و بین المللی داده بودند و ما را کاملا منزوی کرده بودند. اما اکنون به مرحله ای رسیده اند که اروپایی ها آنها را قبول ندارند و اعلام می کنند ارتش مستقل و نظام الکترونیکی مستقل برقرار خواهیم کرد و وقتی هم آمریکا تحریم علیه ایران را در سازمان ملل مطرح کرد، تنها یک رای آورد. این تحقیر بزرگی برای آنهاست و در شرایطی نیستند که بر ما اعمال حاکمیت کنند.

وی افزود: ما در منطقه و نظام بین الملل تعیین کننده ایم این قدرت تاثیرگذاری ما در چهل سال گذشته است. نباید این موضوع را مطرح کنیم؟ از یک کشور منفعل، وابسته و مجبور به یک کشور مستقل فعال و موثر تبدیل شده ایم که موجب افتخار است. البته که باید بر کمبودها اصرار کنیم و بگوییم اما نباید این گفتن موجب تقویت دشمن و ناامیدی و نگرانی شود. باید بگوییم آنچه داریم را دوست داریم و آنچه نداریم را هم دوست داریم. نخواستن یعنی ایستادن و ایستادن یعنی رکود و رکود یعنی مرداب و مرگ.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارزانی شبستان یزد خطبه نماز جمعه تامین اجتماعی خامنه ای آیت الله خامنه ای روحانی سفر برهم صالح به ایران کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي وزیر کشور انقلاب دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در کاشان ضمن اشاره به شعار سال، گفت: شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی ظهر امروز در دیدار نوروزی با جمعی از مسئولان شهرستان کاشان با بیان اینکه باید قدر انقلاب و ماه رمضان را بیشتر داشته باشیم، اظهار داشت: آرزوی انبیاء تشکیل حکومتی بر مبنای دین مبین اسلام است و انبیاء حکومتی همانند حکومت انقلاب اسلامی را نداشتند.

وی افزود: اولین وظیفه ما در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ و حراست از این نهاد مقدس است و هرچه مسئولیت ما بیشتر می‌شود باید خود را به خدا نزدیک‌تر کنیم چراکه افراد در برابر مسئولیت وظایف سنگینی را به دوش می‌کشند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: پیام رهبر معظم انقلاب همان پیام نائب امام زمان(عج) است و امروز وظیفه داریم فرمایشات ایشان را با این دید نگاه کرده و عمل کنیم و باید شعارهای سال و بیانیه گام دوم به گفتمان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از نقاطی که در تحقق گفتمان‌سازی فرمایشات رهبر معظم انقلاب موثر. بوده، مدارس است، گفت: در 19 دی سال گذشته رهبری فرمودند که علت پیشرفت کشور به نظر سوی دشمن حضور مردم بوده و سیاست دشمن نبود دشمن در صحنه است.

حسینی تصریح کرد: وقتی دشمن جنگی را انجام می‌دهد، دشمن شکست می‌خورد و این مهم به دلیل حضور مردم است و هرجا مانع از حضور مردم شدند، شکست خوردیم به نحوی که در بخش‌هایی از اقتصاد که مردم مشارکت نداشتند، شکست خوردیم.

وی ضمن تاکید بر تقویت حوزه مشاغل خانگی تاکید کرد: کاشان در حوزه مشاغل خانگی ظرفیت‌هایی بسیار زیادی دارد اما باید زنجیره تولید این حوزه در منطقه تکمیل و تقویت شود تا محصول تولیدی به دست مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • حضور مردم حل‌کننده مشکلات است
  • رهبر انقلاب: ایستادگی مردم غزه،یک پدیده الهی است
  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیرو‌های مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود
  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است
  • روز جمهوری اسلامی یک مقطع تاریخی بی‌نظیری در تاریخ کشور ماست
  • خالد مشعل: مقاومت در وضعیت خوبی است