Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@18:46:35 GMT

اشتغال 6 هزار و 500 قالیباف درسیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۶۰۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، نادر میرشکار در گردهمایی سراسری روسای ادارات فرش دستباف سازمان‌های‌صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اظهار‌داشت: قالیبافی جزئی از مشاغل خانگی به‌حساب می‌آید و قابلیت نقش آفرینی در ایجاد اشتغال و رونق بخشیدن به اقصاد استان و کشور را دارد.

وی افزود: در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان حدود 6 هزار و 500 قالیباف مشغول به فعالیت هستند که عمده‌ی این قالیبافان در منطقه سیستان و شمال استان فعالیت دارند و در منطقه بلوچستان سوزن دوزی بلوچی که از صنایع دستی این منطقه است نسبت به قالیبافی رونق بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرشکار با اشاره اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از فرش دستباف سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: ایجاد خوشه فرش با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای قالیبافان و علاقمندان به این هنر، ثبت جهانی فرش دستباف سیستان و برگزاری همایشی در همین باره در سال گذشه از جمله اهم اقدامات انجام شده در حمایت از فرش دستباف سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: در جهت رونق بخشیدن به فرش دستباف باید از ظرفیت و تسهیلاتی که سازمان‌ها و نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و ... در بخش مشاغل خانگی اعطا می‌کنند، استفاده کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در نظرگرفتن تسهیلات و مشوق‌های ویژه برای قالیبافان می‌تواند به آن‌ها در جهت ادامه فعالیت و انگیزه بخشیدن کمک کند و با توجه به اینکه قالیباف خودش نمی‌تواند هم بازاریاب و هم صادر کننده باشد، برنامه‌ریزی برای ایجاد تشکل‌ها و شرکت‌های پشتیبان، می‌تواند کمک بسزایی به قالیبافان در جهت تامین مواد اولیه، بازاریابی و مشخص نمودن حق الزحمه، کند.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه سیستان و بلوچستان به جهت دارا بودن مرزهای طولانی خاکی و آبی بالغ بر 1300 کیلوتر و تنها بندر اقیانوسی ایران که بندر چابهار است و منطقه آزاد تجاری چابهار و اینکه بندر جابهار از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شده، ظرفیت خوبی برای صادرات فرش دستباف ایران ایجاد می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات پیش روی قالیبافان در سطح کشور، بیمه این قشر هنرمند است که در همین ارتباط با سازمان‌های مرتبط برنامه‌ریزی هایی در حال انجام است تا این مشکل رفع شود.

شایان ذکر است، گردهمایی سراسری روسای ادارات فرش دستباف سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت با حضور علی ربیعی وزیرسابق کار و رئیس هیئت مدیره صندوق کارآفرینی امید و مدیران مرکز ملی فرش ایران امروز و امشب در چابهار برگزار شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان

مهدی یعقوبی در مراسم بدرقه کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل زده کنارک سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از سرعت عمل بالا در تجهیز و آماده‌سازی تیم عملیاتی برای اعزام به این استان تقدیر می‌کنم افزود: با توجه به بازدید وزیر کشور و فراخوان کمک از استان‌های دیگر، سریعا یک تیم عملیاتی با همکاری سازمان عمران، آتش‌نشانی و مدیریت پسماند از روز گذشته برای این موضوع تجهیز شد. 

وی تصریح کرد: در پی بارش باران‌های سیل‌آسا و وقوع سیلی که در برخی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد، با وجود فروکش کردن آب، آثار آن از جمله خاک و گل و لای در معابر شهری رسوب کرده است و تیم عملیاتی مشهد به کنارک سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.

به گفته  معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، تیم عملیاتی مشهد با ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات مورد نیاز شامل تانکر لجن‌کش، تانکر فشار قوی، بنز کمپرسی، لودر و ... به همراه ۲۰ نیرو توسط سازمان مدیریت پسماند، سازمان عمران و سازمان آتش‌نشانی به مناطق سیل زده کنارک استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • اجباری شدن ثبت الکترونیکی مجوز‌های کسب وکار درسیستان و بلوچستان
  • هشدار زردجوی: وزش بادوتداوم رگبار‌های بهاری درسیستان وبلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان
  • فراهم بودن شرایط برای واردات ماشین آلات سنگین درسیستان وبلوچستان