Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:09:37 GMT

مصرف گاز استان سمنان 6 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۶۱۷

مصرف گاز استان سمنان 6 درصد افزایش یافت

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: مصرف گاز این استان 6 درصد در مهر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، علیرضا شریفی نژاد عصر شنبه به خبرنگاران اظهارداشت: سرد شدن هوا میزان مصرف گاز را افزایش می دهد که مصرف بهینه از سوی شهروندان مانع افت فشار گاز در نواحی سردسیر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به پیش بینی مصرف بیش از پنج میلیون متر مکعب روزانه گاز در روز، تصریح کرد: شهروندان در کنار مصرف بهینه به موضوع ایمنی مصرف نیز توجه کنند.
شریفی نژاد با بیان این که هر سال بخش عمده ‌ای از حوادث فوت و خفگی با گاز منوکسیدکربن مربوط به دودکش است، اظهارداشت: استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و توجه ویژه به برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم، استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه ‌های پیشگیری از خطر گاز منوکسید کربن است.
وی بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش در محیط ‌های مسکونی بسته تاکید و خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرد یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با 194 در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان شریفی نژاد افزود: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه های گرمایشی مجتمع های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره ها و اطمینان از سلامت مشعل ها از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 100 درصد خانوارهای شهری و 84 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
در فصول گرم سال 70 درصد گاز استان سمنان در بخش های صنعت و نیروگاهی صرف تولید می شود.
9891/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انرژي مصرف گاز افزايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند

سمنان - رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: نزدیک به ۸۰ درصد درختان کاج (گونه‌های سوزنی برگ) در فضای سبز شهری و روستایی استان درگیر آفت سوسک پوستخوار است و اقدام‌های لازم برای پیشیگری از شیوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حمیدرضا عبدوس با بیان اینکه شرایط اقلیمی و به دنبال آن کاهش بارندگی و خشکسالی عامل مهم در افزایش جمعیت آفت‌هاست، افزود: شرایط نامساعد جوی و اقلیمی، درختان را ضعیف می‌کند و این ضعف موجب قدرت گرفتن آفت می‌شود.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در گفتگو با ایرنا درباره ویژگی‌های آفت سوسک پوست‌خوار کاج گفت: این آفت ۲ تا سه میلیمتر طول دارد و به رنگ قهوه‌ای تیره است.

وی اظهار کرد: راه پیشگیری و مقابله با آفت سوسک پوست‌خوار کاج قطع به صورت کف بر درختان آلوده و سوزاندن آن است، در غیراینصورت آفت زیاد و زیادتر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد