Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- کارگران فیلم جاده قدیم گفت که پنهان کاری خشونت عملی واپسگرایانه است و باید خشونت را با صدای بلند فریاد زد و فیلمم بیانگر همین موضوع است که اتفاقاتی چنین را باید با صدایی رسا بیان و اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکران ویژه فیلم جاده قدیم به نفع خیریه آتنا (حامی زنان خشونت دیده و سرپرست خانوار) در پردیس سینمایی ملت برگزار و عواید فروش این فیلم به موسسه خیریه آتنا اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اکران همزمان با اولین سالگرد خانه امن آتنا بود. در پایان این نمایش و در نشستی با حضور عوامل فیلم و مدیر موسسه آتنا به ارتباط این فیلم با موضوع خشونت علیه زنان و آسیب هایی که زنان بعد از خشونت متحمل می شوند پرداخته شد.

** حکمت: خشونت در جامعه هر روز شکل عریان تری می یابد
منیژه حکمت کارگردان در این نشست گفت: ما با این کار به دنبال این بودیم با بچه هایی که دغدغه مند هستند و برای کمرنگ شدن خشونت در جامعه که هر روز به شکل عریان تری خودش را نشان می دهد، همدلی کنیم.
حکمت با اشاره به اینکه اگر بخشی از هزینه ها صرف بهبود و درمان خشونت های اجتماعی شود ما جامعه بهتری خواهیم داشت ادامه داد: محور اولیه این فیلم 11 سال پیش شکل گرفت. من خشونت در جامعه را به شکل های مختلف می دیدم. افرادی که قربانی خشونت می شدند مثل اسیدپاشی زنان در اصفهان، تجاوز دسته جمعی در اصفهان، تجاوز ایرانشهر و... باید تا آخر عمرشان تحمل می کردند و پروسه سختی را پشت سر می گذاشتند.
وی افزود: به همین دلیل من تحقیق در این باره را شروع کردم و خیلی زود به بن بست رسیدم. چراکه قربانیان خشونت در خفا و به صورت پنهانی حاضر به دادن اطلاعات بودند. به همین دلیل در جریان این تحقیقات خودم دچار بحران شدم و مدتی این کار را رها کردم.
*اما در نهایت منیژه حکمت جاده قدیم را به مرحله تولید و اکران رساند.

** خشونت را باید با صدای بلند همگانی اعلام کرد
به گفته وی، جاده قدیم بیانگر این موضوع است که اتفاقات را باید با صدای بلند همگانی اعتراض کنیم. «پنهان کاری و ترس از آبرو عناوینی واپسگرایانه است و وظیفه ما است که به جامعه نشان بدهیم خشونت را باید با صدای بلند اعلام کنیم و آن را پنهان نکنیم. به همین دلیل وظیفه خودم می دانستم که هر کمکی از من ساخته است، برای زنان خشونت دیده انجام بدهم و به انجمن هایی که در این رابطه فعالیت دارند کمک کنم».

** لیلی رشیدی: خوشحالم که جوانان به مشکلات پیرامونشان اهمیت می دهند
لیلی رشیدی یکی از بازیگران فیلم جاده قدیم که در نشست حضور داشت گفت: یکی از سانس های فیلم جاده قدیم به موسسه خیریه آتنا تعلق گرفته است. در کل همه چیز درباره خشونت و آسیب هایی که زنان می بینند خیلی غم انگیز است اما در مقابل خوشحالیم که جوانانی توانمند به مشکلات اطرافشان اهمیت داده و در قالب انجمن و موسسات خیریه به کمک این افراد خشونت دیده می روند.
در ادامه این نشست زهرا افتخارزاده مدیرعامل موسسه خیریه آتنا گفت: ما زنانی را می شناسیم که در شرایط سخت و دشوار به آتنا مراجعه کردند. خیلی از آنها در شرایط روحی بدی قرار داشتند اما با توانی که از خودشان نشان دادند، روی پای خود ایستاده و ثابت کردند که می توانند زندگی شان را سر و سامان بدهند.
وی ادامه داد: ما کار خاصی در آتنا انجام نمی دهیم و این وظیفه ما است که در جامعه برای ایجاد فرصت های برابر بین زن و مرد تلاش کنیم. فرصت های برابر برای زنان مراجعه کننده به آتنا که درگیر آسیب شده اند. این زنان اما تلاش بسیاری می کنند که خودشان را پیدا کنند، در آتنا مشاوره می شوند، مهارت آموزی یاد می گیرند و هر روز بهتر از روز قبل می شوند و همین موضوع و دیدن بالندگی این زنان به ما انرژی می دهد تا این مسیررا با قوت قلب بیشتری ادامه بدهیم.
وی افزود: در آتنا ما خانم ها را در مسیر توانمندسازی همراهی می کنیم و در تمام این مسیر ما به نیروهای خودمان و مردم متکی بوده ایم.
خلاصه داستان فیلم سینمایی جاده قدیم درباره شخصیتی به نام مینو (مهتاب کرامتی) است که شب سال نو به خانه بازنمی گردد. او به خاطر مشکلاتی که درگیرش می شود، باید بار دیگر روی پای خود بایستد.
اجتمام*ف ش* 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زنان خشونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان دنیا علیه جنایات اسراییل نشان از بیداری آنان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در اجتماع ۵ هزار نفری دختران دانشجوی سراسر کشور در حرم بانوی کرامت گفت: تمدن غرب امروز در برابر جلوه‌های محبت ایستاده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مظهر محبت است و حرم مطهر ایشان محل زیارت اصلی عالمان در طول تاریخ و در دوران معاصر بوده است.

وی گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها استعداد این امر را داشت تا ماهیت دین را به جهان منتقل کند و امروز فرق ما با تمدن غرب همین است که ما طرفدار زندگی با محبت هستیم.

پناهیان افزود: جمهوری اسلامی باید از قوانین خود بکاهد و زندگی خود را بر اساس محبت بیش از پیش سامان دهد.

وی ادامه داد: امروز زندگی با محبت، باید مورد توجه باشد، چرا که زندگی بر پایه قانون اثربخشی زیادی ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دختران بهتر می‌توانند حامل پیام دین به جامعه باشند افزود: این حقیقتی است که باید مورد توجه باشد.

وی ابراز کرد؛ همگان به دنبال زندگی فراتر از قانون هستند و هیچ دختری حاضر نیست تن به یک زندگی بدهد که مسائل قانونی، زندگی را به خوشبختی برساند و البته مهریه و قانون لازم است اما در اولویت نیست و زندگی باید مبتنی بر محبت باشد.

کارشناس مذهبی گفت: اسلام با هرزگی به این دلیل مخالف است که ریشه محبت را از بین می‌برد و امروز حجاب مظهر محبت است و دشمن به این موضوع رسیده و به همین دلیل با آن مخالفت می‌کنند.

وی تصریح کرد: حجاب قبل از اینکه عقیدتی باشد انسانی و بر اساس فطرت انسان‌ها است و همه پیام‌های دینی نیز ریشه در انسانیت دارد.

وی عنوان کرد: یکی از لوازم محبت دینی، نماز است و در روایات داریم فلسفه همه احکام دین محبت است.

پناهیان گفت: امروز دانشجویان دانشگاه‌های مختلف دنیا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی به میدان آمدند و علیه آنان شعار می‌دهند و این نشان از بیداری افراد است.

کد خبر 6100884

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان دنیا علیه جنایات اسراییل نشان از بیداری آنان است
  • واکنش شولتز به حملات علیه سیاستمداران آلمانی
  • پارکابی‌ها در تهران قدیم چه می کردند؟
  • پارکابی‌ها در تهران قدیم چه می کردند؟ | پذیرایی از شوفرها با چای مجانی!
  • پارکابی در تهران قدیم چه می کردند؟ | پذیرایی از شوفرها با چای مجانی!
  • فقر پژوهش در حوزه خشونت سیاسی
  • کاری که زنان با دختر دف‌نواز کردند! فرزند مطهری : «من مخالفتی نداشتم برخی زنان گفتند نباید دف بزند» می‌گویند لاک غلیظ داشته است (فیلم)
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟