Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:08:09 GMT

بیش از یک میلیون زائر اربعین از کرمانشاه تردد کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۶۹۰

بیش از یک میلیون زائر اربعین از کرمانشاه تردد کردند

کرمانشاه - ایرنا - جانشین رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: در همایش بزرگ اربعین حسینی سال 97، حدود یک میلیون و 100 هزار زائر اربعین با تردد از این استان خود را به مرز مهران در استان ایلام رسانده و عازم کربلای معلی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر همتی عصر شنبه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ستاد اربعین استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، اظهار داشت: امسال بیش از 62 درصد زائران معادل یک میلیون و 200 هزار نفر از مرز مهران عازم مراسم معنوی اربعین شدند که بیش از 90 درصد آن ها از استان کرمانشاه عازم این مرز می شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همین تعداد نفرات نیز موقع برگشت از کرمانشاه تردد و به شهر و دیار خود بازگشتند تا کرمانشاه با مهمان نوازی و استقبال بسیار شایسته خود افتخار دیگری را در تاریخ این سرزمین به نام خود ثبت کند.
همتی یادآوری کرد: استان کرمانشاه در برخی از شب ها پذیرای بیش از 350 هزار زائر بود که به خوبی و با درایت مسئولان استانی و فرمانداران شهرستان های مختلف از عهده اسکان آن ها در حالی که شاهد بارش های شدید باران نیز بودیم، برآمدند.
جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین استان ادامه داد: به یاری خداوند و نظر لطف امام حسین (ع) مشکل خاصی برای زائران ایجاد نشد و نیروهای نظامی و انتظامی به بهترین شکل ممکن توانستند امنیت زائران را تامین کنند.
وی یادآوری کرد: از طرف استان کرمانشاه علاوه بر موکب هایی که در داخل استان زده شده بود، 15 موکب در کشور عراق و شهرهای نجف، کربلا و مسیر بین این 2 استان برپا شده بود و خدمات مختلفی نظیر تغذیه، اسکان، پزشکی و ... به زوار ارائه می داد.
همتی با بیان اینکه امسال تلاش های بسیاری برای بازشدن مرز خسروی برای اعزام زوار انجام شد، افزود: متاسفانه این تلاش ها در نهایت به ثمر ننشست و زائران نتوانستند از این مرز به سمت کربلا حرکت کنند.
او گفت: برای بازگشایی مرز خسروی مسئولان رده بالای کشور نظیر معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ... تلاش کردند اما به خاطر شرایط خاص عراق این امر میسر نشد.
وی در پایان با قدردانی از زحمات خستگی ناپذیر موکب داران و عوامل اجرایی ستاد اربعین، ابراز امیدواری کرد با بازگشایی مرز خسروی برای اربعین 98 شاهد خدمات رسانی به زوار در این مرز باشیم.
در پایان این مراسم نیز از تعدادی از فعالان ستاد اربعین استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
اربعین حسینی (ع) امسال مصادف با هشتم آبان بود و براساس توافق بین مسئولان کشورمان و عراق قرار بود 500 هزار نفر از طریق مرز خسروی شهرستان قصرشیرین عازم کشور عراق شوند.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین و 196 کیلومتری مرکز استان کرمانشاه قرار دارد و از دهها سال پیش گذرگاه و دروازه عبور زائران عتبات عالیات بوده است.
7458/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استانداري كرمانشاه اربعين 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسبحان حسنی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین ایلام با موضوع تعیین تکلیف جانمایی مواکب در مرز مهران عنوان کرد: مقررات و جانمایی های اولیه اربعین در مرز مهران با توجه به قرار گرفتن اربعین در ماه‌های سرد سال صورت گرفته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته بر خلاف امروز وجود ویزا چندان ملاک نبود و گاهی با کارت ملی انجام می‌شد ولی اکنون گذرنامه زیارتی صادر می‌شود و کار بسیار تسهیل شده و سرعت تردد بالا رفته و ما با شرایط جدیدی در برگزاری اربعین مواجه هستیم.

وی گفت: با شرایط جدید و تحولات بزرگی که در حوزه اربعین در استان ایلام صورت گرفته و جانمایی مواکب، تردد اتوبوس بازرسی‌ها باید با این شرایط جدید وفق داده شود تا زائر سریع‌تر به مرز برسد و جمعیت زودتر تخلیه شود.

حسنی تأکید کرد: موضوع ساماندهی دستفروشان باید به طور جدی دیده شود و ملاحظات نیروهای انتظامی و مرزبانی و راهور در نظر گرفته شود تا مزاحمتی در برقراری نظم و تردد زائران ایجاد نشده و خللی در تردد میلیونی زائران ایجاد نشود.

کد خبر 6087538

دیگر خبرها

  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند