Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه اندازی بخش الکترونیکی نشریات دانشگاهی برای اولین بار در سایت این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی بمنظور بررسی تقاضای صدور مجوز چهار نشریه جدید و تغییر وضعیت ۸نشریه دیگر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جلسه با حضور دکتر فرزین حلب چی رئیس کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه علوم پزشکی تهران، نوروزی دبیر، حسینی عضو حقوقی، توکلی بزاز و گتمیری اعضای هیئت علمی و بابایی و صالح نژاد اعضای دانشجویی برگزار شد.

پس از بحث و تبادل نظر به نشریات دانشجویی «اتیکت»، «الف واو جیم»، «ساعت شنی» و «هیتا» مجوز نشر اعطا و پس از بررسی درخواست‌های تغییر وضعیت نشریات، مجوز انتشار «ایما، آوای سلامت، حلاج، پونز، پیراپژوه، راهبرد‌های مدیریت در نظام سلامت، رویش و سیاه سفید» نیز تمدید شد.

در این جلسه دکتر حلب چی از راه اندازی بخش الکترونیکی نشریات دانشگاهی برای اولین بار در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و افزود: این کار با همکاری مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و واحد انفورماتیک معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته از سوی پایگاه استنادی اسکوپوس، فصلنامه «روش‌های تحلیلی و عددی در مهندسی معدن» با مدیر مسئولی دکتر علیرضا یاراحمدی بافقی و سردبیری دکتر محمد فاتحی مرجی موفق شد بر اساس شاخص‌ها و استاندارد‌های فنی، ساختاری و محتوایی به جایگاه بین‌المللی در این پایگاه معتبر جهانی دست یابد.

حکیمی با اشاره به اینکه سیستم ارزیابی اسکوپوس، یکی از قدرتمندترین سیستم‌های ارزیابی نشریات علمی در سطح جهان است، خاطرنشان کرد: «روش‌های تحلیلی و عددی در مهندسی معدن» نخستین نشریه فارسی‌زبان دانشگاه یزد است که موفق به کسب جایگاه علمی در این پایگاه استنادی شده است.

وی این اقدام را گام موثری در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در مرجعیت زبان فارسی توصیف کرد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه همچنین از تایید اعتبار علمی دو فصلنامه «تداوم و تغییر اجتماعی» با مدیر مسئولی دکتر عباس عسکری ندوشن و سردبیری دکتر سید علیرضا افشانی خبر داد و افزود: این نشریه نیز موفق شد بر اساس شاخص‌های اعلام‌شده از سوی کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رتبه «ب» را در میان نشریات علمی کشور کسب کند.

وی با اشاره به اینکه نشریه تداوم و تغییر اجتماعی، فعالیت انتشاراتی را خود را به تازگی آغاز کرده است، اظهار داشت: این نشریه پس از ورود به فرآیند ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم، موفق شده است که از نخستین شماره انتشار آن حائز رتبه علمی شود.

حکیمی ادامه داد: «انتشار منظم و رعایت ضوابط آیین‌نامه ای»، «دارا بودن سامانه استاندارد، زیرساخت‌ها و اطلاعات شناسنامه‌ای نشریه»، «رعایت آیین نگارش»، «ساختار و کیفیت مقالات»، «فرایند پذیرش مقالات و داوری»، «وضعیت نشریه در نمایه‌های استنادی، تخصصی و اجتماعی» و «به کارگیری مقررات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای رعایت اخلاق نشر و جلوگیری از بروز تخلفات علمی» از جمله شاخص‌های مهم در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی نشریات علمی به شمار می‌رود.

گفتنی است هم اکنون ۱۱ نشریه علمی به زبان فارسی و ۵ نشریه به زبان انگلیسی در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و اجتماعی و هنر و معماری در دانشگاه یزد منتشر می‌شوند که از این تعداد ۲ نشریه حایز رتبه بین‌المللی، ۵ نشریه دارای رتبه «الف»، ۴ نشریه با رتبه «ب» و مابقی با در مرحله مقدماتی انتشار و ارزیابی از سوی کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای کسب رتبه علمی هستند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنوراه «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟