Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@16:30:59 GMT

ترامپ: استرداد گولن به ترکیه در دست بررسی نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۷۸۲

به گزارش رویترز، رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران در مورد استرداد گولن به ترکیه گفت: این موضوع در دست بررسی نیست.
این در حالی است که شبکه خبری ان بی سی روز پنجشنبه گزارش داد که دولت ترامپ احتمال استرداد گولن را بررسی کرده است تا راهی برای متقاعد کردن «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به کاهش فشار بر عربستان به خاطر قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گولن از طرف ترکیه به دست داشتن در کودتای نافرجام 2016 این کشور متهم است و آنکارا می خواهد وی را از آمریکا تحویل گیرد.
در همین حال، ترامپ روز شنبه از تمایل به بهبود روابط با ترکیه خبر داد و عربستان را متحدی فوق العاده در زمینه پیشرفت اقتصادی و اشتغال دانست.
ترامپ و اردوغان در مورد پرونده قتل خاشقچی و گولن تلفنی گفت و گو و بر روشن شدن همه ابعاد قتل خبرنگار عربستانی و جلوگیری از سرپوش گذاشتن بر این جنایت تاکید کردند.
خاشقچی که 60 سال سن داشت، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود که پس از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت. وی در روزهای منتهی به قتل، قصد ازدواج با یک تبعه ترکیه را داشت.
خاشقچی قبل از قتل وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شد و نامزد وی پس از اطمینان از خارج نشدن وی از این ساختمان، پلیس و مقام های عالی ترکیه را در جریان این مساله قرار داد.
مقام های آل سعود در ابتدا منکر اطلاع از وضعیت خاشقچی شدند؛ اما پس از چند روز انکار و تکذیب، در پی فشارهای بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول اعتراف و اعلام کردند که در ارتباط با پرونده قتل وی، 18 نفر از جمله 15 مامور تیم ترور اعزامی از ریاض را بازداشت کرده اند.
همه مدارک و شواهد نشان می دهد 15 مامور از نزدیکان بن سلمان که از طرف وی به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی و نابود کردن جنازه وی هستند و بر این اساس، دولت ترکیه خواستار استرداد این افراد برای محاکمه در استانبول است؛ درخواستی که از سوی مقام های سعودی رد شده است.
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده که ولیعهد عربستان دستور قتل خاشقچی را صادر کرده است.
اما ترامپ با یادآوری اینکه هنوز در مورد ارزیابی سیا اطلاعات لازم را دریافت نکرده، مدعی شدکه به وی گفته شده ولیعهد عربستان نقشی در قتل خاشقچی نداشته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

کارمندان سرویس مخفی ایالات متحده در حال آماده سازی طرحی در صورت زندانی شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هستند. این را شبکه تلویزیونی ABC به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است.

طبق اعلام این خبرگزاری، سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد برای همه تاسیسات در سراسر جهان، ما مکان را مطالعه می‌کنیم و مدل‌های حفاظتی جامع و چند سطحی را توسعه می‌دهیم. علاوه بر این، ما در مورد عملیات حفاظتی خاص اظهار نظر نمی‌کنیم.

این سرویس همچنین تاکید کرد که در حال تدارک اقدامات خاصی هستند تا در صورت وقوع شرایط غیرمترقبه در پرونده جعل اسناد مالی سازمان ترامپ و پرداخت وجه به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسال که از ترامپ شکایت کرد، بکار گیرند.

پیش از این مشخص شده بود که دونالد ترامپ تنها در مارس ۲۰۲۴، ۴.۹ میلیون دلار برای هزینه‌های حقوقی هزینه کرده است و تنها ۶.۸ میلیون دلار در حساب‌های او باقی مانده است که برای تأمین مالی وکلایش باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است