Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:02:09 GMT

افسر ارشد صهیونیستی: توان بازدارندگی حماس را نداریم

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۷۸۴

افسر ارشد صهیونیستی: توان بازدارندگی حماس را نداریم

تهران - ایرنا - افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از سیاست های تل آویو اذعان کرد که این رژیم در بدترین شرایط امنیتی قرار دارد و توان بازدارندگی برابر جنبش حماس در غزه را از دست داده است.

به گزارش شنبه شب ایرنا از خبرگزاری فلسطینی (سما)، زیکا فوگل از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی که قبلا رئیس ستاد مشترک ارتش در مناطق جنوبی بود، با انتقاد شدید از مقام های سیاسی تل آویو، آن ها را متهم کرد که امنیت این رژیم را قربانی آینده سیاسی خود کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این افسر ارشد اسرائیلی اذعان کرد که رژیم صهیونیستی در بدترین مراحل امنیتی خود قرار دارد.
فوگل افزود: سران سیاسی تل آویو سبب از بین رفتن توان بازدارندگی برابر حماس در غزه شدند، به این دلیل که پست های سیاسی آنان مهم تر از آینده امنیت این کشور است.
وی ادامه داد: قدرت بازدارندگی که حماس در دور اخیر درگیری ‌ها برابر رژیم صهیونیستی محقق کرد، بسیار کارآمدتر و موثرتر از توان بازدارندگی از بین رفته اسرائیل است. چهل سال پیش برابر سه کشور عربی جنگیدیم و بر آن ها پیروز شدیم، اما امروز نمی توانیم بر جنبش حماس پیروز شویم.
فوگل گفت: طی چهار روز درگیری در غزه، در وضعیت بسیار ضعیفی قرار داشتیم، از نظر عملیاتی کاری از دستمان ساخته نبود و در نهایت هم وزیر ارتش نیز استعفا داد.
در همین حال، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی روز جمعه با اعتراف به افزایش قدرت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه نسبت به این مورد هشدار داد.
طی یک هفته اخیر تنش ها و درگیری ها میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در نوار غزه افزایش پیدا کرده است که در نتیجه منجر به شکست سیاسی برای تل آویو و ایجاد تغییراتی در نهادهای قدرت این رژیم شده است.
این تنش ها از روز یکشنبه هفته گذشته آغاز شد، زمانی که کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی با خودرویی غیرنظامی وارد منطقه ای درشرق خان یونس شده و نوربرکه از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام را ترور کردند.
پس از لو رفتن عملیات، نیروهای مقاومت بانظامیان صهیونیست درگیر شدند. به دنبال این جنایت، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی اقدام به پشتیبانی از نظامیان این رژیم کرده و شرق خان‌ یونس را بمباران کردند تا این نیروها بتوانند عقب‌ نشینی کنند. در نتیجه این بمباران‌ها شماری از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیدند.
در این حمله یک افسر بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی کشته و یک افسر دیگر زخمی شد.
تداوم این درگیری ها در نتیجه منجر به پذیرش آتش بس از سوی تل آویو و حماس شد که به عقیده کارشناسان پذیرش مشروط این آتش بس از سوی رژیم صهونیستی، شکستی بزرگ برای این رژیم به شمار می آید.
از این رو، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در اعتراض به پذیرش آتش بس با غزه از سوی کابینه صهیونیستی از سمت خود استعفا داد.
وزیر مستعفی با انتقاد از سیاست های کابینه صهیونیستی گفت: بر اساس سیاست های کنونی نه تنها اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) بلکه همه سران حماس احساس امنیت می کنند.
از سوی دیگر، یحیی سنوار رهبر حماس در غزه روز جمعه خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: غزه مرگ بدی را برای شما رقم می زند.
سنوار با اشاره به اینکه تعداد موشک های مقاومت و دقت آن ها بیشتر شده است، گفت: چشمان مقاومت نمی خوابد و انگشتان مجاهدان ماشه سلاحشان را رها نمی کند.
شبد**خاورم**9329**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حماس غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد

جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم و تأکید کرد آمریکا با اقدام خود بار دیگر نشان داد که علیه ملت فلسطین است.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا بار دیگر در برابر اراده بین‌المللی ایستاد و از حق وتو علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل استفاده کرد. آمریکا با این اقدام بار دیگر نشان داد که علیه ملت فلسطین و حق این ملت برای تعیین سرنوشت و تشکیل کشور فلسطین و حامی رژیم فاشیست اشغالگر است که برای از بین بردن مسئله فلسطین تلاش می‌کند.

به نقل از خبرگزاری سما، در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا با این موضع، خودش را در کنار رژیم نازی صهیونیستی در انزوا قرار داد و خود را از اراده و خواست بین‌المللی که در کنار حقوق مشروع ملت فلسطین ایستاد، جدا کرد.

جنبش حماس تأکید کرد: ما به شدت موضع جانبدارانه آمریکا از رژیم اشغالگر را محکوم می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای حمایت از مبارزه ملت فلسطین و حق مشروع آن برای تعیین سرنوشت فشار بیاورند. ملت ما به مبارزه و مقاومت تا زمان اخراج اشغالگران و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد. ما از مواضع کشور‌هایی که در کنار فلسطین ایستادند و به این قطعنامه رأی مثبت دادند و همچنین کشور الجزایر، گروه عربی، سازمان همکاری اسلامی و کشور‌های جنبش عدم تعهد که از این قطعنامه حمایت کردند، قدردانی می‌کنیم.

آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند.

تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشور‌ها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت آمریکا با عضویت کامل این کشور در سازمان ملل را محکوم و آن را «ناعادلانه و غیرموجه» توصیف کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • حماس: نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست
  • حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم
  • حماس: دوران عربده‌کشی رژیم صهیونیستی به سر آمده‌است
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • تهدید جدی اسرائیل از سوی فرمانده ارشد سپاه؛ از این پس شرارتی انجام شود، از خاک ایران مقابله می‌کنیم
  • انتقاد عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از ناتوانی ارتش اشغالگر در جنگ غزه
  • اتمام حجت یک مقام ارشد سپاه با اسرائیل
  • رییسی: ایستادگی یمن در بازدارندگی جنایات رژیم اسراییل موثر بود