Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر از کاهش سهم آذربایجان شرقی در تولید ملی از ۶ درصد به ۴ درصد خبر داد و گفت: در ادارات استان به قدری سخت گیری در اعطای مجوزهای سرمایه گذاری و اشتغال زایی صورت می‌گیرد که سرمایه گذاران از این استان فراری می‌شوند. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، شهاب الدین بی‌مقدار عصر امروز در جلسه شورای اشتغال آذربایجان شرقی با اشاره به رسته‌بندی پرداخت تسهیلات اشغال زایی اظهار داشت: در رسته‌های اعطای تسهیلات و اشتغال زایی، موضوع اشتغال جایگزین در دریاچه ارومیه لحاظ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برخی از کارآفرینان در کشت زعفران و پسته و... موفق بوده‌اند ولی در این حوزه تسهیلات ردیف قانونی ندارد و صرفا رسته گیاهان دارویی لحاظ شده که امکان استفاده ندارند. 

بی‌مقدار با بیان اینکه در رسته‌ها، باید زمینه استفاده افراد حقیقی از تسهیلات اشتغال زایی هم فراهم شود، ابراز داشت: نباید تنها شرکت‌های حقوقی را برای اشتغال زایی به رسمیت بشناسیم بلکه افراد حقیقی را هم در حوزه اشتغال زایی به رسمیت بشناسیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از اینکه سازمان‌های دولتی در استان به استعلامات صدور مجوزهای سرمایه گذاری دیر جواب می‌دهند گفت: باید در شورای اشتغال به تصویب برسد که اگر دستگاه‌های دولتی در عرض 10 روز به استعلامات جواب ندهند، پاسخ استعلام مثبت تلقی شود تا سرمایه گذاران پشت درهای بسته باقی نمانند.

وی از کاهش سهم آذربایجان شرقی در تولید ملی از 6 درصد به 4 درصد خبر داد و گفت: در ادارات استان به قدری سخت گیری در اعطای مجوزهای سرمایه گذاری و اشتغال زایی صورت می‌گیرد که سرمایه گذاران از این استان فراری می‌شوند. 

انتهای پیام/ن

R7887/P1361/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب اشغال اماکن اقامتی آذربایجان شرقی ۷۰ درصد است

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: علیرضا بایرام زاده در گفت وگو با خبرنگاران، آمار فوق را مربوط به ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا 6 فروردین اعلام و اضافه کرد: با توجه به موقعیت و وضعیت جغرافیایی این استان، گردشگران در مرحله دوم سفرهای نوروزی بیشتر به این استان سفر می کنند.

وی افزود: هم اکنون ضریب اشغال تخت های اقامتی در شهرستان کلیبر ۱۰۰ درصد، تبریز بیش از ۹۰ درصد و جلفا نیز افزون بر ۷۰ درصد است که به طور حتم این آمارها در روزهای آینده روند روبه رشدی به خود خواهد گرفت.

بایرام زاده با اشاره به اینکه آمارهای فوق بر اساس اقامت گردشگران در هتل ها ثبت رسمی شده است، میزان ورودی گردشگران از جمله مسافران خانوادگی را بسیار بیشتر از آمارهای دبیرخانه ستاد تسهیل خدمات سفر آذربایجان شرقی دانست.

وی تفاوت گردشگری نوروزی امسال با سال های قبل را مربوط به سه مرحله سفر شامل اواخر اسفند تا چهارم فروردین، پنجم فروردین تا ۱۳ و پایان تعطیلات نوروزی و تعطیلات مربوط به عید سعیر فطر دانست و یادآور شد: سال های گذشته گردشگری نوروزی تنها در ۲ مرحله خلاصه می شد.

بایرام زاده از کاهش ۲ درصدی تردد در جاده ای آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروزی تاکنون خبر داد و افزود: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین امسال تعداد یازده میلیون و ۸۷۱ هزار و ۴۶۱ دستگاه خودرو در جاده های استان تردد کردند که این آمار نسبت به پارسال در همین مدت ۲ درصد کاهش نشان می دهد.

به گفته وی میانگین کاهش تردد جاده ای در کل کشور ۱۲ درصد است که وضعیت آذربایجان شرقی در این خصوص به مراتب و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی بهتر و مناسب تر است.

بایرام زاده تعداد خودروهای ورودی به محدوده آذربایجان شرقی از ۲۶ اسفند ماه تاکنون طبق اعلام اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای را حدود ۷۶۱ هزار دستگاه اعلام و اضافه کرد: با احتساب این آمار و بر فرض حضور سه سرنشین در خر خودرو، تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر مسافر نوروزی وارد آذربایجان شرقی شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیل خدمات سفر نوروزی آذربایجان شرقی به طور شبانه روز آماده پاسخگویی به هموطنان و مسافران نوروزی است، افزود: سامانه ۰۹۶۲۹ به عنوان پل ارتباطی آحاد مردم با حوزه گردشگری آماده دریافت شکایت ها، گزارش ها، انتقادات و پیشنهادات مردمی است.

دیگر خبرها

  • بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند
  • هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر در آذربایجان شرقی
  • اشتغال‌زایی برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان کردستان
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی
  • ضریب اشغال اماکن اقامتی آذربایجان شرقی ۷۰ درصد است
  • جهش تولید با همت مدیران اجرایی، شدنی است
  • اعلام رسمی تعداد خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۲/ خروج بیش از ۳ میلیارد دلار از کشور برای واردات موبایل/ چینی‌ها در ۱۴۰۲ بیشترین ورود سرمایه به ایران را داشتند/ الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس