Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا غلامی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز در این باره اظهار کرد : یگان حفاظت محیط زیست نطنز در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کرکس با شنیدن صدای تیر به محل اعزام و پس از پیاده‌روی ، کوهنوردی و صخره نوردی و در تاریکی شب موفق شدند چهار شکارچی متخلف را دستگیر کنند و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : در بازرسی از متخلفان دو قبضه اسلحه گلوله زنی و ۲۶ فشنگ گلوله زنی و ادوات شکار شامل دو دستگاه دوربین دو چشمی و سه چاقو کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز تصریح کرد: طبق ماده "۱۵" قانون شکار و صید، شکار جانوران وحشی بر خلاف مقررات بوده و قابل تعقیب و مجازات است.

شایان ذکر است : منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با ۱۱۴ هزار هکتار وسعت از زیباترین و بکرترین مناطق حیات وحش استان اصفهان از گونه‌های جانوری مختلفی برخوردار است.

جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی مانند کل و بز، قوچ و میش وحشی، آهو، گراز (خوک وحشی )، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی و پایکا در منطقه حفاظت شده کرکس وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

 تاریکی شب هم نتوانست مانع دستگیری ۴ شکارچی متخلف منطقه حفاظت شده کرکس شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست