Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی شبکه روسی راشاتودی در مطلبی نوشت: بسیاری از کارشناسان نظامی بر این باورند که تشکیل ارتش اروپایی به نفع روابط روسیه و اتحادیه اروپا است. آن‌ها می‌گویند این اتفاق می‌تواند به معنای خلاص شدن از سلطه سیاسی آمریکا باشد و به همین دلیل است که واشنگتن اجازه تشکیل چنین ارتشی را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته راشاتودی، برخی از تحلیلگران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند اگر اتحادیه اروپا همانطور که رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان اخیرا پیشنهاد کرده‌اند ارتشی برای خودش تشکیل دهد اختلاف با ناتو بیشتر خواهد شد. آن‌ها می‌گویند این اتفاق همچنین می‌تواند ابزاری برای عادی شدن روابط اروپا با روسیه شود.

لئونید ایواشوف، ژنرال بازنشسته روسی، گفت: باوجود ناتو، امنیت اروپا همیشه از سوی واشنگتن کنترل می‌شود و همیشه یک ژنرال آمریکایی مسئول نیرو‌ها در اروپا است. واشنگتن آن چیزی را که اروپا باید از آن بترسد دیکته می‌کند؛ واشنگتن می‌گوید تهدید اصلی روسیه است که در واقع این تهدیدی خیالی است.

ایواشوف افزود: مشکل اینجاست که اروپا بیش از اندازه به ناتو اعتماد دارد، اما ناتو هیچوقت از کسی محافظت نکرده و فقط در جهت منافع آمریکا عمل کرده است. او گفت: اگر اروپا مستقل و جدا از ناتو باشد می‌تواند منافع خودش را دنبال کند و رابط بهتری با روسیه داشته باشد.

ایوان کونووالف، کارشناس مسائل سیاسی، نیز گفت: در اتحادیه اروپا همه خواستار تشکیل ارتشی واحد نیستند، مثلا انگلیس و لهستان مخالف این ایده‌اند. انگلیس که بزودی قرار است از اتحادیه اروپا خارج شود، اما لهستان هم که در این اتحادیه است با تشکیل ارتش اروپایی مخالف است. نخست وزیر هلند هم با این ایده مخالفت کرده است.

به گفته برخی از کارشناسان، مشکلات فنی هم در این زمینه وجود دارد، چون اتکای بیش از حد اروپا به ناتو موجب شده تا خللی در توانمندی‌های نظامی این اتحادیه ایجاد شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: روسیه واشنگتن رئیس جمهور آلمان ناتو انگلیس لهستان هلند مشکلات اتحادیه اروپا رئیس جمهور روسیه ناتو هلند پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 747118

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه