Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@13:48:13 GMT

ارسال ۵۰ میلیارد ریال کتاب به مساجد استان‌های کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۵۱۹۴

ارسال ۵۰ میلیارد ریال کتاب به مساجد استان‌های کشور

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی گفت: امروز ۲۶ آبان ماه همزمان با سومین روز هفته کتاب که به نام «کتاب و انقلاب اسلامی» نامگذاری شده و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۰ کامیون کتاب به ارزش پنجاه میلیارد ریال به کانون‌های فرهنگی مساجد استان‌های مختلف کشور ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در کل کشور ۱۴ هزار کتابخانه زیر نظر کانون مساجد فعالیت می‌کنند که امسال در دو مرحله این کتاب‌ها به تمامی کتابخانه‌ها ارسال خواهند شد. ۶۰ درصد این کتاب‌ها در یک مراسم نمادین از حرم امام خمینی(ره) به استان‌ها ارسال شدند. این محموله کتاب شامل ۲۵۰ هزار جلد کتاب در ۱۴۰۰ عنوان است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور درباره ارسال محموله دوم نیز گفت: ۴۰ درصد باقی مانده کتاب‎‌ها نیز در روز ۱۸ اسفند همزمان با روز کانون فرهنگی مساجد به استان‌های کشور ارسال خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه کتاب مهمترین اسلحه فرهنگی در دوران حاضر کتاب است، گفت: همان‌گونه که در زمان ۸ سال دفاع مقدس کامیون‌ها پشتیبانی جنگ در مسیرهای کشور را بر عهده داشتند، در حال حاضر نیز بهترین محصول فرهنگی که همان کتاب است را به برترین سنگر که مساجد هستند، ارسال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ارزانی همچنین از برگزاری طرح «شنبه‌های با کتاب» در مساجد خبر داد و گفت: ۲۰۰ مسجد کشور طرح «شنبه‌های با کتاب» را از شامگاه ۲۶ آبان‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا آغاز خواهند کرد. در این طرح یک کتاب در ۲۰۰ مسجد توسط امامان جماعت و یا یکی از نوجوانان مسجد معرفی خواهد شد. این اتفاق تا پایان ادامه خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم به تعداد یک هزار مسجد در هفته برسیم.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه با مشارکت بیش از ۶۰ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق (ع) هیئت و دسته‌های عزاداری باحضور نوجوانان مساجد منتخب شهر تهران در ۴۰۰ مسجد پایتخت برگزارشد.

این مراسمات با حضور ائمه جماعت مساجد منتخب تهران و نوجوانان علاقمند به خاندان عصمت و طهارت برپا گردید.

نوجوانان با شرکت در این هیئات و دسته‌های عزاداری ضمن عرض ارادت به ساحت رئیس مذهب جعفری با شخصیت علمی و معنوی این امام همام بیشتر آشنا شدند.

همچنین دسته‌های عزاداری دانش آموزی در شهر تهران با حضور عاشقان صادق آل محمد (ع) به راه افتاده و نوجوانان تهرانی در سوگ امام خود گریستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد