Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رویداد۲۴ نعمت احمدی در این‌باره به «داتیکان» گفت: «این افرادی که چنین برخوردی را انجام دادند، چه مامور سد معبر و چه مامور نیروی انتظامی که به عنوان ضابط دادگستری محسوب می‌شوند، باید جرمی اتفاق افتاده باشد تا بتوانند وارد عمل شوند. حال حتی اگر قبول کنیم که جرم اتفاق‌افتاده در مرئی و منظر بوده و قابل پیگیری به عنوان جرم مشهود است، وظیفه ماموران در قبال جرم مشهود این است که باید مانع گسترش چنین جرمی شوند و از وقوع آن جلوگیری کنند نه این‌که به این صورت حمله‌ور و خود مرتکب جرم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ما در قوانین کشور موردی نداریم که نوازندگی در خیابان را جرم‌انگاری کرده باشد. ما در این خصوص ممنوعیت قانونی نداریم همان‌طور که رادیو و تلویزیون هم موزیک پخش می‌کند.»

وی در خصوص منع شرعی موزیک هم به این مساله اشاره کرد: «منعی در این زمینه نداریم. حتی فتوایی در این خصوص از حضرت امام خمینی (ره) داریم که راجع به موسیقی اظهار نظر کرده‌اند و همین فتوا باعث شد رادیو و تلویزیون بتواند به راحتی مجوز پخش موسیقی را بگیرد و حتی برگزاری کنسرت هم به یک روال عادی در مملکت تبدیل شود.»

این وکیل دادگستری در خصوص مجوز داشتن یا نداشتن این افراد گفت: «در این خصوص باید گفت: اگر لزوم اخذ مجوز برای نوزاندگان خیابانی الزامی باشد، باز هم برای برخورد با نوازندگان نمی‌توان به هیچ وجه اقداماتی اینچنین را توجیه کرد، زیرا خود این برخورد صورت‌گرفته در قانون مجازات، جرم‌انگاری شده است.»

احمدی با فرض ممنوعیت اجرای موسیقی خیابانی در رشت، اظهار کرد: «چنین برخوردی مجرمانه است و توصیه من به دادستان رشت این است که به عنوان یک جرم عمومی به این مساله رسیدگی کند و چنانچه این افراد مامور نیروی انتظامی باشند سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این زمینه ورود کند و اگر ماموران شهرداری هستند هم روند رسیدگی صورت گیرد. حتی به نظر بنده اگر خود این جوانان هم شکایت کنند دادسرا مکلف و مجبور است به لحاظ این شیوه برخورد و عدول از شرح وظایفی که افراد داشتند آن‌ها را تحت تعقیب قرار دهند.»

وی با بیان اینکه یک نوع توهم خودمختاری یا ملوک‌الطوایفی بودن بین برخی از مسئولان و مراجع رواج یافته است، گفت: «در کشور باید قانون حاکم باشد، اگر قانون حاکم باشد اصلا فرض کنیم که این گروه عملشان مجرمانه بوده و مستحق مجازات بودند. اگر عمل این افراد مجرمانه بود آیا این حق و اجازه به مامور سد معبر داده می‌شود که چنین برخوردی را با شهروندان کشورمان انجام دهند؟»

این استاد دانشگاه در خصوص اینکه اگر این افراد مامور سد معبر شهرداری باشند حق چنین برخوردی را دارند یا خیر، گفت: «این افراد اصلا چنین حقی ندارند. حتی اگر ظن قوی داشته و معتقد باشیم این نوازندگان خیابانی مرتکب جرم مشهود شده‌اند و آن‌ها را مستحق سخت‌ترین کیفر بدانیم، قانون‌گذار به صراحت در این خصوص گفته در برخورد با چنین افرادی برای جلوگیری از گسترش چنین جرمی باید افراد مذکور را دستگیر کرده و به دادسرا منتقل کنند، نه اینکه این افراد خود مامور اجرای حکم شوند، این شیوه برخورد ماموران مستحق تعزیر است.»

احمدی در خصوص برخورد با افرادی که چنین برخوردی با شهروندان می‌کنند، گفت: «به نظر من اگر دادستان رشت فرد قانون‌مندی باشد باید این افراد را مورد تعقیب کیفری قرار دهد و باید به این نکته اشاره کنم که به هرکسی که اسلحه و اختیار دادند مبسوط‌الید نیست. حتی با قاتل فراری هم نباید چنین برخوردی صورت گیرد چه رسد به این افراد که در حال نوازندگی در خیابان بودند و تماشای نحوه برخورد این ماموران با این نوازندگان خیابانی واقعا دلخراش بود.»

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 موسیقی خیابانی رشت نوازندگی دادستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سردار  رحيم جهانبخش    اظهار داشت: طرح نور پیرامون عفاف وحجاب و برخورد قانوني با ناهنجاري هاي اجتماعي از 25 فروردين ماه در   آذربايجان غربي همزمان با سراسر کشور اجرا و  با استقبال گسترده از سوي مردم متدين، شهيد پرور و ولايي و مسئولان استان قرار گرفت.

وي با بيان اينکه قاطبه مردم و به ويژه بانوان محترمه استان متدين و مقيد به رعايت ارزش هاي اسلامي هستند افزود: دشمنان نظام اسلامي از همان ابتداي انقلاب دريافتند که اگر بتوانند با نفوذ به ارزش هاي اسلامي حجاب را از سر بانوان و دختران اين سرزمين بردارند به راحتي خواهند توانست اهداف و نقشه هاي شوم خود را پياده کنند ملت بزرگ ايران و بانوان متدين و ارزشي نقشه هاي دشمنان را شکست دادند.

اين مقام ارشد انتظامي گفت: طرح نور در 3 حوزه اماکن عمومي، واحدهاي صنفي و خودروها اجر وهدف از اين طرح حفظ نظم و انضباط اجتماعي در تمام ابعاد وعرصه هاي جامعه است  و تاکيد ما به ماموران و مجريان طرح نور حفظ حقوق شهروندي و رعايت حرمت افراد و بانوان محترم بوده و به دقت نيز بر نوع رفتار و برخورد آنان نظارت داريم .

سردار "جهانبخش" بر تداوم اجراي اين طرح تاکيد و افزود: اجراي اين طرح براساس قانون و وظايف محوله به فراجا و در راستاي پاسخگويي به مطالبه به حق مردم و مسئولان اجرا و صرفاً در برخي موارد خاص با هنجارشکناني که به حريم و حرمت قانون و ارزش ايران اسلامي تعدي  کنند برخورد قانوني توام با دقت و حساسيت صورت خواهد گرفت و شيطنت هاي رسانه اي از سوي جريان هاي معاند و مخالف هيچگونه تاثيري بر عزم و اراده پليس در اجراي ماموريت قانوني و ذاتي خود نخواهد گذاشت.

فرمانده انتظامي استان در پايان ازهمکاري و همراهي مردم و مسئولان دستگاه ها با پليس در اجراي طرح نور تقدير و تشکر نموده و تصريح کرد: براساس برآوردهاي انجام گرفته و حضور ميداني در سطح جامعه الحمدالله وضعيت شهر و استان از نظر رعايت حجاب و عفاف نسبت به قبل از اجراي طرح مطلوب تر شده و به مدد الهي و همراهي و همکاري مردم عزيز اين وضعيت ادامه خواهد داشت

 

دیگر خبرها

  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد