Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه در دوران غیبت همه چیز محور ولایت سنجیده شود، گفت: در عصر غیبت امام زمان(عج) باید همه دور محور ولایت گردآییم و گرفتار جناح‌بازی‌ها نشویم. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری امشب در اجتماع منتظران ظهور که پس از حرکت از میدان ابوذر بیرجند به‌ سمت مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با ذکر سؤالی مبنی بر اینکه "در این دوره غیبت مهم‌ترین وظیفه ما چیست؟ " اظهار داشت: ما در دورانی که اصل اعتقاد به امامت حضرت برای ما قطعی است و گرفتار غیبت کبری هستیم بالاترین عمل برای ما انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتظار به‌ معنای واقعی کلمه انتظار شایسته انتظاری است که همه چیز در آن وجود داشته باشد، افزود: این‌که انسان در برابر این همه مشکلات ناامید نباشد و این برترین عمل است که جزو منتظران فرج باشیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: منتظر واقعی باید امام زمان خود را بشناسد و به‌ معنای واقعی کلمه منتظر باشد به‌گونه‌ای که اگر منتظر واقعی باشیم اما ظهور را درک نکنیم انتظار معنایی ندارد زیرا باید در معنای واقعی آن را درک کرده باشیم.

مختاری با ابراز این‌که "اگر امام زمان ظهور کند آیا جزو سربازان واقعی هستیم یا خیر؟" گفت: منتظر واقعی تمام کارها را کرده و منتظر ظهور امام زمان(عج) است و در رکاب حضرت فداکاری می‌کند و در واقع عزاداری‌های ما باید پلی به‌ سوی مهدویت بزند.

وی با تأکید به این‌که امروز در جهان مردم از این ظلم‌ها خسته شده‌اند و از سکوت مجامع بین المللی خسته‌اند"، اضافه کرد: امروز فلسفه تمام عبادت‌ها رسیدن به یقین درک واقعی از فرج است زیرا اگر ایمان‌های ما همراه با شرک باشد شرک خفی همه ما را تهدید می‌کند و اگر ایمان‌ها خالص نباشد ایمان‌ها را باید تقویت کرد.

وی با بیان اینکه "طهارت باطن از ویژگی‌‌های شهدای کربلا بود و باید در باطن ما تعلقی به غیرخدا نباشد"، ادامه داد: از دیگر ویژگی شهدای کربلا جهاد و فداکاری و شهادت بود و امروز هم منتظر واقعی باید آماده جهاد باشد و از شهادت و فداکاری نمی‌ترسد.

استاد حوزه علمیه بیرجند با اشاره به زمان امام حسین(ع) گفت: اکثر مردم شامل انسان‌های دنیاپرست و ترسو بودند و در مقابل امام حسین ایستادند و تعلقات مادی آن‌ها فراوان بود و امروز هم آنهایی که هنگام ظهور در مقابل امام زمان با آیات قران می‌ایستند با سکوت و بی‌تفاوتی در خون امام حسین شریک بودند سکوت‌ها با انتظار واقعی سازگاری ندارد.

مختاری با یادآوری اینکه در زمان امام حسین(ع) برخی ادعا داشتند که "آماده یاری امام حسین(ع) هستیم" و برخی از مسلم حمایت نکردند، بیان داشت: امروز هم برخی ادعای منتظر بودن واقعی دارند در حالی که باید امام زمان(عج) را در دوره غیبت نزدیکترین فرد از نظر عقل و درایت به ولایت خود قرار دهیم تا زمینه فراهم شود و باید مسلمی وجود داشته باشد تا این زمینه‌ها ایجاد شود.

وی با تأکید به اینکه "در دنیایی که تحت سلطه استکبار است اگر از ولایت فقیه حمایت نکنیم زمینه ظهور فراهم نخواهد شد" گفت: چهل سال با ایثار و فداکاری مردم این راه دنبال شد و امروز پرچم عزت تشیع و اسلام در دستان پرقدرت رهبری است و همه باید زیر چتر رهبری باشیم.

مختاری افزود: گاهی منیت‌ها باعث می‌‌شود انسان راهش را جدا کند که این شیعه و مهدویت ضربه می‌خورد اما باید بدانیم تنها کشوری هستیم که مذهب اصلی آن تشیع است اگر استکبار کشور را تحت سلطه خود قرار دهد و ولایت را آسیب بزند نمی‌توان ادعا کرد منتظر هستیم.

انتهای پیام/

R41348/P1361/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سفر به سریلانکا در مراسم افتتاح سد اومااویا گفت: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سفر به سریلانکا در مراسم افتتاح سد اومااویا گفت: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم.

وی افزود: فکر و دانش مهندسان ایرانی امروز نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد. انقلاب اسلامی و امام خامنه‌ای به عنوان رهبر این انقلاب و شهدای همچون سردار سلیمانی به ملت ما آموختند که ما می‌توانیم. دشمن به ما القا می‌کرد که ما نمی‌توانیم، اما ما توانستیم، خواست و اراده ملیت ایران تحقق پیدا کرد و دشمن ناکام ماند.

رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور و وزرای محترم کشور دوست سریلانکا، جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت کشور شما کمک کند و تجربه ۴۵ ساله از استقلال و خودکفایی خود را به اشتراک بگذارد. آقای رئیس جمهور و همه مسئولان سریلانکایی، ما آمادگی داریم در طرح‌ها و پروژه‌های سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی خود در پیشرفت شما کمک کنیم.

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند